Apple a vandut in primul trimestru al anului fiscal, perioada octombrie-decembrie, a unui numar de smartphone-uri mai mic decat anticipau analistii si estimeaza venituri sub asteptari pentru primele trei luni din acest an, rezultatele cauzand scaderea pretului actiunilor pe bursa cu pana la 9,1%.

Grupul a anuntat ca a livrat 51 de milioane de smartphone-uri iPhone in primul trimestru al anului fiscal, in timp ce analistii estimau 54,7 milioane de unitati, potrivit Bloomberg. Chiar si dupa ce a lansat in ianuarie iPhone prin intermediul celui mai mare operator telecom din lume, China Mobile, Apple a anuntat ca se asteapta la venituri de 42-44 miliarde de dolari pentru trimestrul in curs, in timp ce analistii asteptau o prognoza de 46,1 miliarde de dolari.

Daca Apple va raporta venituri mai mici decat 43,6 miliarde de dolari, rezultatul din ianuarie-martie anul trecut, va inregistra prima scadere trimestriala a veniturilor incepand din 2003, scrie Mediafax.

Veniturile si profitul Apple pentru trimestrul octombrie-decembrie, primul al anului fiscal in curs, au depasit, insa, asteptarile analistilor. Castigul grupului american a stagnat fata de anul trecut la 13,1 miliarde de dolari, 14, 5 dolari pe actiune, in timp ce veniturile au avansat cu 5,7%, la 57,6 miliarde de dolari. Analistii consultati de Bloomberg anticipau profit pe actiune de 14,07 dolari si venituri de 57,5 miliarde de dolari.

Anul trecut, producatorul iPhone si iPad a raportat prima scadere a profitului din peste un deceniu.

Retail jobs

Actiunile Apple au scazut cu pana la 9,1% in tranzactiile realizate pe platformele electronice dupa inchiderea sedintei de luni a bursei din SUA. Cotatia a inchis sedinta obisnuita de tranzactionare in urcare cu mai putin de 1%, la 550,5 de dolari.

Gama de produse a Apple atinge un plafon in privinta vanzarilor si evidentiaza cat de important este ca directorul general, Tim Cook, sa lanseze un nou produs, primul pentru grup incepand din 2010, noteaza Bloomberg.

Rezultatele financiare indica posibila atingere a limitei pentru actualele produse, in urma concurentei smartphone-urilor si tabletelor lansate de rivali. Cook a declarat ca vanzarile din SUA au fost mai slabe decat asteptarile, in parte din cauza popularitatii mai reduse a iPhone 5C, mai ieftin, care nu s-a dovedit la fel de popular precum modelul mai scump iPhone 5S.

Stagnarea vanzarilor sporeste presiunea asupra companiei pentru noi lansari, care sa reporneasca cresterea.

Citeste si:
Apple ”sfidează” criza COVID-19 cu venituri peste așteptările...
Apple ”sfidează” criza...

"Am vazut in ultimul an produse impresionante, dar sunt doar imbunatatiri ale unor produse existente si nu neaparat o inovatie semnificativa. Investitorii Apple vor noua chestie de succes - asta asteapta oamenii", a declarat Jack Ablin, director de investitii la BMO Private Bank.

Apple nu a mai lansat un produs complet nou de la debutul iPad in 2010. Prima versiune a iPhone a fost introdusa in 2007. In lipsa unor noi lansari, Apple a mizat pe imbunatatiri ale gamei actuale pentru a stimula cererea. Grupul a prezentat smartphone-urile iPhone 5s si iPhone 5c, precum si iPad Air si iPad mini la timp pentru a prinde anul trecut perioada de vanzari de dinaintea sarbatorilor, importanta pentru rezultatele financiare.

Grupul a vandut de asemenea, 26 de milioane de iPad-uri si 4,8 milioane de computere Mac in primul trimestru.

Vanzarile iPhone, cea mai importanta sursa de venit pentru Apple, inregistreaza o evolutie mai slaba decat piata la nivel global. Livrarile iPhone au crescut anul trecut cu 13% la nivel global, iar piata a avansat cu 41%. Cota de piata a Apple a scazut de la 19% la 15%, in timp ce rivalul Samsung a ajuns la 32%, potrivit datelor firmei de cercetare Strategy Analytics.

Citeste si:
Apple lucrează la un nou iPad Pro și un nou iPad Mini
Apple lucrează la un nou iPad...

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri