Ai avut o idee grozava si ai facut un plan de afaceri, insa adevaratele provocari abia acum urmeaza. Din fericire, tehnologia vine in ajutorul antreprenorilor cu o serie de gadgeturi si posibilitati care erau inexistente in urma cu doar cativa ani.

Iata 6 moduri prin care tehnologia te ajuta sa pui o afacere pe picioare:

1. Pune la punct o strategie de reducere a costurilor

La inceputul unei afaceri, reducerea costurilor este esentiala pentru asigurarea unui minimum de profit. Spre exemplu, vanzarea online a produselor te poate scuti de plata unor taxe exorbitante de inchiriere a unui spatiu comercial, iar achizitionarea unor cartuse reincarcabile cu cerneala pentru imprimante se transforma intr-o adevarata investitie pe termen mediu si lung. Pe piata exista zeci de modele de cartuse reincarcabile pentru toate tipurile de imprimante, dupa cum vedem pe cartuseria.ro.

2. Optimizeaza site-ul

De multe ori, site-urile companiilor sunt prima si ultima modalitate de contact al unui clienti cu firma pe care o manageriezi. De aceea, este foarte important ca afacerea ta sa fie vizibila si pe internet, conform dogulindigital.com.au. Asigura-te ca site-ul este usor navigabil, intuitiv pentru clienti, ca are un design placut si ca ofera, cu multa usurinta, toate informatiile necesare pentru achizitionarea produselor sau a accesarea serviciilor pe care le pui la dispozitie.

Retail jobs

3. Activeaza o aplicatie pentru analiza traficului online

In mediul online exista o multime de aplicatii pentru analiza traficului pe site-ul tau, precum Geckoboard, Crazy Egg sau Google Analytics. Astfel de aplicatii te ajuta sa compari traficul pe site cu volumul de vanzari generate prin intermediul site-ului, sa afli ce anume cauta potentialii clienti pe site-ul tau si sa intelegi structura demografica a celor care viziteaza pagina de internet a afacerii tale.

4. Asigura-te ca esti vizibil pe telefoanele mobile

Afacerile si clientii nu au niciodata rabdare sa te intorci din vacanta sau sa ajungi la birou. Potentialii clienti sunt mai conectati ca niciodata la mediul online prin intermediul telefoanelor mobile, iar serviciile oferite de compania ta trebuie sa vina in intampinarea nevoilor lor in orice zi si la orice ora. Asigura-te ca poti fi contactat oricand si ca poti efectua tranzactii indiferent de locul in care te afli.

Citeste si:
Care sunt avantajele și dezavantajele agriculturii de precizie
Avantajele și dezavantajele...

5. Beneficiaza de avantajele teleconferintelor

Pe masura ce pozitia geografica devine din ce in ce mai putin importanta in derularea afacerilor, iar calatoriile sunt din ce in ce mai scumpe, serviciile de teleconferinta devin tot mai cautate de catre companii, conform telegraph.co.uk. Avantajul este incontestabil: nu mai trebuie sa te intalnesti fata in fata cu partenerii de afaceri sau cu potentialii angajati, ci poti vorbi cu ei de la mii de kilometri distanta.

6. Daca nu existi pe retelele sociale, nu existi deloc

In august 2015, Facebook a intrecut pentru prima data Google ca sursa de trafic online, conform wersm.com, de unde deducem faptul ca, daca o companie nu exista pe Facebook, inseamna ca acea companie este aproape invizibila pentru potentialii clienti. In plus, foarte multi utilizatori ai Facebook care au auzit de compania ta o vor cauta pe reteaua de socializare, iar absenta ei ar fi considerata un semn de neseriozitate din partea firmei.

Citeste si:
Fabrica de producție mobilier THETA Furniture & More a deschis...
Florin Gheorghe, THETA...

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri