Iluminatul, ca "schelet" IoT: Cum transformi lumina intr-o modalitate de comunicare

Philips intra puternic pe piata locala pe segmentul luminii inteligente, prin lansarea a multiple produse si servicii din gama Hue – lumini indirecte, personalizate, adaptive si care scad consumul de energie. Ce strategie are Philips in Romania pe acest segment si ce produse a lansat compania, citeste in materialul de mai jos.

“Pana in 2020, 60% din populatie va locui in mediul urban – este o crestere puternica, avand in vedere ca in 1950, doar 30% din populatie traia in urban. Odata cu aceasta migrare, dar si tehnologia din ce in ce mai intalnita in viata de zi cu zi, omul are nevoie de lumina din ce in ce mai performanta, care sa ofere un confort sporit si sa poata fi controlata de pe terminale mobile, inclusiv de la distanta”, spune Codruta Marin, KAM consumer channel la Philips.

Iluminatul nu a suferit mari variatiuni de-a cursul a peste 100 de ani, lucrurile incepand sa se schimbe abia in ultima decada, odata cu aparitia LED-ului. Ulterior, a aparut termenul de “iluminat digital, inteligent”, lumina conectata la Internet care, spun oficialii Philips, reprezinta scheletul Internet of Things. “Internetul devine, practic, o cale de a comunica. Pana in 2020 vor fi conectate peste 50 de miliarde de device-uri. Vom putea controla tot – de la masina si bicicleta, pana la cafetiera si lumina ambientala, la baza fiind Internetul”, subliniaza Codruta.

Cum se impart “consumatorii de lumina”

In prezent, iluminatul inteligent, conectat, este mai costisitor decat cel traditional, insa rata de adoptie va creste pe masura ce sistemele vor fi din ce in ce mai multe si, implicit, preturile vor scadea. “Lumina conventionala se va reduce ca pondere din total, becurile viitorului urmand sa fie schimbate chiar si doar o data la 15 ani”, considera reprezentantii Philips.

Exista trei categorii de oameni care cumpara corpuri de iluminat. Segmentul “practic” (28% din total), care pun accent pe pret, cauta sa fie doar functional si merg pe alegeri sigure, segmentul “social” (27%), reprezentat din tineri, interesati de iluminat social, functional dar si emotional, fac alegeri contemporane si, in final, segmentul care pun accent pe statut (16%), cauta design-uri sofisticate, cumpara doar ce este nou, locuinta, pentru ei, este un statut de care sunt interesati.

Citeste si:
BOR anunță reguli pentru Florii și Paște. În ce condiții se poate...
BOR anunță reguli pentru...

“Iluminatul integrat se va dezvolta puternic de acum inainte, oferind productivitate crescuta – practic, creezi lumina potrivita in functie de starea de spirit, wireless”, puncteaza reprezentantii companiei de tehnologie.

Practic, Philips Hue, prin corpurile de iluminat, becurile si accesoriile multiple oferite, permit “colorarea” casei (becurile permit 16 milioane de nuante de culori), particularizarea atmosferei, monitorizarea casei, control de la distanta, permitand crearea si sincronizarea culorilor in functie de muzica.

Preturile sunt pe masura – un kit cu trei becuri, care se conecteaza la un bridge conectat la randul sau la router, costa circa 1.100 de lei. Un bec, separat, costa de la 100 de lei in plus. Oficialii companiei nu au facut publice estimarile de vanzari, subliniind insa ca, pentru inceput cel putin, kit-ul va fi cel mai bine vandut, piata fiind inca in formare.

Consideri ca sistemul de iluminat “al viitorului” va prinde si in Romania? Care crezi ca vor fi piedicile in adoptarea sistemelor? Te incurajam sa comentezi.

Citeste si:
Philips vrea să crească producția de ventilatoare medicale la 4.000...
Philips are în plan creșterea...


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Citește și
Ai o afacere? Cum poți folosi WhatsApp Business pentru a comunica mai ușor
Setari Cookie-uri