Cel mai asteptat eveniment de shopping din intreaga lume, Black Friday, care are loc in acest an in Romania pe 17 noiembrie, vine cu reduceri la mii de produse, dar si cu o serie de practici mai putin convenabile pentru consumatori. Printre acestea se numara si marirea preturilor cu cel putin o luna inainte de eveniment pentru ca apoi acestea sa figureze cu discount-uri semnificative in oferta Black Friday. De ce cresc preturile inainte de Black Friday si cum poti sa te feresti de aceasta practica?

Importat din SUA, Black Friday se organizeaza pe plan local de sase ani, editia din 17 noiembrie din acest an fiind a saptea la numar.

Pe langa vanzarile tot mai mari de la an la an, a crescut si numarul retailerilor care au inceput sa organizeze Black Friday si, odata cu aceasta, au aparut tot felul de practici utilizate de acestia pentru a-si mari profitul. Printre acestea, practica de a mari preturile produselor cu cel putin o luna inainte de Black Friday.

De ce cresc preturile inainte de Black Friday? Cea mai simpla explicatie este aceea ca retailerii o fac pentru a castiga cat mai multi bani prin vanzarea acelor produse. Desigur, Black Friday este in sine un eveniment al reducerilor masive, insa scopul final al fiecarui comerciant este sa vanda cat mai mult si cat mai bine pentru business.

Interesant este ca, desi aceasta practica este blamata de consumatori, ea este perfect legala si ramane la latiduinea fiecarui retailer daca o aplica sau nu. Legislatia din Romania prevede ca “orice comerciant care anunta o reducere de pret trebuie sa o raporteze la pretul de referinta practicat in acelasi spatiu de vanzare pentru produse identice. Pretul de referinta reprezinta cel mai scazut pret practicat in acelasi spatiu de vanzare in perioada ultimelor 30 de zile, inainte de data aplicarii pretului redus”.

De exemplu, daca un produs se vinde cu doua luni inainte de Black Friday la pretul de 3.500 de lei, dar pretul sau initial este de 4.000 lei, iar cu 30 de zile inainte de Black Friday retailerul hotaraste sa revina la pretul initial si apoi aplica o reducere de 50% cu ocazia Black Friday, aceasta se va calcula la suma de 4.000 lei, pentru ca este pretul cel mai mic din ultimele 30 de zile. Practic, produsul redus va costa 2.000 lei, nu 1.750 lei si, desi reducerea reala este de 1.500 lei, pe site produsul va figura redus cu 2.000 lei.

Acest lucru este perfect legal, poate nu chiar etic pentru comerciantii care apeleaza la astfel de tertipuri. De altfel, cei care practica astfel de reduceri sunt de obicei comercianti mai mici si nu retailerii mari, care constientizeaza riscul unor astfel de manevre.

Black Friday 2017

Black Friday 2017: cum poti sa te feresti de practica preturilor majorate inainte de reduceri

Cel mai sigur mod pentru a te convinge ca nu cazi prada unor astfel de practici este sa cercetezi bine piata cu mult timp inainte de Black Friday. Daca ti-ai bugetat cumparaturi masive pentru Black Friday, poate ar fi cazul sa incepi sa vezi ofertele retailerilor cu doua luni inainte de eveniment. Poti astfel compara preturile practicate de diversi retaileri si sesiza unde sunt majorari sau scaderi. Daca ti se pare prea obositor, sa stii ca exista site-uri care compara preturile retailerilor pentru acelasi produs.

De asemenea, daca observi astfel de nereguli te poti adresa Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului, care anual verifica evenimentele de reduceri.

Cititi in continuare cum au evoluat preturile in ultima jumatate de an la cele mai populare electronice si electrocasnice.

Sursa foto: PopTika/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri