Dupa o activitate intensa consemnata in 2018, doar 42% dintre companiile din tehnologie, mass media si divertisment si telecomunicatii (TMT) intentioneaza sa programeze fuziuni si achizitii (M&A) pentru urmatoarele 12 luni, conform studiului EY Global Capital Confidence Barometer (CCB), un raport bianual care implica peste 2.600 de executivi din sectoarele mentionate, din 45 de tari.

Intentiile de materializare a tranzactiilor pe termen scurt sunt cele mai numeroase in randul companiilor cu venituri mai mari de 1 miliard de USD (65% dintre respondenti spun ca planifica o achizitie pentru urmatoarele 12 luni), care de obicei isi permit sa aloce mai multe resurse pentru activitatea de fuziuni si achizitii, decat companiile cu venituri mai mici de 1 miliard de USD (23%).

Schimbarile rapide in domeniul reglementarilor si de la nivel politic determina unele companii sa-si suspende intentiile de tranzactionare, sa re-evalueze impactul si sa isi intensifice eforturile de lobby. Ca atare, 49% dintre executivi au declarat ca interventiile guvernamentale sau de reglementare, revizuirile concurentiale sau antitrust, cresterea nivelului de protectionism si constrangerile din politicile comerciale au reprezentat principalele cauze care au dus la esuarea tranzactiilor.

Studiul arata, de asemenea, ca executivii stiu sa-si impuna disciplina de a abandona anumite tranzactii, atunci cand conditiile dificile demonstreaza ca acestea nu mai au sens. Un procent de 96% dintre respondenti au afirmat ca au anulat sau nu au ajuns sa incheie o tranzactie in ultimele 12 luni – procent in crestere fata de 76% consemnat in precedentul studiu EY.

Tranzactiile de impact continua in sectorul de tehnologie
Intensificarea procesului de inovare si cresterea cererii tot mai specializate determina continuarea marilor tranzactii cu potential ridicat de tranformare a industriei, in pofida apetitului scazut pentru achizitii la nivel global - 40% dintre executivii din tehnologie spun ca intentioneaza sa faca achizitii in urmatoarele 12 luni. Desi volumul tranzactiilor a fost usor mai scazut, valoarea totala a tranzactiilor inregistrate pana la sfarsitul anului 2018 a crescut cu 42% fata de perioada similara din 2017.

Avand in vedere faptul ca indicatorii economici majori sunt stabili sau chiar in curs de imbunatatire, ca interesul fondurilor private de investitii (PE) pentru companiile de tehnologie se mentine la cote ridicate, iar cumparatorii trans-sectoriali cauta sa dobandeasca avantaje competitive prin achizitionarea de active in tehnologie, tranzactiile din sector au toate conditiile sa se mentina la ritmul actual.

Executivii din mass media si divertisment (M&E) isi mentin apetitul pentru fuziuni si achizitii in pofida constrangerilor impuse de politicile sectoriale
Se estimeaza ca nivelul ridicat de fuziuni si achizitii in sectorul mass media si divertisment va continua, in conditiile in care 100% dintre respondenti se asteapta ca mediul tranzactional sa se imbunatateasca sau sa ramana stabil pentru urmatoarele 12 luni. Acest entuziasm are la baza increderea executivilor in castigurile corporative, disponibilitatea creditelor si cresterea valorii actiunilor proprii - 95% dintre cei chestionati afirmand ca acestea se vor imbunatati sau se vor mentine la acelasi nivel in 2019.

Cu toate acestea, constrangerile impuse de politicile sectoriale si concurentiale ii determina pe unii dintre executivii din mass media si divertisment sa renunte la anumite tranzactii. Majoritatea dintre cei chestionati in cadrul studiului (94%) au anulat sau au esuat in finalizarea unei tranzactii in 2018. In aproape jumatate din aceste cazuri (48%), principalele cauze ale esecului au fost constrangerile impuse de masurile de reglementare, de politicile sectoriale si de cele antitrust.

„Fuziunile si achizitiile raman o strategie centrala pentru companiile de mass media si divertisment, in special pentru cele mijlocii si mari, deoarece acestea cauta sa se doteze cat mai bine cu continut, talente si capabilitati. Ne asteptam ca ritmul intens al tranzactiilor sa continue, desi acum mai exista doar conditii limitate de crestere”, a declarat Will Fisher, seful departamentului global EY de consultanta in tranzactii in sectorul mass media si divertisment.

Concurenta in materie de achizitii in telecomunicatii este in crestere

Executivii din telecomunicatii se confrunta cu o concurenta in crestere pentru atingerea obiectivelor de achizitii pe fondul imbunatatirii perspectivelor pentru fuziuni si achizitii. Dintre cei intervievati, 74% spun ca se asteapta la o crestere a concurentei in urmatoarele 12 luni, determinata, in primul rand, de apetitul pentru active de infrastructura al fondurilor private de investitii si al fondurilor de investitii corporative.

Perspectiva pentru fuziuni si achizitii in acest sector se va imbunatati, considera 76% dintre executivii chestionati. Cu toate acestea, constrangerile impuse de masurile de reglementare vor continua sa reprezinte provocari pentru incheierea de tranzactii, 47% dintre respondenti considerandu-le drept cea mai mare amenintare.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri