Veeam este una dintre cele mai dinamice companii IT din Romania, angajand peste 400 de oameni. Am stat de vorba cu Ratmir Timashev, co-founder si executive vice president, WW sales si marketing la Veeam, pentru a afla mai multe despre strategia companiei care a inregistrat aproape 1 miliard de euro venituri in 2018, dar si pentru a afla cum ii afecteaza climatul economic/fiscal instabil din tara.

Wall-Street.ro: Care sunt principalele provocari ale Veeam pe piata locala, comparat cu acum 2-3 ani? Cum incercati sa le depasiti?

Ratmir Timashev: Veeam si-a inceput activitatea in Romania cu scopul de a crea un hub capabil sa ofere servicii globale pentru activitatile noastre de vanzari, marketing, finante si suport tehnic. Romania este o piata foarte competitiva, dar are si multe avantaje - cand am luat decizia de a deschide un birou in Bucuresti, am facut o analiza atenta a pietei. Talentul care se gaseste aici - in ceea ce priveste limbile straine vorbite si competentele profesionale disponibile a fost doar unul dintre factorii care ne-au convins.

Probabil cea mai mare provocare ramane acum cautarea unor candidati de calitate intr-o piata in care cererea continua sa depaseasca oferta. Acest lucru creeaza un mediu extrem de competitiv pentru toti jucatorii de pe piata, care sunt implicati in competitia de atragere de talente.

Din punctul de vedere al candidatului, una dintre consecintele pe care le observam este faptul ca elementele de baza pe care le-am astepta in mod normal de la candidati intr-un proces de recrutare (cum ar fi sa se documenteze despre companie si sa stie ce facem cand vin la interviu) sunt uneori trecute cu vederea. Candidatii pot fi implicati in 4 pana la 6 procese paralele de recrutare. In plus, unele companii tind sa scurteze procesul de recrutare, oferind oferte foarte rapide in cursa pentru candidatii talentati. Candidatii incearca, la randul lor, sa ajunga la o oferta cat mai repede posibil.

Desi ne concentram deja de mult timp asupra unei strategii de Employer Branding, amintensificat si mai mult eforturile noastre de Employer Branding, pentru a ne asigura o vizibilitate mai mare, pentru a facilita contactul direct intre candidati si companie, pentru a ne promova cultura si pentru a imbunatati punctele de contact cu potentiali candidati.

Companiile se dezvolta in medii previzibile - dar schimbarea este o constanta a lumii de astazi. Veeam este o companie globala si acesta este unul dintre avantajele noastre competitive. Ne permite sa ne adaptam la diferite conditii, sa ne folosim resursele astfel incat sa putem genera crestere. In Romania, oferim feedback factorilor de decizie, prin munca noastra in cadrul asociatiilor precum ABSL (Association of Business Service Leaders in Romania), astfel incat sa putem ajunge la cele mai bune solutii pentru toate partile implicate.

W-S.ro: Cum incercati sa motivati cei peste 400 de angajati pe care ii aveti in Romania, avand in vedere ca, deseori, specialistii IT sunt foarte cautati si de alte companii?
RT: Desi lucram in domeniul IT, cautam candidati in diferite domenii de activitate: specialisti in vanzari, marketing, finante si asistenta tehnica.

Cea mai mare echipa din biroul nostru din Romania este echipa de vanzari, pentru care ne dorim sa gasim mai ales vorbitori de limbi straine (de la engleza, germana, franceza, spaniola, italiana, pana la poloneza, olandeza, ceha, sarba, turca sau ebraica).

Suntem acum concentrati pe dezvoltarea echipei noastre de Inside Sales, unde angajam candidati entry level, fara experienta anterioara in vanzari. Recrutam uitandu-ne la potential - cautam viitori colegi care impartasesc valorile noastre, care sunt "Hungry, Humble and Smart" - adica cei care sunt pasionati, ambitiosi, foarte motivati sa invete si sa isi construiasca o cariera de succes in Veeam. Pentru acesti oameni, oferim cursuri de vanzari dedicate si un plan de cariera, astfel incat sa poata vedea, chiar de la inceput, ce le poate aduce viitorul.

Suntem bucurosi sa spunem ca oferim unul dintre cele mai bune medii de lucru de pe piata - il numim un mediu de lucru Veeamazing. Veeamazing incepe cu un birou modern, unde sunt oferite gratuit fructe proaspete, gustari si cafea. Veeamazing inseamna spatii excelente in care te poti retrage, pentru a impartasi idei cu echipa, si un program de wellness care include abonament la sala de sport si masaje la birou. Inseamna beneficii flexibile, care mentin angajatii si familiile lor puternice si sanatoase, precum si formare, care le mentine cariera puternica si sanatoasa. Mai presus de toate, Veeamazing se refera la oameni: colegii care se sprijina reciproc, invata unul de la altul si isi demonstreaza unii altora ca fac parte din ceva mare.

Totodata, in Veeam Romania, pentru a promova un stil de viata echilibrat si pentru a raspunde nevoilor exprimate de angajatii nostri, am demarat o serie de initiative de wellness. Printre ele se numara: sesiuni de Yoga la birou, dupa programul de lucru, dar si organizarea unor workshopuri care faciliteaza adoptarea unui regim de viata sanatos, prin traininguri despre nutritie si activitati sportive, facilitate de specialisti in domeniu.

O alta dimensiune pe care Veeam o sprijina la nivel global - dar si in Romania - este implicarea in comunitate. Prin programul nostru de responsabilitate sociala corporativa, Veeam Cares, orice angajat Veeam, din orice parte a lumii, isi poate lua 24 de ore lucratoare, in fiecare an, pentru a le investi in actiuni de voluntariat. Angajatii isi aleg singuri cauza pe care vor sa o sustina, momentul si modalitatea in care isi doresc sa se implice. Anul trecut, colegii din biroul din Bucuresti au ales sa participe la actiuni de curatenie in jurul orasului si la ingrijirea copiilor cu o conditie materiala precara.

Citeste si:

    Din punct de vedere financiar, avem un plan de recompense bazat pe obiective. Din punct de vedere non-financiar, recunoastem in mod public performantele si meritele celor care depun eforturi suplimentare, oferindu-le recompense: posibilitatea de a lucra de acasa sau de a calatori in strainatate pe baza rezultatelor lor.

    Mai mult decat atat, avem programe speciale pentru fiecare nivel de cariera si, in functie de obiectivele si abilitatile persoanei, oferim angajatilor nostri cursuri personalizate de leadership, cursuri de perfectionare, programe de coaching si de mentorat. De exemplu, anul trecut am dublat bugetul de formare si am lansat o noua platforma de invatare online (cu peste 150 de cursuri disponibile).

    Suntem foarte dornici sa oferim oamenilor nostri o cariera, nu doar un loc de munca. Aproximativ 30% dintre angajatii nostri au fost promovati in ultimii 3 ani. Aproximativ 50% dintre angajatii nostri vin prin intermediul programului de recomandari interne, ceea ce este o dovada buna ca angajatii nostri ar recomanda Veeam prietenilor lor.

    Citeste si:

      W-S.ro: Cum incercati sa schimbati strategia Veeam Romania, luand in considerrare politicile fiscale si economice instabile din ultimii ani?
      RT: Veeam este o companie globala; avem sediul central in Baar, Elvetia, si avem mai mult de 30 de birouri, peste tot in lume. Biroul din Bucuresti este unul important, pentru multe functii globale. Prin amprenta noastra globala, suntem capabili sa echilibram schimbarile si provocarile din diferite parti ale lumii, deoarece suntem stabili din punct de vedere financiar, avem cele mai bune produse si servicii si avem puterea de a ne adapta la contextul global.

      In Bucuresti continuam sa ne concentram pe cresterea echipei noastre cu tineri care doresc sa invete si sa se dezvolte si in acest an intentionam si sa deschidem un nou birou, cu un spatiu suplimentar pentru 250 de persoane.

      W-S.ro: Care sunt “best sellerele” Veeam?

      RT: In acest an, Veeam se concentreaza pe a intari pozitia de lider pe care o detine in domeniul Cloud Data Management, prin furnizarea de noi competente in trei domenii-cheie: stocarea datelor in cloud; mobilitatea cloud; si securitatea si conformitatea datelor (cloud data retention; cloud mobility; and security si compliance.)

      Veeam a anuntat recent noi capabilitati de gestionare a datelor in cloud, prin Veeam Availability Suite 9.5 Update 4, precum si prin lansarile ce vor urma: Veeam Availability for AWS si Veeam Availability Console v3. Aceste noi capabilitati majore asigura pastrarea eficienta a datelor, migrarea usoara in cloud si mobilitatea datelor, backup-ul si protectia cloud-native pentru serviciile Amazon Web Services (AWS), licentierea portabila in cloud, o securitate sporita in administrarea datelor si solutii care usureaza munca service providerilor care ofere servicii pe baza produselor Veeam.

      Solutia noastra best seller pana acum este Veeam Availability Platform, care ofera solutii on-premises. Veeam domina data-centerul modern, foarte virtualizat, on-premise (cloud privat). Veeam este clasat pe nr. 1 in Europa si nr. 4 in lume, datorita produselor, oamenilor si strategiei sale. Acum facem trecerea la multi-cloud. In viitor, Veeam va lupta o noua batalie, pentru a domina aceasta piata. Daca vom castiga, vom deveni, dintr-o companie cu venituri de 1 miliard de dolari, una cu venituri de ordinul multi-miliardelor.

      W-S.ro: Ce ai schimba chiar acum, daca ai putea, la Veeam?
      RT: Cred ca Veeam este intr-un punct unic in evolutia sa. La inceputul anului, Insight Venture Partners a investit 500 de milioane de dolari, printr-o participatie puternica din partea investitorului strategic, Canada Investment Plan Board Investment Board (CPPIB), pentru a accelera urmatoarea faza a cresterii companiei Veeam ca furnizor de solutii Backup care faciliteaza gestionarea inteligenta a datelor.

      In aceasta etapa a evolutiei lor, alte companii ar deveni publice. Veeam alege sa ramana o companie privata, pentru ca acest statut ne permite sa fim mai flexibili, sa ne putem adapta rapid si sa profitam de oportunitatile de a ne accelera cresterea.

      Veeam isi va accelera dezvoltarea prin cresteri organice - adica prin inovarea portofoliului si extinderea amprentei sale geografice - si prin fuziuni si achizitii, care vor conduce expansiunea Veeam pe pietele adiacente.

      Am anuntat recent ca vom investi 150 de milioane de dolari pentru a ne extinde principalul centru de cercetare si dezvoltare din Praga, pentru a atrage 500 de dezvoltatori suplimentari de software. De asemenea, echipa executiva a trecut prin o serie de schimbari - pentru a accelera expansiunea geografica a companiei, ni s-au alaturat: Daniel Fried, GM & SVP, EMEA si Paul Strelzick, SVP of Sales, Americas.

      In Romania, dupa 3 ani de la deschiderea primului birou, deschidem inca unul, pentru inca 250 de persoane.

      Toate aceste evolutii ne vor asigura, impreuna, pozitia de lider.

      W-S.ro: Daca instabilitatile economice si politice din Romania se vor adanci, luati in calcul sa mutati operatiunile in alte state? De ce (nu)?

      RT: Din punct de vedere strategic, au fost multe investitii in Bucuresti; avem o echipa de peste 400 de angajati aici (si suntem pe cale sa ajungem la 500 de angajati). Aceasta este o echipa multiculturala si diversa, care lucreaza, din Romania, pentru o multime de piete straine. Este o dimensiune pe care ne-ar placea sa o dezvoltam in continuare.

      Privind inapoi la momentul in care a fost luata decizia de a deschide biroul nostru la Bucuresti, acest lucru s-a facut dupa o evaluare amanuntita. Calculele si previziunile noastre s-au dovedit corecte - ne simtim incurajati de rezultatele pe care le inregistram impreuna cu echipa noastra aici.

      Pe parcursul activitatii noastre in Bucuresti, am deschis noi domenii de activitate in acest birou (de exemplu: echipa de suport tehnic, care nu a fost prezenta inca de la inceput). Pentru viitor, intentionam sa extindem echipa noastra in Bucuresti, cu un numar suplimentar de angajati si chiar cu un spatiu suplimentar de birouri.

      La fel ca orice companie, acordam atentie tendintelor de pe piata, climatului general si indicatorilor nostri de performanta, pentru a ne asigura ca operatiunile noastre din Romania se dezvolta intr-un mod sanatos si profitabil. Dar, asa cum am mentionat anterior, natura noastra globala ne permite sa ne adaptam rapid si sa continuam dezvoltarea in Romania.

      W-S.ro: Ce venituri estimati pentru Veeam, atat in Romania cat si pe plan global?

      RT: La nivel global, Veeam a inregistrat vanzari in valoare de 963 milioane de dolari in 2018, marcand astfel cel de-al 12-lea an consecutiv de crestere de doua cifre si inregistrand o crestere cu 16% a vanzarilor fata de anul trecut. Veeam are mai mult de 330.000 de clienti, dintre care 82% dintre companiile Fortune 500 si 66% din companiile Global 2000.
      Veeam si-a consolidat parteneriatele cu Cisco, HPE si NetApp si a inregistrat o crestere a tranzactiilor prin aliante de 120% YoY.

      Cea mai mare crestere este inregistrata pe segmentul Cloud, cu 46% crestere YoY - si Veeam si-a confirmat astfel pozitia de lider in Cloud Data Management.

      In Romania, veniturile noastre provin in special din partea clientilor care opereaza in domeniul bancar, al utilitatilor, al software-ului si al industriei de productie / automobile. Portofoliul nostru contine cele mai importante 5 banci din Romania.

      Observam o crestere de doua cifre pe an (de 30 - 40%) si aceasta a fost o tendinta constanta in ultimii ani; prin comparatie, piata locala creste cu o rata de 5 - 10%.

      De asemenea, am crescut de la 0 la mai mult de 400 de angajati in mai putin de 3 ani, deci acesta este un bun exemplu de succes pe aceasta piata.

      W-S.ro: Veti mai angaja oameni in Romania? Daca da, pe ce pozitii?

      RT: In prezent, avem mai mult de 400 de angajati - suntem aproape de pragul de 500 de persoane din echipa noastra. Spatiul actual de birouri pe care il avem poate gazdui 500 de persoane si cautam un spatiu suplimentar pentru pana la 250 de persoane.

      Cresterea noastra continua in 2019, cand vom recruta forte noi in echipele de vanzari si suport tehnic. In ceea ce priveste echipa de Inside Sales, incepem sa angajam pe pozitii entry-level, pentru care cautam oameni care vorbesc diferite limbi straine si sunt interesati sa-si inceapa cariera in vanzari intr-o maniera profesionala - Veeam este o scoala de vanzari excelenta. Si pentru a ne alinia la conditiile de piata pe care le vedem in Romania, in aceasta vara lansam, de asemenea, un program de dezvoltare accelerata dedicat absolventilor care doresc sa-si inceapa cariera in vanzari - cu acces atat la pregatirea teoretica, cat si la cea practica.

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Alex Goaga
      Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea IT & C »



      Setari Cookie-uri