Veniturile consolidate ale grupului Telekom Romania in primul trimestru din 2019 au fost de 216,6 milioane de euro, in scadere cu 4,4% fata de perioada similara a anului trecut.

Veniturile din serviciile fixe au scazut cu 12,2% in T1 2019, pana la 57,8 milioane de euro, ca urmare a veniturilor mai mici generate de serviciile de voce fixa, reflectand un declin atat in ceea ce priveste venitul mediu pe utilizator, cat si numarul de clienti. Utilizatorii de voce (inclusiv FMC) au ajuns la 2,1 milioane la finalul primului trimestru al acestui an, in crestere cu 2% fata de T1 2018. Cei doi factori, aflati in opozitie, care au influentat acest rezultat, au fost, cresterea semnificativa a bazei de clienti pentru servicii integrate fix-mobil si declinul continuu al numarului de abonati pentru serviciile traditionale de voce fixa.

Segmentul clientilor de servicii de televiziune a inregistrat o scadere de 3,7% in T1 2019, ajungand la 1,41 milioane, influentat, in principal, de declinul tehnologiei DTH (Direct to Home) . In acelasi timp, segmentul de Internet TV (IPTV), a inregistrat o crestere de 8,1% a numarului de clienti, in primul trimestru al anului, comparativ cu acelasi trimestru al anului trecut.

Telekom Romania continua sa isi consolideze valoarea si loialitatea bazei de clienti, prin pachetele convergente fix-mobil. Astfel, numarul de clienti pentru acest tip de pachete a crescut cu 40,2% in T1 2019, fata de T1 2018, pana la 771.000 la finalul lui martie 2019, reflectand pozitionarea Telekom pe piata de telecomunicatii, ca furnizor de servicii FMC la nivel national, cu beneficii unice pentru consumatori. Acest rezultat arata, de asemenea, ca ofertele convergente ale companiei sunt apreciate de consumatorii romani, care opteaza pentru servicii fix-mobil complete, pentru gospodariile lor.

La 31 martie 2019, baza totala de clienti a Telekom Romania Mobile era de 4,65 milioane, in usoara scadere cu 0,8% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in principal ca urmare a eliminarii SIM-urilor inactive. Campania #NETLIBERARE, dedicata clientilor B2C, continua sa contribuie la cresterea segmentului postpaid prin beneficii fara precedent pentru consumatori. Astfel, din baza totala de clienti, 34% au fost postpaid. Numarul total de clienti business a crescut in T1 2019 cu 5,7% comparativ cu T1 2018, reflectand atractivitatea in crestere a ofertelor companiei pentru acest segment, prin campania #BUSINESSLIBER, care a eliminat, in premiera pe piata telecomunicatiilor din Romania, perioada minima contractuala si taxa de reziliere.

2014 - Deutsche Telekom intra...
Citeste si: 2014 - Deutsche Telekom intra in Romania prin Romtelecom si COSMOTE

Veniturile din servicii mobile au scazut cu 6,6% pana la 76,2 milioane de euro in T1 2019. Scaderea a avut loc in principal ca urmare a impactului tranzitiei efectuate in platformele IT, reflectat in T4 2018, care a condus la deconectari in ultima parte a anului. Prin urmare, numarul de deconectari din primele luni ale lui 2019 a influentat negativ rezultatul net. Cu o normalizare a regimului de facturare a abonatilor, Telekom Romania asteapta stabilizarea veniturilor sale din servicii mobile, in a doua jumatate a acestui an.

Veniturile mai mari din servicii wholesale reflecta, in special, cresterea business-ului de trafic international de tranzit.

Telekom Romania isi continua evolutia in sfera digitalizarii, rezultatele reflectand triplarea vanzarilor din servicii mobile in T1 2019, comparativ cu T1 2018, precum si dublarea numarului de utilizatori ai aplicatiei mobile MyAccount si a serviciilor e-bill.

EBITDA ajustata inainte de aplicarea standardelor IFRS 16 (Standarde Internationale de Raportare Financiara) a scazut cu 20,8% pana la 26,2 milioane de euro in T1 2019, in ciuda impactului pozitiv generat de incetarea acordului de roaming national 4G al Telekom, in decembrie 2018. In acelasi timp, Telekom Romania a intreprins o serie de masuri pentru controlul costurilor, a caror eficienta va fi vizibila in a doua jumatate a lui 2019.

"Panglica" 5G a fost taiata:...
Citeste si: "Panglica" 5G a fost taiata: Deutsche Telekom, despre viitorul aplicat

Eforturile continue ale Telekom Romania de a-si imbunatati reteaua mobila proprie au condus la o crestere a calitatii retelei, rezultat confirmat de cresterea constanta a scorului calculat de compania de audit independenta P3. Se estimeaza ca acest trend va continua sa fie ascendent.

“Rezultatele pentru T1 2019 reflecta atat trendurile din piata, cat si orientarea consumatorilor catre ofertele cu cele mai reduse preturi, precum si eforturile companiei de a asigura o baza de clienti mai sanatoasa, prin decizia de a elimina SIM-urile inactive si provizioanele clientilor. Cresterea segmentului de servicii integrate fix-mobil, veniturile din serviciile wholesale, precum si reactiile pozitive la ofertele pentru companii, ne demonstreaza faptul ca pasii comerciali si operationali pe care i-am facut in directia transformarii sunt corecti si increderea consumatorilor romani in brandul nostru a crescut in mod constant. In plus, vom continua sa lucram la optimizarea costurilor pentru a ne sustine investitiile viitoare si ofertele atragatoare pentru clienti. Putem vedea, in mod clar, ca aceste eforturi sunt apreciate si de catre piata din Romania, intrucat studiile recente ne-au aratat ca perceptia asupra brandului Telekom s-a imbunatatit, iar compania este acum pe locul doi in topul preferintelor consumatorilor, in randul furnizorilor de servicii de telecomunicatii integrate”, a concluzionat Nicolas Mahler, Director Executiv Financiar, Telekom Romania.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si
Cele mai avantajoase oferte la abonament: Orange, Telekom si Vodafone