In intervalul iulie-septembrie, Orange Romania a realizat o cifra de afaceri in valoare de 279 milioane de euro, in crestere cu 4% fata de trimestrul anterior al anului 2019. Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, cifra de afaceri este in scadere cu 2.8%, pe fondul unei cereri mai reduse pentru echipamente.

La 30 septembrie 2019, Orange Romania oferea servicii mobile, fixe si TV pentru 10.928.000 de clienti, in crestere cu 0,3% comparativ cu finalul T3 2018. Interesul pentru serviciile fixe este unul constant, pe acest segment mentinandu-se evolutia pozitiva din trimestrele anterioare. Astfel, la finalul lunii septembrie, serviciul de televiziune prin cablu si satelit, Orange Home TV, numara 532.700 de clienti, in crestere cu 12% fata de T3 2018, iar serviciile fixe in banda larga aveau 332.900 de clienti, in crestere cu 28% fata de aceeasi perioada din 2018.

Retea

Orange a continuat si in acest trimestru investitiile in infrastructura, cu un ritm constant al extinderii acoperirii 4G. Astfel, la finalul lunii septembrie, 97.43% din populatia tarii si 100% din cea urbana avea acces la cea mai extinsa retea 4G din Romania. La finalul lunii septembrie, locuitorii din peste 370 de noi localitati si orase aveau acces la viteze de pana la 500 Mbps, acoperirea 4G+ depasind 52% din populatia tarii.

Pentru al doilea an consecutiv, Orange Romania primeste o noua certificare Ookla, care confirma faptul ca reteaua mobila Orange ofera cea mai extinsa acoperire din Romania. Certificarea Ookla reuneste masuratori extinse, realizate in prima jumatate a anului 2019 in locatii de pe intreg teritoriul tarii, pentru toti cei patru operatori mobili din Romania. In total, au fost analizate peste 120.000.000 de date preluate prin intermediul aplicatiei Speedtest®, de la aproape 100.000 de dispozitive mobile cu sistem Android.

Datele au aratat ca Orange ofera clientilor sai cea mai buna experienta in retea din punct de vedere al acoperirii, la o diferenta de scor cu 24% mai mare fata de urmatorul operator clasat. Aceste rezultate vin in completarea certificarii recent acordate de catre auditorul independent Systemics PAB, conform caruia Orange este pentru a patra oara consecutiv „Cea mai buna retea din Romania”.

Apetitul clientilor pentru date mobile a generat o crestere de aproximativ 34% a consumului in T3 2019 comparativ cu T3 2018. De asemenea, traficul 4G a ajuns la aproximativ 84% din totalul traficului generat.

In perioada septembrie – octombrie 2019 clientii s-au alaturat initiativelor Orange pentru digitalizare si au contribuit in mod direct la reducerea decalajului digital dintre scolile din mediul urban si cele din mediul rural din Romania. Astfel, prin campania lansata in luna septembrie, odata cu oferta prepay, clientii au donat 262.366 GB trafic celor 20 de scoli din mediul rural selectate in program. Orange va dota aceste scoli cu echipamente, iar internetul daruit de catre clienti va permite profesorilor si elevilor din cele 20 de scoli selectate sa se bucure de acces la informatii si de o mai buna experienta educationala, cu ajutorul tehnologiei.

Din ce in ce mai multi clienti opteaza pentru usurinta pe care o ofera interactiunile digitale. In perioada iulie – septembrie a acestui an, numarul de utilizatori activi ai aplicatiei My Orange a crescut cu 85% fata de aceeasi perioada a anului trecut, iar valoarea tranzactiilor de tip plati facturi sau reincarcari prepay inregistrate prin interfata web sau aplicatia My Orange a crescut cu 30%.

Servicii financiare mobile

Dupa lansarea cardurilor de debit Visa contactless, fizice si virtuale, plata cu telefonul prin tehnologia NFC si Apple Pay, luna august a acestui an a marcat lansarea unui instrument de creditare, My Reserve.

Aceasta solutie de finantare faciliteaza achizitia de telefoane, tablete si accesorii in magazinele Orange, si reprezinta un instrument de creditare transparent, fara comisioane si taxe suplimentare, cu o dobanda anuala de 14%. Clientii Orange Money pot solicita un credit de pana la 10000 lei, cu rambursare flexibila ce se poate face intre 3 si 24 de luni.

Ca urmare a dezvoltarilor aduse serviciului Orange Money in prima jumatate a acestui an, numarul de utilizatori a inregistrat o crestere de 32,4% in T3 2019 comparativ cu T3 2018, ajungand la peste 154.000 de clienti la 30 septembrie 2019.

„Dupa un inceput de an dinamic din punct de vedere fiscal si al reglementarilor pietei de telecom, odata cu incheierea celui de-al treilea trimestru al anului 2019 vedem o reasezare a pietei locale. Totodata, se remarca doua tendinte evidente: o cerere mai moderata pentru echipamente si, in acelasi timp, un apetit mai ridicat pentru servicii digitale. Ca piloni ai unei dezvoltari sustenabile, calitatea retelei si experienta clientilor raman principalii diferentiatori, care necesita investitii, dar si o permanenta adaptabilitate la contextul de piata. Acestea raman obiectivele noastre pentru viitor, sa aducem beneficiile conectivitatii mai aproape de ceea ce conteaza pentru clientii nostri.” a declarat Liudmila Climoc, CEO al Orange Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri