Cafenele din ce in ce mai multe, francize nenumarate, un apetit crescand pentru “cafeaua de dimineata” si nu numai. Toate acestea au dus la o crestere a vanzarilor de 25% de la an la an la categoria de espressoare, conform datelor eMAG oferite wall-street.ro, dar si a oficialilor Philips care inregistreaza cresteri mari.

Segmentul catalizator de espressoare este cel de full automate, unde s-a inregistrat o crestere de 43%. in trimestrul patru al anului trecut, comparat cu aceeasi perioada din 2018. Cautarile pentru espressoare in cel mai mare magazin online din tara au crescut si ele cu 30%.

De notat faptul ca foarte multi oameni cauta gresit “espressoare”. Astfel, in perioada ianuarie – decembrie 2019, peste 400.000 de oameni au cautat pe site-ul eMAG cuvinte din “derivatul eXpressor/expresor” etc.

Ce spune liderul de piata, Philips, care produce espressoare la fabrica din Orastie

Roxana Chiriloi, manager pe segmentul de espressoare la Philips, ofera amanunte despre piata dar si best sellere.

Astfel, cel mai vandut espressor automat Philips in 2019 a fost Philips Seria 3000 HD8829 cu carafa pentru lapte.

"Acest lucru se datoreaza, in principiu, unui cumul simplu de factori: accesibilitatea produsului si inovatia – acel tip de inovatie care face diferenta pentru consumatori. De pilda, intre functionalitatile care recomanda acest model sunt: varietatea de bauturi inclusiv cu lapte pe care le poate prepara, faptul ca poate prepara 2 cafele simultan, dispune de rasnita ceramica si un design compact. Iata o oferta care acopera criteriile esentiale pe care consumatorul le cauta, atunci cand alege un espressor automat, in segmentul cel mai accesibil de pret"

Ce cauta clientii persoane fizice atunci cand achizitioneaza un espressor? La ce se uita cel mai mult

In primul rand, avem nevoie sa diferentiem intre consumatorii care tocmai achizitioneaza primul espressor vs. consumatorii care au deja unul acasa. Majoritatea consumatorilor romani care cauta sa isi cumpere primul espressor automat sunt interesati in primul rand de gust. Ei vor o cafea proaspata si aromata, care sa rascoleasca amintirea din copilarie a mirosului boabelor de cafea proaspat macinate. Conteaza, de asemenea, accesibilitatea si usurinta in folosire - doar sa apesi pe un buton si cafeaua din boabe proaspat rasnite sa fie gata in cateva secunde. Nu in ultimul rand, conteaza rapiditatea prin care prepara bautura. Potrivit studiilor noastre, mai mult de 80% dintre romani beau cafea acasa si de cele mai multe ori dimineata cand sunt pe fuga si au nevoie de un « boost » de energie, asadar conteaza foarte mult pentru ei ca procesul sa fie simplu si rapid.

Insa consumatorii care, fie sunt pasionati cafea, au experimentat diferite tipuri de cafele, merg frecvent in cafenele sau care au deja un espressor automat acasa se uita si la posibilitatea de a ajusta parametrii de tarie, temperatura, gradul de rasnire a boabelor, lungimea cafelei si a laptelui, astfel incat sa obtina o cafea personalizata, exact pe gustul lor. Acestia sunt atenti la calitatea spumei, dar si si la procesul de curatare si intretinere care trebuie sa fie cat mai usor, intuitiv. E important pentru ei sa poata accesa singuri unitatea de preparare, astfel incat sa poata curata si intretine aparatul acasa. In egala masura, design-ul, finisajele sau tehnologia folosita reprezinta criterii importante pentru clientii care isi doresc mai mult decat un simplu espressor, spune oficialul companiei.

De notat faptul ca Phillips este lider de piata pe acest segment.

Citeste si:
Cu cresteri de 20% in S1, Hedone Cafe estimeaza vanzari de 1 mil. euro
Cu cresteri de 20% in primul...

Cum au evoluat vanzarile de espressoare in cazul Phillips in 2019 vs 2018?

"In 2019, la fel ca si in 2018, suntem lideri detasati cu brand-ul Philips, consolidandu-ne pozitia in 2019 atat in cota de piata, cat si in valoare absoluta. In septembrie 2018 am lansat gama de espressoare Philips 5000, cu sistemul pentru lapte LatteGoo inovatie unica in categoria de espressoare automate, pornita din nevoia consumatorului de a folosi cat mai usor un aparat. Am observat tendinta multora de a cumpara un espressor cu carafa pentru lapte, din dorinta a a bea specialitati cu lapte si acasa. Dar pentru ca procesul de curatare presupunea multi pasi, in realitate preparau mai rar decat si-ar fi dorit specialitatile si bauturile pe baza de lapte. Am demontat aceasta bariera cu inovatia LatteGo! LatteGo este singura carafa din doar 2 parti, fara tuburi sau alte componente, care se curata in mai putin de 15 secunde la robinet sau direct in masina de spalat vase".

Espressoarele automate Philips sunt singurele de pe piata care au o astfel de solutie pentru lapte, iar 2019 a fost anul in care am facut aceasta inovatie si mai accesibila, inlocuind toate espressoarele noastre cu unele cu un design nou, interfata de utilizare intuitiva, si mai ales, cu noua carafa LatteGo. Rezultatul: segmentele de pret in care suntem prezenti cu aceste produse s-au dublat, iar espressoarele Philips din aceste segmente au avut anul trecut o cota de pana la 60%. Acestea, dar mai ales feedback-ul pozitiv primit de la consumatori, ne confirma faptul care reusim sa fim si sa ramanem un brand inovator, de incredere, care se ridica la asteptarile oamenilor pentru ca le asculta nevoile. Mai mult decat atat, toate espressoarele Philips si Saeco (cu o singura exceptie) sunt produse in Romania, la fabrica din Orastie, fabrica ce asigura produse de cea mai buna calitate nu doar pentru tara noastra, dar la nivel global.

Influenta cafenelelor asupra vanzarilor

Cu siguranta abundenta de cafenele, locuri unde poti petrece timp liber, unde te poti intalni cu prietenii sau de unde poti chiar lucra, in timp ce te bucuri de o cafea buna este un factor important in comportamentul de consum al oamenilor.

Trebuie sa tinem cont de faptul ca espressoarele automate pentru acasa fac parte dintr-o categorie inca noua. Prin urmare, cafenelele, dar si biroul sunt 2 dintre cele mai importante locuri unde consumatorul are oportunitatea sa experimenteze o cafea tip espresso, starnindu-i curiozitatea, dar si dorinta de a avea o cafea similara in confortul propriei case. Potrivit studiilor noastre, 40% dintre consumatorii care nu au espressoare automate acasa, merg in cafenele cel putin o data pe luna.

Citeste si:
Ce reduceri la electrocasnice gasesti la evoMAG
Reduceri la electrocasnice:...

Sursa foto: Shutterstock.com

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Citește și
Povestea romanilor care fac cafea si espressoare la Craiova
Setari Cookie-uri