Odată cu criza cauzată de coronavirus, au apărut noi „oportunități” pentru infractorii cibernetici în mediul online. Dezvoltatorii de programe malware își îmbunătățesc tehnicile de înșelătorie mutând focusul pe acest virus și construiesc, în același timp, link-uri și site-uri cu conținut dăunător.

Ne vom concentra în acest articol pe un aspect important pe care mizează aceste fraude online - numărul ridicat de angajați se află în afara protecției furnizate de rețelele corporative, deoarece lucrează acum din propriile case. Astfel, este nevoie de mai multă responsabilitate din partea angajaților și a managementului, pentru a proteja resursele digitale ale companiei.

Cu doar câteva măsuri de precauție în plus, angajații oricărei companii își pot consolida considerabil securitatea împotriva unui posibil atac virtual, în această perioadă de muncă de la distanță.

Sfaturile specialiștilor în securitate ESET:

1. Verificați setările routerului de acasă și schimbați setările implicite

Tot traficul de internet trece acum prin routerul wireless personal. Pentru a obține acces la rețea, infractorii cibernetici pot încerca să vă compromită routerul și să vă intercepteze traficul Wi-Fi. Din acest motiv, ar fi indicat să verificați opțiunile de configurare pentru routerul de acasă, înainte ca dispozitivele conectate la acesta să devină compromise.

Panoul de control al routerului poate fi accesat rapid, folosindu-vă de link-ul http://192.168.1.1, pe care îl introduceți în bara de adrese a browser-ului, în timp ce sunteți conectat la rețeaua wireless de acasă. Astfel, veți obține acces la interfața care vă permite să modificați o mulțime de setări. Asigurați-vă că modificați numele de utilizator și parola implicită a router-ului. Recomandăm, de asemenea, să schimbați SSID-ul (numele rețelei de domiciliu).

Pentru a vă asigura o mai bună protecție a parolelor, puteți folosi o soluție de management a acestora precum ESET Password Manager (un modul de gestionare a parolelor, încorporat în soluția noastră ESET Smart Security Premium). Folosirea unui astfel de instrument este extrem de practică, pentru că aveți nevoie să memorați o singură parolă cu care aveți acces la toate celelalte parole ale conturilor dvs., cu doar câteva click-uri.

2. Scanați rețeaua wireless pentru dispozitivele necunoscute, conectate ilegitim

Puteți utiliza diferite instrumente de scanare pentru a găsi dispozitivele nedorite, conectate la rețeaua dvs. de domiciliu. ESET Smart Security Premium, de exemplu, are un mod numit Connected Home Monitor, ce vine cu o funcție de scanare capabilă să identifice dispozitivele care folosesc fără cunoștința dvs. conexiunea Wi-Fi. Schimbați parola rețelei la nevoie și deconectați toate dispozitivele necunoscute.

3. Păstrați firmware-ul router-ului actualizat la zi și renunțați la modelele vechi pentru care nu se mai oferă suport de actualizare software (produse legacy)

Ca o măsură suplimentară de protecție, actualizați firmware-ul la cea mai recentă versiune furnizată de producător. Ar fi recomandat să înlocuiți router-ul vechi, pentru care nu se mai oferă suport de la furnizor, cu un model mai actual.

4. Utilizați un VPN (o rețea privată virtuală) pentru a cripta comunicarea

Angajații care au nevoie de acces la intranet în timp ce lucrează de la distanță vor comunica prin rețele publice nesigure. Pentru mai multă siguranță, puteți folosi o rețea VPN care stabilește un tunel sigur de comunicare.

Cu un VPN, micile pachete de date care alcătuiesc comunicarea pot fi ferite de infractorii cibernetici, pentru că permit decriptarea lor numai la capetele acestui tunel de comunicare, adică dispozitivele angajaților și rețeaua corporativă.

5. Utilizați o metodă de autentificare cu doi factori (2FA), dacă aveți posibilitatea

Sunt destul de expuși în fața amenințărilor, mai ales dacă n-au fost adoptate măsuri adecvate de securitate și de atenuare a riscului, angajații care folosesc tehnologii de acces de la distanță, cum ar fi Remote Desktop Protocol, servicii web/cloud (de pildă Office 365), Outlook Web App.

Pentru a răspunde acestei nevoi, companiile pot folosi ESET Secure Authentication, o soluție de autentificare cu 2 factori (2FA), concepută să consolideze securitatea tehnologiilor de acces la distanță, dar și a datelor de autentificare ale angajaților. Cum funcționează o astfel de soluție? Adaugă un pas suplimentar în procesul de autentificare clasic în care este nevoie doar de numele de utilizator și parolă și solicită în plus un cod unic, care este livrat de obicei printr-o aplicație mobilă de autentificare sau un SMS.

Pentru a veni în sprijinul firmelor și angajaților care își desfășoară acum activitatea de acasă, ESET oferă gratuit licențe business ale soluțiilor antivirus, anti-malware și de autentificare 2FA, destinate pentru securizarea sistemelor business, ce garantează o protecție eficientă a echipamentelor de lucru, a datelor și o navigare sigură pe web.

Descarcă acum gratuit protecție pentru sistemul PC de acasă (Home Edition) (90 zile - fără obligații): https://www.eset.ro/trial90

Descarcă acum gratuit protecție business ESET pentru sisteme PC (90 zile - fără obligații): https://www.eset.ro/business/eca90

Descarcă acum gratuit un sistem de autentificare securizată multifactor ESET (90 zile - fără obligații): https://www.eset.ro/business/esa90

ESET oferă acces si la o serie de ghiduri utile pentru angajați și administratorii IT, ce includ sfaturi și idei pentru o mai bună securizare a rețelei de acasă în această perioadă. Vă invităm să le descărcați gratuit, dând click aici: https://www.eset.ro/business/remote-workforce

#staysafe #enjoysafertechnology


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri