Șefii giganților din tech Facebook, Amazon, Alphabet și Apple s-au aflat în aceste zile în fața Congresului american pentru a răspunde unor acuzații privind practici anticoncurențiale. Mark Zuckerberg a admis în timpul audierilor că a ”adaptat opțiuni pe care competitorii Facebook le-au lansat”.

Membrii subcomitetului House Antitrust i-au pus întrebări șefului Facebook cu privire la strategia companiei de a copia opțiunile și aplicațiile competitorilor și de a se folosi de această practică pentru a avea un avantaj în negocierile de cumpărare a lor.

Mark Zuckerberg a admis că a adaptat anumite opțiuni lansate de competitori, însă a respins ideea conform căreia Facebook ar fi folosit asemenea tactici pentru a încălca practicile concurențiale, respectiv pentru a forța o companie să își vândă soluția către Facebook în loc să concureze cu gigantul tech, conform TechCrunch.com

A fost adusă în discuție și achiziția de un miliard de dolari a Instagram din 2012, un exemplu folosit în repetate rânduri în timpul audierilor pentru a acuza Facebook de practicile sale. Membrii comisiei au făcut referire și la o serie de e-mailuri pe care Zuckerberg le-a trimis în acea perioadă către COO-ul companiei prin care își manifesta dorința de grăbi procesul, astfel încât competitorii să nu își consolideze mai bine poziția în piață.

Conform acelorași email-uri, un reprezentant Facebook s-a întâlnit cu fondatorii platformei sociale din China Renren și cu alti reprezentați din industria respectivă pentru a înțelege mai bine practicile prin care aplicațiile și opțiunile aplicațiilor de tehnologie pot fi clonate rapid.

Retail jobs

Mark Zuckerberg a refuzat să răspundă întrebării referitoare la câte companii a copiat Facebook după schimbul de e-mailuri din 2012 până în prezent.

Sursa foto: Frederic Legrand - COMEO / Shutterstock.com
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri