Patru din zece români utilizatori de Internet (39%) deţin dispozitive inteligente pentru casă, la momentul actual, în timp ce opt din zece (80%) spun că ar lua în considerare ajutorul unui robot umanoid în gospodărie, relevă datele studiului "Digital Evolution: Connected Consumer Monitor", ajuns la cea de-a noua ediţie.

Conform cercetării realizată de Exact Business Solutions și citată de Agerpres, din perspectiva IoT (Internet of Things), 11% dintre respondenţi afirmă că deţin camere de supraveghere video şi 4% dispozitive de purificare a aerului - ambele în creştere cu 3% faţă de anul 2019.

De asemenea, aproape 80% din totalul persoanelor intervievate spun că ar lua în considerare ajutorul unui robot umanoid în gospodărie, 55% s-ar gândi să susţină un interviu de angajare cu un robot, iar 52% ar fi pasageri într-o maşină condusă de un robot umanoid.

Cu toate acestea, atunci când vine vorba despre copii, lucrurile devin mai nuanţate, în sensul că puţin peste o treime (34%) dintre cei chestionaţi ar fi de acord să-şi lase copiii la o şcoală în care profesorii sunt roboţi, în timp ce 30% şi-ar lăsa copilul în grija unui robot umanoid.

În ceea ce priveşte părerile respondenţilor legate de impactul tehnologiei, 94% dintre români consideră "o schimbare pozitivă", o creştere semnificativă fiind consemnată în rândul celor mulţumiţi de faptul că "tehnologia avansează într-un ritm atât de alert" (83% vs 78%, în 2019).

Studiul de specialitate a fost realizat de Exact Business Solutions pe un eşantion de 1.054 de persoane, cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, rezidente în mediul urban şi rural şi utilizatoare de internet.

Retail jobs

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri