Hackerii au furat codul sursă pentru jocul FIFA!

Electronic Arts, una dintre cele mai mari companii de gaming din lume, cu activități inclusiv în România, a anunțat că a fost atacată de hackeri, care au reușit să fure codurile sursă ce sunt folosite la crearea unora dintre cele mai importante jocuri ale sale.

Atacatorii au anunțat că au descărcat din bazele de date ale companiei codurile pentru jocuri precum FIFA 21, Star Wars sau Battlefield, dar și din platforma de dezvoltare de jocuri Frostbite, pe care se bazează foarte multe dintre jocurile companiei americane.

Știrile inițiale anunțau că au fost „furați” circa 780 de GB de date, relatează BBC. Electronic Arts a confirmat atacul, dar a ținut să precizeze că datele de utilizator ale jucătorilor sunt intacte.

„Analizăm o breșă ce a avut loc recent în rețeaua noastră, în urma căreia a fost furată o parte din codul sursă de dezvoltare a unor jocuri, dar și unele programe adiacente. Datele jucătorilor nu au fost accesate, prin urmare credem că nu există niciun motiv de îngrijorare în ceea ce privește datele personale ale acestora”, a anunțat într-o declarație de presă cei de la Electronic Arts.

Totuși, compania americană a cerut asistență din partea autorităților în acest caz.

Citeste si:
Electronic Arts Romania se extinde si cauta angajati
Electronic Arts Romania se...

Ce înseamnă atacul?

Inițial s-a crezut că atacul ar fi fost unul de tip ransomware, deoarece, în ultima jumătate de an, mai multe companii din industrie au fost victimele hackerilor.

Capcom, compania care produce celebrele jocuri Street Fighter și Resident Evil, și CD Projekt Red, cea care produce jocurile din seria Witcher și recent lansatul Cyberpunk 2077, au fost și ele atacate de infractorii cibernetici cu ransomware.

Potrivit celor de la Electronic Arts, în cazul lor, nu este vorba de un asemenea tip de atac, dar codul furat este unul foarte valoros, deoarece poate fi folosit pentru a crea cheat-uri, hack-uri și chiar pentru a modifica anumite componente ale jocurilor.

Ar putea însemna inclusiv lansarea în online a pachetelor de tip „crack”, cele care permit piratarea jocurilor cu licență. În ultimii ani, Electronic Arts, dar și alte mari companii de profil au reușit să-și dezvolte sisteme de protecție împotriva grupurilor care se ocupă cu piratarea jocurilor. De exemplu, jocul FIFA, unul dintre cele mai populare și mai piratate jocuri din istorie a devenit imposibil de „spart”, dar acest lucru s-ar putea schimba.

FIFA 21, cel mai popular joc...

Jocurile FIFA 20 și FIFA 21 încă nu au fost piratate, deși au fost lansate de ceva vreme. Ambele folosesc într-o proporție uriașă același cod, edițiile din ultimii ani fiind mai degrabă doar o versiune actualizată a edițiilor anterioare, principalele modificări fiind cele de actualizare a loturilor echipelor de fotbal incluse în joc și alte mici aspecte ale jocurilor.

Prețurile pentru jocul FIFA 21 încep de undeva de la 80-90 de lei, pentru versiunea cea mai simplă a jocului, prețurile variind în funcție de magazin sau de suportul pe care este vândut. Pe lângă platforma Origin dețintă chiar de Electronic Arts, jocurile sale mai sunt disponibile prin platformele Steam, GOG, dar și din magazinele online ale unor diverși distribuitori.

Pentru că au furat părți din codul „motorului de jocuri” Frostbite, mai multe titluri ale companiei sunt acum vulnerabile. Electronic Arts ar putea avea de pierdut la capitolul încasări, dacă jocurile sale vor ajunge din nou pe site-urile de „torrenți”, de unde pot fi descărcate de milioane de gameri care care abia așteptau ca acestea să fie piratate.

Cu siguranță, vor fi inclusiv fani ai Electronic Arts care vor zâmbi în colțul gurii, deoarece gigantul din industria de gaming a fost tot mai des criticat în ultimii ani pentru modul în care a încercat, într-un mod chiar brutal, de a scoate bani din buzunarele gamerilor, inclusiv din partea celor care au cumpărat legal jocurile, prin implementare sistemelor de plăți în joc, pentru a debloca unele părți de conținut, care nu aduc neapărat o valoare adăugată experienței de utilizator.

Citeste si:
Unul din cei mai mari producatori de jocuri din lume se prabuseste....
Unul din cei mai mari...

Despre autor
Adrian Ungureanu
Venit în Capitală în 2007, ca orice copil de provincie cu tolba plină de vise, primul fiind acela de a deveni comentator sportiv - următorul Cristian Țopescu - Adrian a ales să-și înceapă cariera de jurnalist scriind în presă. Deși era abia în al doilea an la Facultatea de Jurnalism , Adrian și-a găsit un loc de muncă la ziarul ” Curierul Național ”. A realizat abia la interviul de angajare că nu mai există departament de sport la ziar, dar asta...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri