Se împlinesc doi ani de când Xiaomi, una dintre cele mai mari companii producătoare de telefoane inteligente din lume, a intrat pe piata din România, perioadă în care producătorul asiatic a devenit foarte popular în rândul clienților români.

Am vorbit cu Andrew Wong, General Manager Xiaomi CEE&Nordic, să descoperim care sunt motivele pentru care Xiaomi a urcat rapid în topul preferințelor românilor, ce realizări și ce provocări a adus 2021, dar și ce planuri are compania pentru anul viitor.

  1. Cum a fost anul 2021 pentru Xiaomi? Dacă ar fi să faceți o retrospectivă, care considerați că sunt realizările companiei, dar și provocările de care ați avut parte?

2021 a fost cu siguranță un an cu multe provocări, atât pentru mediul de afaceri, cât și pentru societate în general. Cel de-al doilea an pandemic ne-a testat adaptabilitatea, reziliența și spontaneitatea.

Pentru Xiaomi a fost o nouă ocazie să reafirmâm principiul care a ghidat compania încă de la inființare, “inovație pentru toată lumea”. Considerăm că în aceste vremuri incerte în care distanțarea, lucrul de acasă și școala online și-au făcut loc în rutina zilnică, accesul la tehnologie este esențial, iar noi am devenit cu atât mai încrezători în misiunea Xiaomi de a face accesibilă tuturor tehnologia de ultimă oră.

Xiaomi este o companie cunoscută pentru faptul că oferă produse extraordinare, de top, la prețuri accesibile. În 2021 am mers la nivelul următor și am vizat creșterea în segmentul premium prin lansarea unor telefoane high end, flagship, precum Mi 11 Ultra și Xiaomi 11T Pro. Suntem o companie tânără, înființată în 2010, care și-a consolidat rapid poziția, devenind unul dintre jucătorii majori din piața globală a producătorilor de telefoane inteligente. În ciuda dimensiunii companiei, faptul ca am început ca start-up ne-a făcut să fim diferiți, o forță unică în domeniului în care activăm. Face parte din ADN-ul nostru.

În ceea ce privește rezultatele financiare ale companiei în 2021, aș vrea să punctez că în trimestrul al doilea al anului ne-am plasat pe prima poziție în topul livrărilor de smartphone-uri din România și pe poziția a doua la nivel global (livrări de smartphone-uri). Totodată, în T2 2021, am avansat pe prima poziție la nivel mondial și în Europa Centrală și de Est în topul producătorilor de smart band-uri.

În plus, în ciuda dificultăților pe lanțul de aprovizionare la nivel global care afectează în ansamblu piața în care activăm, în trimestrul al treilea am înregistrat o creștere susținută a veniturilor și a profitului. Veniturile totale în T3 au ajuns la valoarea de 78,1 miliarde RMB, reprezentând o creștere anuală de 8,2%, iar profitul net ajustat pentru aceeași perioadă a fost de 5,2 miliarde RMB, reprezentând o creștere anuală de 25,4%.

Anul 2021 a fost unul plin pentru noi și din perspectiva dezvoltării de noi tehnologii. În septembrie am lansat la nivel global tehnologia Hypercharge, odată cu Xiaomi 11T Pro. Acesta este primul smartphone al companiei lansat cu această tehnologie global. Tehnologia Hypercharge asigură o încărcare de 100% în doar 17 minute.

În aceeași lună, am anunțat primul concept de ochelari inteligenți din portofoliul Xiaomi, care oferă o experiență de vizualizare a informațiilor îmbunătățită și funcții interactive. În plus, în noiembrie am lansat tehnologia Loop LiquidCool, care îmbunătățește disiparea căldurii smartphone-urilor în condiții de utilizare intensă. Toate aceste realizări sunt posibile pentru că investim constant în echipa internă de cercetare și dezvoltare, care are peste 13.000 de membri, reprezentând peste 44% din totalul numărului de angajați ai Xiaomi.

Nu în ultimul rând, de curând ne-am anunțat intenția de a intra pe un nou segment de business, vehiculele electrice, planurile actuale având în vedere începerea producției în 2024, într-o fabrică nouă aflată în prezent în construcție. Aici vor fi asamblate până la 300.000 de autovehicule electrice pe an.

Revenind la România, în 2021 am marcat local două evenimente importante: lansarea portalului digital mi-home.ro, de unde pot fi achiziționate online produsele din portofoliul nostru, telefoane inteligente, produse ecosistem și accesorii, și inaugurarea celui de-al doilea Xiaomi Store din România, în centrul comercial Sun Plaza din București. Magazinele fizice Xiaomi au în plus un rol important pentru că astfel clienții și fanii noștri pot interacționa cu produsele și soluțiile noastre inovatoare.

În regiune avem deja peste 110 Xiaomi Store, iar în România este în continuare loc de creștere.

Țintim deschiderea unui Xiaomi Store în fiecare oraș mare din piață.

  1. Cum a evoluat portofoliul de produse Xiaomi în România și ce considerați că face ca produsele Xiaomi să fie în topul alegerilor consumatorului român?

Esența companiei Xiaomi sunt produsele sale. Telefoanele noastre inteligente acoperă toată gama de necesități și cerințe din partea clienților, de la smartphone-uri entry-level la premium. Venim în întâmpinarea clienților din România și oferim periodic modele noi.

În plus, am creat o gamă cuprinzătoare de produse care gravitează în jurul telefoanelor inteligente, de la accesorii pentru acestea, precum căști inteligente, la ceasuri inteligente și brățări pentru fitness, până la produse pentru case smart, precum air fryere, aspiratoare inteligente, purificatoare și umidificatoare de aer, camere de supraveghere și senzori pentru casă, trotinete electrice, iar lista poate continua.

Xiaomi a creat cea mai mare platformă IoT (Internet of Things) din lume pentru consumatori, în ceea ce privește numărul de dispozitive conectate, cu peste 400 de milioane de dispozitive inteligente conectate la această platformă, în afară de telefoane și laptopuri. Acest lucru reprezintă o creștere de la an la an de 33.1%.

Totodată, în noiembrie a.c. am primit un calificativ de top pentru securitatea IoT din partea Internet of Things Security Foundation (IoTSF), cu ocazia Conferinței Virtuale IoTSF 2021. IoTSF a publicat un raport potrivit căruia Xiaomi se numără printre cele mai de succes companii care implementează politici de divulgare a vulnerabilităților. Raportul demonstrează încă o dată poziția de lider a Xiaomi în securitatea IoT si eforturile pe care le depunem pentru ca produsele din ecosistemul nostru să păstreze cel mai înalt grad de calitate și securitate pentru consumatori.

Cred că tocmai această diversitate de produse ne face să fim în topul alegerilor românilor.

În ceea ce privește preferințele locale, seria Redmi Note se vinde foarte bine, unul dintre telefoanele preferate de clienții români fiind Redmi Note 10 Pro.

De asemenea, brăţările Mi Smart Band 5 şi Mi Smart Band 6 au foarte mare success aici. Purtabilele, trotinetele, aspiratoarele merg foarte bine pe piaţă, suntem lideri pe aceste segmente.

Cred că românii apreciază în special echilibrul dintre funcțiile telefoanelor inteligente și prețurile atractive.

Cu ocazia lansării seriei 11T am realizat un studiu alături de agenția de research iZi Data și am descoperit că atunci când aleg un telefon inteligent, românii pun accent, în această ordine, pe viteza de procesare a datelor (36%), pe durabilitatea bateriei (22%), pe camera performantă (22%) și pe spațiul de stocare a datelor (15%). Telefoanele noastre au toate aceste caracteristici și cu siguranță performanța lor le poziționează în topul alegerilor românilor. Cu ocazia aceluiași studiu, am descoperit și că 9 din 10 români din mediul urban își doresc ca telefonul lor să se încarce rapid.

  1. Xiaomi a trecut anul acesta și printr-un rebranding, renunțând la particula Mi din denumirea produselor sale. Ce ne puteți spune despre această schimbare?

Da, într-adevăr, anul acesta am trecut printr-o reorganizare a identității noastre de brand, aș spune, mai degrabă decât un rebranding. Mi rămâne logoul nostru de brand, iar Xiaomi și Redmi sunt nume pentru liniile de produse. Se va renunța la folosirea particulei Mi în denumirea produselor. În schimb, produsele noastre vor fi încadrate sub categoriile Xiaomi sau Redmi.

  1. Ce considerați că este definitoriu pentru Xiaomi?

Xiaomi are o abordare a pieţei diferită şi un model de business diferit. Misiunea noastră este "inovaţie pentru toată lumea", ceea ce se traduce în produse extraordinare la preţuri corecte. Acest lucru se reflectă nu doar în preţuri, ci și în abordarea de marketing per ansamblu.

Ne respectăm utilizatorii și fanii, ei fiind în centrul a tot ceea ce facem. Punem accent pe inovaţie, portofoliul de produse şi ne diferențiem prin faptul că suntem o companie global-local, cu viteză mare de creştere.

  1. Ce planuri are Xiaomi pentru 2022?

Pe termen scurt, strategia noastră în România este de a ne extinde portofoliul de produse, atât smartphone-uri, cât și IoT, și de asemenea de a ne extinde prezența pe piață în segmentul de retail offline.

Ne propunem să ne adaptăm mai mult strategia la contextul local și să rămânem aproape de consumatorii români, în special de fanii Xiaomi. Apreciem încrederea și sprijinul fanilor Xiaomi din România și le considerăm un factor de bază în succesul nostru.

La nivel global, vom continua să inovăm în ceea ce privește tehnologia și vom dezvolta noi linii de business.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri