Tehnologia ne însoțește la fiecare pas, făcându-ne viața mai ușoară. Am stat de vorbă cu Călin Clej, director de marketing al HONOR România, furnizor de dispozitive inteligente, pentru a afla care sunt tendințele din piață, dar și ce noutăți pregătește compania pentru 2023.

1. Care sunt piețele pe care operează HONOR în prezent și câți utilizatori activi există în toată lumea?

În doar 2 ani de la înființare am ajuns la rezultate remarcabile pentru standardul industriei tech, validate prin câteva cifre cheie: peste 13000 de angajați, 60% angajați în cercetare și dezvoltare, peste 100 de țări și regiuni în care comercializăm direct și indirect produse inteligente sub brandul HONOR, peste 200 de operatori și parteneri, peste 30.000 de magazine și ghișee, peste 3000 de centre de service, 9 call centers regionale (din care unul este în Cluj Napoca) și deja peste 180 de milioane de utilizatori activi ai noilor produse lansate sub brandul HONOR în întreaga lume.

Începând cu prezența puternică pe cea mai competitivă piață de smartphones din lume, China, continuând cu Europa și America Latină, Orientul Mijlociu și Asia de Sud-Est, brandul HONOR se găsește la numai 2 ani de la înființarea companiei într-un ritm accelerat de expansiune. Potrivit IDC, HONOR se află pe primul loc în topul vânzărilor de pe piața smartphone-urilor din China în trimestrului al doilea din 2022 cu 13,1 milioane de unități de smartphone-uri livrate, atingând o cotă de piață de 19,5%.

În Europa de Nord, Centrală și de Est, activăm deja în Finlanda, Cehia, Slovacia, Ungaria, Serbia, Bulgaria, Macedonia de Nord și România și ne dorim să continuăm expansiunea pentru a pune produsele noastre la dispoziția clienților din toată Europa. Totodată, avem o prezență importantă în Europa de Vest (UK, Italia, Franța, Spania, Germania). În plus, ambiția noastră este să fim disponibili în fiecare țară europeană pentru că suntem siguri că oamenii sunt foarte interesați să aibă acces la tehnologiile care depășesc limitele industriei.

2. Care sunt cele mai apreciate funcționalități ale device-urilor smart HONOR?

Portofoliul de produse inteligente HONOR se diferențiază semnificativ de produsele majorității competitorilor din industrie prin designul estetic apropiat de simetria perfectă și cel funcțional superior al tuturor gamelor de smartphone-uri lansate în România începând cu acest an. Știind faptul că utilizatorii români sunt early adopters în materie de tehnologii inovatoare, am decis să lansăm pe piața locală cele trei game de telefoane HONOR extrem de apreciate – seria X , seria N și seria Magic, ce întruchipează perfect idealismul tehnologic ce definește brandul HONOR și care a stabilit deja un nou standard în industria internațională de profil. Toate smartphone-urile din portofoliul HONOR beneficiază de funcționalitățile complete oferite de Google - GMS (Google Mobile Services).

Revenind la vârfurile de gamă lansate anul acesta – Magic 4Pro, respectiv Honor 70 - și aici putem prezenta câteva repere care dovedesc acest idealism tehnologic al companiei HONOR, demonstrate prin câteva inovații în premieră pe piața globală:

  • filmări la nivel cinematografic: HONOR Magic4 Pro dispune de HONOR Magic-Log Movie Master și AI Film Effects, oferind o gamă dinamică și o expresie bogată a culorilor pentru înregistrarea videoclipurilor. Prin aceasta, HONOR Magic4 Pro oferă prima înregistrare video Log 4K pe 10 biți din industrie în 60 fps (cadre pe secundă).
  • soluția de încărcare wireless de 100 W: HONOR Magic4 este alimentat de o baterie ultra-puternică de 4800 mAh, iar HONOR Magic4 Pro cu o baterie de 4600 mAh, pentru a oferi o durată de viață ultra-lungă a bateriei și conectivitate pe tot parcursul zilei. Îmbunătățită de Wireless HONOR SuperCharge de 100 W, echipamentul poate fi încărcat la 50% în doar 15 minute. Cu versiunea cu fir de 100 W, HONOR Magic4 Pro poate fi încărcat la 100% în doar 30 de minute.
  • tehnologie de pionierat AI Directional Sound pentru confidențialitate îmbunătățită: Magic4 Pro oferă o nouă soluție revoluționară împotriva scurgerilor de sunet, o frustrare comună pentru mulți utilizatori de smartphone-urilor. HONOR Magic4 Pro dispune de un ecran intuitiv care emite sunet și care funcționează împreună cu receptorul pentru a regla volumul sunetului în funcție de nivelul de zgomot din mediul înconjurător. În acest fel, utilizatorii nu mai trebuie să-și facă griji că oamenii le ascultă cu urechea conversația atunci când preiau un apel telefonic într-un spațiu închis, mic și aglomerat.
  • modul Solo Cut, o inovație HONOR ce le permite utilizatorilor să producă simultan un videoclip de grup și un vlog portret care evidențiază o anumită persoană. Prin lansarea în România a smartphone-ului HONOR 70, pionier în industria globală a primului mod de filmare Solo Cut, HONOR a rezolvat un alt “pain point” adresat de utilizatori.

3. Unde sunt dezvoltate produsele HONOR prezente pe piața din România?

Toate smartphone-urile HONOR sunt produse în fabrica noastră din Shenzhen, construită în doar 9 luni și utilată cu tehnologie de generație 2.5. HONOR Intelligent Manufacturing Industrial Park din Shenzhen, sudul Chinei, este prima fabrică autofinanțată a mărcii. 75% din linia de producție este automatizată, din care mai mult de 40% a fost dezvoltată de propria echipă de cercetare și dezvoltare a HONOR. Acest lucru permite unui smartphone HONOR să părăsească linia la fiecare 28,5 secunde (durata ciclului). Sinergia dintre cercetare și dezvoltare și producție asigură o calitate înaltă constantă la nivel global.

HONOR insistă asupra calității construcției în proces, iar compania a stabilit standarde stricte în fiecare etapă a procesului de dezvoltare a produsului, cu peste 600 de standarde de calitate care acoperă toate aspectele legate de proiectarea, dezvoltarea, materialele și fabricarea produsului. Fiecare smartphone HONOR este supus unor controale stricte de calitate și trebuie să treacă peste 400 de teste de produs și peste 20 de standarde globale de certificare înainte de lansare.

4. Care este în prezent rețeaua de distribuție HONOR la nivel național?

Telefoanele inteligente HONOR din cele 3 serii lansate în acest an (X, N și Magic) sunt prezente atât în oferta Orange România și Vodafone România, cât și în rețelele Altex-Media Galaxy și eMAG, precum și selectiv în retaileri mari (Carrefour) și mai mici, specializați în vânzarea de smartphones.

5. Top 3 priorități pentru HONOR în 2023.

Prioritățile anului următor pentru HONOR România sunt dictate de momentul pozitiv al business-ului local înregistrat încă de la lansarea pe piață, din luna mai anul acesta.
În 2023 vom continua să accelerăm strategia noastră de dezvoltare locală, având în vedere introducerea unui spectru larg de dispozitive inteligente prin intermediul cărora sperăm să obținem rapid o cotă de piață de semnificativă. Dorim să creștem într-un mod natural, în primul rând prin creșterea brand awareness-ului și a relevanței locale și, în al doilea rând, prin oferirea produselor cu un raport preț-calitate de nerefuzat. Ambiția noastră se bazează pe încrederea absolută pe care o avem în produsele noastre.

La nivelul inovației de portofoliu, principala prioritate este să dezvoltăm produse competitive care ne poziționează drept pionieri ai inovației, prin dispozitive inteligente care nu numai că satisfac toate tipurile de nevoi ale consumatorilor, dar le și anticipează.

Scopul nostru principal este să oferim clienților noștri nu doar produse performante ci și un ecosistem HONOR interconectat care facilitează fiecare acțiune, indiferent de scenariul de utilizare. În centrul acestui ecosistem stă smartphone-ul, completat de o gamă de tablete, laptopuri și dispozitive portabile de înaltă calitate potrivite oricărui buget. Portofoliul de produse inovatoare, premium și de încredere HONOR le permite oamenilor să devină o versiune mai bună a lor, de aceea vom continua să ne dezvoltăm portofoliul cu produse IoT competitive, ușor de utilizat.

Suntem foarte mândri că ambițiile noastre sunt susținute de numeroasele parteneriate pe care le avem cu companii globale precum Qualcomm și Google, care ne permit să inovăm continuu și să oferim produse performante dotate cu cele mai noi tehnologii.

6. Ce inovații tehnologice se întrevăd în 2023?

În ceea ce privește tendințele tech ale viitorului, nu putem să nu observăm un dinamism atât de accelerat al industriei noastre, încât toate noile tendințe reprezintă un potențial mare de dezvoltare. Spre exemplu, tehnologia 5G este un subiect tot mai prezent de ceva vreme, iar la momentul actual observăm o deschidere mai mare din partea publicului decât înainte.

Tocmai din acest motiv, este foarte important pentru noi să oferim produse compatibile cu această tehnologie emergentă și să demonstrăm beneficiile pe care le pot avea pentru utilizatori.

Pe lângă trendurile identificate în trecut și care deja s-au cristalizat în piețe funcționale – sisteme integrate multibrand și multi-OS (sisteme de operare) de management al Smart Home, adoptarea nativă a soluțiilor IoT, există o bază de plecare importantă dată de obiceiurile și comportamentele adoptate în pandemie. Soluțiile AI, machine learning, AR si VR in procesarea outputului informational final (audio – video – sensorial) vor continua sa fie adoptate de majoritatea platformelor B2C, provocarea fiind la nivelul producătorilor de produse inteligente – smartphones, tablete, laptops, televizoare în a oferi experiențe cât mai apropiate de puterea de compilație ale acestor soluții.

Schimbarea tuturor activităților de baza (ca localizare și mod de conectare-comunicare) – lucru, predare, cumpărături, exerciții și socializare, printre altele – către ocazii virtuale experimentate de acasă, au schimbat destinatia acestora, casele devenind noul hub pentru viața de zi cu zi, explorarea divertismentului online (streaming video, jocuri online și utilizarea rețelelor sociale).

Consumul de media dat de nevoia tot mai mare de conținut rapid, concis și în timp real pentru a fi informat cu privire la schimbarea mediului. Se preconizează că un consum mai mare de media, în special conținut video online, va avea putere de rezistență post-pandemie. Totodata, educatia si constientizarea data privacy si security usage a crescut semnificativ în ultimii doi ani – de aici și preferința utilizatorilor către produse inteligente care oferă sisteme independente sigure de protejare și management al transferului de date – soluții deja prezente și certificate pe produsele HONOR.

Sursa foto: HONOR Romania

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri