Investițiile masive și implicarea tot mai activă a celor de la Microsoft în dezvoltarea de servicii de inteligență artificială a pus pe jar competiția, care nu vrea să piardă cursa, iar Google și Apple și-au anunțat noile planuri în ceea ce privește implementarea tehnologiilor AI.

Microsoft a anunțat la începutul anului că plănuiește să aducă motorul său de căutare Bing tehnologia de inteligență artificială utilizată de cei de la OpenAI pentru, deja celebrul bot, ChatGPT. Totodată, cei de la Bloomberg, relatau că Microsoft are în plan să investească 10 miliarde de dolari în OpenAI. Deși chatGPT este în mare parte o nouă sursă de distracție pentru internauți, a prins repede la public, aducând și mai mult atenția către Microsoft.

Chatbot-ul ChatGPT și-a demonstrat și unele abilități surprinzătoare, cum ar fi să treacă examene de absolvire la diverse materii, cum ar fi dreptul și afacerile. Recent, programul de inteligență artificială a trecut cu succes examinările a patru cursuri de drept din cadrul Universității din Minnesota și încă unul la școala de business Wharton de la Universitatea din Pennsylvania, conform CNN.

La finele anului trecut, un profesor de colegiu din statul american Carolina de Sud avertiza că au început deja să apară referatele scrise de studenți cu ajutorul chatbot-ului ChatGPT, potrivit The New York Post.

Au apărut chiar discuții că ChatGPT ar putea deveni în viitor un pericol pentru anumite locuri de muncă, chiar dacă specialiștii spun că va mai trece ceva timp până când tehnologia va deveni o amenințare reală pentru forța de muncă umană.

Totodată, Sam Altman, cofondator și CEO OpenAI, a declarat că se așteaptă ca chatbot-ul pe bază de inteligență artificială să schimbe lumea într-un mod similar în care a făcut-o și revoluția iPhone în urmă cu 15 ani, conform Euronews.

Google vrea să arate lumii că lucrează mai mult timp decât Microsoft cu tehnologii AI

În tot acest context, ceilalți giganți IT nu puteau să stea deoparte fără să reacționeze în vreun fel. Google, compania care s-a lăudat că este responsabilă de nebunia generativă de AI de astăzi, a prezentat planuri pentru a integra mai multă tehnologie în majoritatea produselor sale, inclusiv Gmail, relatează BusinessInsider.

Afirmațiile celor de la Google se bazează pe faptul că folosește și dezvoltă tehnologii AI de câțiva ani, chiar înainte ca ChatGPT să fie o sclipire în ochii dezvoltatorilor săi. Dar ascensiunea ChatGPT, construită chiar de foștiiangajați ai Google, a împins gigantul sinonim cu internetul într-un colț.

Trebuie să demonstreze că va aduce modelele sale puternice de inteligență artificială, cum ar fi modelul de mare limbaj LaMDA, în produsele sale și va aduce pe piață modelele mult mai deschise pentru dezvoltatori. Modelele mari de limbă precum cel care alimentează ChatGPT.

Astfel, CEO-ul Google, Sundar Pichai, a anunțat că tehnologia AI va veni în Gmail și Docs. Pichai a ținut să explice exact cum ar arăta tehnologia IA generativă în e-mailuri, dar în linii mari, el a spus că planul este de a face capabilitățile AI disponibile „în design și nu numai”.

Google va lansa noi instrumente și API-uri pentru ca dezvoltatorii și utilizatorii să experimenteze cu modelele sale AI. Spre deosebire de unele modele Big Tech AI, ChatGPT a devenit extrem de viral pentru că este atât de ușor de utilizat și disponibil chiar și pentru non-programatori. LaMDA, a spus Pichai, va fi disponibil „în următoarele săptămâni și luni”, astfel încât alții să poată interacționa cu el și să ofere feedback.

Compania a anunțat, de asemenea, planuri de a oferi mai multe produse AI pentru întreprinderi și organizații, deși Pichai nu a specificat care sunt tipurile.

Pichai a subliniat rolul pe care AI-ul îl joacă în trecutul, prezentul și viitorul Google. El a spus că inteligența artificială este cel mai profund lucru la care lucrează compania.

„Transpunerea acestor tipuri de salturi tehnice în produse care ajută miliarde de oameni este ceea ce compania noastră s-a străduit întotdeauna. Vom urma această muncă cu îndrăzneală, dar cu un profund simț al responsabilității”, a spus Pichai.

Pichai a indicat utilizarea tehnologiilor AI și pentru a îmbunătăți motorul de căutare Google și a spus că oamenii ar trebui să se aștepte la noi actualizări alimentate de AI.

Apple: AI-ul se va vedea în orice produs și fiecare serviciu pe care îl avem

Apple a intrat și ea în hora declarațiilor, chiar prin vocea CEO-ul său, Tim Cook. Acesta a spus că inteligența artificială este un „interes major” la Apple, adăugând că „este incredibil în ceea ce privește modul în care poate îmbogăți viața clienților”, relatează BusinessInsider.

Cook a subliniat unele dintre serviciile Apple care au deja integrate elemente de inteligență artificială, inclusiv noua funcție de detectare a accidentelor pe iPhone și Apple Watch și funcția de electrocardiogramă a Apple Watch, care permite utilizatorilor să-și înregistreze bătăile și ritmul inimii.

CEO-ul Apple a declarat că intenționează să încorporeze AI în companie în continuare.

„Vedem un potențial enorm (ca AI-ul - n.r.) să aibă efect asupra tot ceea ce facem. (AI-ul) va viza fiecare produs și fiecare serviciu pe care îl avem”, a spus Cook.

La începutul acestei luni, Apple a lansat un alt produs destinat consumatorilor finali: o serie de audiobook-uri narate de un software cu inteligență artificială.

Mai mult, Apple vrea să-și extindă puternic echipa de angajați care să lucreze la tehnologiile sale AI. La momentul publicării acestui material, avea peste 100 de posturi deschise în învățarea automată și AI.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri