Piata bunurilor de lux din Franta, evaluata la 13 miliarde euro pe an, va fi probabil unul dintre invinsii alegerilor prezidentiale din aceasta primavara indiferent de castigator, ambii candidati favoriti pregatind cresteri de taxe, potrivit unei analize Bloomberg.
Actualul presedinte Nicolas Sarkozy si principalul contracandidat Francois Hollande, favorit la castigarea alegerilor potrivit sondajelor, au promis cresteri de taxe daca vor castiga mandatul, potrivit Mediafax.

Astfel de masuri afecteaza sentimentul de bunastare al populatiei, unul dintre principalele motoare ale consumului de bunuri de lux, potrivit analistului CA Cheuvreux Thomas Mesmin, citat de Bloomberg.

"Franta ar putea deveni urmatoarea Italie", considera analistul, facand referire la declinul pietei italiene a bunurilor de lux in ultima parte a anului trecut, dupa ce guvernul a adoptat masuri de austeritate, inclusiv cresterea unor taxe, si a plafonat platile in numerar la 1.000 de euro pentru a descuraja evaziunea fiscala.

Masurile adoptate de guvernul Monti au afectat cererea de bunuri de lux si traficul din magazine, reducand totodata pretul mediu al produselor vandute.

In Franta, Hollande vrea cresterea taxei pe venituri la 45% pentru locuitorii care castiga mai mult de 150.000 de euro pe an, respectiv 75% pentru venituri mai mari de un milion de euro pe an.

Candidatul de stanga vrea de asemenea limitarea scutirilor fiscale la 10.000 de euro si alinierea castigurilor de capital la taxa pe venit.
Analistul UBS Andrew Hughes spune ca masurile de austeritate sunt de factura negativa pentru consumul de bunuri de lux din Franta. Cresterea taxelor si eliminarea unor exceptii fiscale pentru cea mai bogata patura a populatiei ar putea afecta cererea, desi "o buna parte" din vanzari este generata de turisti, potrivit acestuia.

Sarkozy a anuntat ca vrea sa creasca TVA de la 19,6% la 21% si sa introduca o taxa pe tranzactii financiare si una pe veniturile obtinute de companii franceze pe plan international.

Cererile pentru ajutor de somaj au crescut in ianuarie in Franta la maximul ultimilor 12 ani, dupa ce guvernul a implementat o a doua runda de cresteri de taxe si reduceri de cheltuieli in mai putin de 6 luni pentru a restrange deficitul bugetar, ca reactie la decizia Standard & Poor's de a cobori ratingul triplu-A al tarii cu o treapta, la AA+.

"Toti politicienii implicati in aceste alegeri incearca sa impresioneze electoratul vorbind despre taxe si aratand cu degetul spre bogati", a declarat saptamana trecuta directorul general al France Telecom, Stephane Richard.

Line-Alexa Glotin, partener la firma pariziana de avocatura UGGC & Associes, considera ca implementarea unor astfel de masuri i-ar putea determina pe unii locuitori cu venituri mari sa paraseasca Franta.

Contactati de Bloomberg, oficialii LVMH, cel mai mare producator de bunuri de lux din lume, si PPR, proprietarul Gucci, cu sediul la Paris, au refuzat sa comenteze pe marginea cererii din Franta si masurilor propuse de candidatii la presedintie.

Franta genereaza vanzari anuale de bunuri de lux de 13 miliarde euro, aproximativ 8% din totalul la nivel mondial, potrivit firmei de consultanta Bain & Co.

Producatorii de bunuri de lux din Franta au peste 160.000 de angajati pe plan local si genereaza 84% din vanzari pe piete internationale, potrivit datelor asociatiei patronale Comite Colbert.

Potrivit unui sondaj recent, ale carui rezultate au fost prezentate saptamana trecuta, Sarkozy si Hollande ar trece cu un numar similar de voturi de primul tur al alegerilor prezidentiale, din 22 aprilie, insa Hollande ar castiga cel de-al doilea tur cu 54%.

Sursa Foto: Idea go, Freedigitalphotos.net
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri