Rezultatele raportului lansat inainte de finala din acest an a UEFA Champions League, jucata intre FC Bayern München si FC Chelsea, pe stadionul Fußball Arenas München, sambata, pe 19 mai, clasifica un sfert dintre iubitorii europeni impatimiti ai fotbalului (41 de milioane) drept „suporteri fara frontiere”. FC Barcelona este cea mai populara echipa straina (29%), urmata de Real Madrid CF (10%) si FC Manchester United (8%).
„Studiul analizeaza schimbarile in comportamentul suporterilor, dar si modul in care modificarea preferintelor acestora pentru o anumita echipa de fotbal are impact asupra cheltuielilor”, spune Hany Fam, president strategic partnerships and market development, in cadrul MasterCard Europe.
Circa o cincime din totalul cheltuit sau echivalentul a 7,5 miliarde de euro merg catre abonamentele TV la canalele de difuzare, achizitia de produse (cu logo-ul echipei de fotbal preferate) reprezinta 13% din banii cheltuiti, 10% - reprezinta participarea propriu-zisa la meci, iar 6% merg catre localurile sau barurile care permit clientilor sa vada meciul.
Unul din patru suporteri participa la meciurile echipelor straine, jucate pe teren propriu. Cazarea si transportul aferente participarii la meciuri sau vizita pe stadionul preferat costa 8,75 miliarde de euro, in fiecare an – un sfert din totalul cheltuielilor.
Impactul meciurilor asupra turismului este unul pozitiv: o treime dintre suporteri si-au rezervat o vacanta doar cu intentia de a vedea meciul sau de a vizita stadionul. O cincime dintre fani imbina utilul cu placutul – merg la meci si viziteaza si orasul sau integreaza meciul intr-o vacanta obisnuita. In total, orasele care gazduiesc „suporterii fara frontiere” la meciurile UEFA Champions League beneficiaza de aproximativ 4,5 miliarde de euro pe sezon.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: