Twitter a vandut accesul la date publice ale utilizatorilor unui profesor al Universitatii Cambridge care a obtinut si informatii apartinand unor milioane de utilizatori ai Facebook, transferate ulterior firmei de consultanta Cambridge Analytica fara consimtamantul acestora, transmite Bloomberg.

Aleksandr Kogan, creatorul unui test de personalitate pe Facebook pentru colectarea de informatii folosite ulterior de catre Cambridge Analytica, a infiintat propria sa companie, Global Science Research (GSR). Firma respectiva a obtinut, timp de o zi, in 2015, accesul la un volum mare de date publice de pe Twitter, dintr-o perioada de mai multe luni, scrie Digi24.ro.

"In 2015, GSR a avut o singura data acces la un esantion aleatoriu de tweet-uri publice, dintr-o perioada de cinci luni, respectiv decembrie 2014-aprilie 2015. Pe baza informatiilor recente, am efectuat propria noastra verificare interna si nu am gasit niciun acces la date private ale persoanelor care folosesc Twitter”, a explicat un reprezentant Twitter pentru Bloomberg.

Twitter a eliminat Cambridge Analytica si entitatile afiliate acesteia din randul furnizorilor de publicitate. Compania a precizat ca GSR a platit pentru accesul la date, fara sa ofere alte informatii.

5 tendinte pe care le vei...
Citeste si: 5 tendinte pe care le vei intalni in companiile multinationale in 2019

Sursa foto: Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea International »



Citeste si
Tendinte in digital in 2019 & key topics din 2018