Tesla a incheiat un acord cu bancile din China pentru o facilitate de creditare de pana la noua miliarde de yuani (1,29 miliarde de dolari) si un imprumut reinnoibil de pana la 2,25 miliarde de yuani, ambele pentru noua unitate din Shanghai, numita "Gigafactory", transmite Reuters.

Conform documentelor depuse la autoritatile de reglementare de producatorul american de vehicule electrice, facilitatile de creditare au fost acordate de: China Construction Bank Corp, Agricultural Bank of China, Shanghai Pudong Development Bank si Industrial and Commercial Bank of China, conform Agerpres.ro.

Pe langa construirea si demararea productiei la fabrica din Shanghai, prima unitate a Tesla din afara SUA, imprumutul va fi folosit pentru a achita o datorie de 3,5 miliarde de yuani, scadenta in 4 martie 2020.

Surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul au declarat recent ca Tesla analizeaza posibilitatea reducerii cu 20% a pretului la sedanul Model 3 produs in China, incepand din 2020, in ideea de a atrage mai multi cumparatori, in contextul in care cea mai mare piata mondiala pentru autovehicule electrice da semne de incetinire

Potrivit surselor, Tesla vrea sa reduca pretul automobilelor Model 3 prin utilizarea mai multor componente produse in China, ceea ce ii va permite companiei americane sa importe mai putine componente si deci sa evite plata unor tarife vamale. Sursele au adaugat ca preturile pentru automobilele care vor fi construite la noua uzina Telsa de langa Shanghai, si care in prezent incep de la 355.800 yuani (50.800 de dolari), cel mai probabil vor fi reduse incepand din a doua jumatate a lui 2020. Amploarea reducerii de pret si momentul in care va fi introdusa vor depinde de conditiile de pe piata, au precizat sursele

Citeste si:
Tesla vrea un centru de design si cercetare in China
Tesla vrea un centru de...

Directorul general al Telsa, Elon Musk, mizeaza pe uzina de la Shanghai pentru a dobandi un avantaj competitiv in cursa cu rivalii BMW AG si Daimler AG, care pariaza si ei pe piata chineza pentru noile lor modele electrice. In plus, reducerea pretului la automobilele Tesla ar pune presiune si pe producatorii chinezi precum NIO Inc. si Xpeng Motors sa adopte masuri similare.

"Oamenii cumpara in functie de pret. Aceasta reducere va ajuta la cresterea cotei de piata a vehiculelor electrice. In plus, va forta si concurentii sa faca ajustari", a declarat Bill Russo, fondatorul firmei de consultanta Automobility Ltd.

O eventuala reducere cu 20% a pretului unui automobil Model 3 ar insemna ca pretul de pornire ar fi unul de sub 300.000 de yuani. Aceasta, in conditiile in care, luna trecuta, producatorul auto chinez Xpeng a anuntat ca noul sau sedan electric P7 va avea un pret de cost cuprins intre 270.000 si 370.000 de yuani. De asemenea, cel mai ieftin model al producatorului NIO, modelul de teren ES6, are un pret de pornire de 358.000 de yuani.

Desi aceasta posibila reducere a pretului pentru Model 3 arata ca Tesla este constienta asupra concurentei, masura ar putea avea un impact si asupra vanzarilor initiale, deoarece este posibil ca clientii sa astepte preturi si mai mici, a subliniat Russo. CEO-ul Elon Musk sustine ca Tesla va produce cel putin 1.000 de unitati pe saptamana la Shanghai la finele lui 2020, o tinta pe care prima uzina Tesla din California a avut nevoie de mai multe luni pentru a o atinge.

Citeste si:
Video: Elon Musk, dans pe scena in noua fabrica Tesla din China
Elon Musk a dansat pe scena...

Deocamdata, Tesla face ultimele pregatiri pentru a putea incepe sa livreze primele automobile produse la uzina de la Shanghai. Recent, autoritatile chineze au anuntat ca automobilele Model 3 produse in China vor putea beneficia de subventii de la stat de pana la 24.750 de yuani pe automobil, dar, deocamdata, nu este clar ce procent din aceasta suma va ajunge direct la client.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Internațional »



Citește și
Tesla pregătește lansarea unui nou crossover. Livrările încep în martie
Setari Cookie-uri