Prețul produselor vândute online pe platforme precum AliExpress sau Wish este așteptat să crească semnificativ, susțin profesorii de la Universitatea Antwerp, una dintre cele mai mari universități din Belgia. Într-un ziar belgian, specialiștii vorbesc de patru factori care ar duce la sfârșitul perioadei de dropshipping, adică al metodei prin care retailerii nu păstrează bunurile în depozite, ci transferă comanda clientului și detaliile de transport fie către producător, alt retaileri sau vânzător, care, apoi, livrează produsul direct la consumator.

Doi dintre factorii care influențează acest lucru sunt legați de pandemia de Coronavirus și consecințele logistice, în special dispariția multor zboruri de cursă lungă. Zona cargo dintr-o aeronavă de pasageri reprezintă peste jumătate din capacitatea de transport, la nivel mondial, iar reducerea curselor a crescut prețul transportului aerian din China, de la 0,75 de dolari per kilometri la 7,5 dolari, scrie retaildetail.eu.

Odată ce bunurile ajung în Europa, platformele chinezești folosesc, adesea, companii de curierat. Însă, acum, curierii sunt, adesea, depășiți de volumul de cereri și muncă, odată ce criza sanitară a generat o creștere a comenzilor online. Astfel, firmele chinezești rămân fără această opțiune.

Reforma tarifelor poștale

Uniunea Poștală Universală, organizația internațională care coordonează politicile poștale ale statelor membre ale Organizației Națiunilor Unite (ONU) și sistemul poștal global, oferă servicii atractive ca preț platformelor online din China, țara fiind considerată una de lumea a treia, atunci când serviciul a fost dezvoltat, în 1960. Astfel, aceasta a beneficiat de un tarif preferențial pentru colete și corespondența poștală trimisă în lume. Tariful nu a fost schimbat atunci când China a devenit o superputere, ceea ce înseamnă că companiile naționale de poștă livrează corespondența și coletele la prețuri infime sau chiar ies pe pierdere, mai ales dacă pachetul cântărește mai puțin de două kilograme.

Însă, din 2021, fiecare țară va putea să își stabilească propriile prețuri, ceea ce ar putea tripla costurile serviciilor poștale din 2025.

În plus, noul regim de taxe al Uniunii Europene va intra in vigoare la începutul anului 2021. În prezent, doar coletele în valoare de peste 22 de euro trebuie să plătească o taxă pe valoare adăgată (TVA), iar taxele de import se aplică doar coletelor de peste 150 de euro. Aceste lucruri se vor schimba din ianuarie 2021, când va trebui să se plătească TVA și pentru coletele care costă mai puțin de 22 de euro.

Întregul model de business al jucătorilor online chinezi, care se bazează pe transport gratuit sau la costuri mici, este în pericol de colaps. Pe de altă parte, sectorul de comerț online european ar putea recâștiga teren dacă chinezii nu își ridică în Europa propriile baze logistice.

Sursa foto: Shutterstock.com