Niantic Inc., compania din spatele celebrului joc Pokémon Go, este în discuții pentru a-și vinde businessul de jocuri video companiei Scopely Inc., deținută de Arabia Saudită, potrivit unor surse citate de Bloomberg.
Pokémon Go este cea mai descărcată și profitabilă aplicație de realitate augmentată din toate timpurile.
O tranzacție ar putea fi anunțată în următoarele săptămâni, prețul negociat fiind de aproximativ 3,5 miliarde de dolari.
Orice acord ar implica titlul Pokémon, precum și alte jocuri mobile. Sursele Bloomberg menționează că un acord nu a fost încă stabilit în momentul de față.
Niantic, o companie desprinsă din Google
Jocul Pokémon Go a fost un fenomen global la momentul lansării în 2016.
Totuși, compania nu a mai reușit să repete succesul, renunțând la o parte din angajați și anulând lansări de jocuri în 2022 și 2023. Jocul său Harry Potter: Wizards Unite a fost închis în 2022.
Reprezentanții Niantic și Scopely au refuzat să comenteze cu privire la o posibilă tranzacție. Scopely este deținută de Savvy Games Group, o filială a Fondului de investiții publice al Arabiei Saudite.
În 2015, Niantic a fost desprinsă din Google, controlat la rândul său de Alphabet Inc. Directorul executiv și fondatorul său, John Hanke, a lucrat în domeniul cartografierii prin satelit înainte de a conduce divizia de produse Geo a Google.
Ce este Pokémon Go și de ce a fost atât de popular
Pokémon Go este un joc mobil gratuit dezvoltat de Niantic în colaborare cu Nintendo și The Pokémon Company, lansat în iulie 2016 pentru dispozitive iOS și Android. Jocul utilizează tehnologia de realitate augmentată (AR) și GPS-ul dispozitivului pentru a plasa creaturi virtuale, numite Pokémon, în locații reale, permițând jucătorilor să le găsească și să le captureze în mediul înconjurător.
În Pokémon Go, jucătorii explorează lumea reală pentru a descoperi și a prinde diferite specii de Pokémon, care apar pe harta jocului în funcție de locația geografică a utilizatorului. Pe lângă capturarea Pokémonilor, jucătorii pot vizita PokéStop-uri și Gym-uri, care sunt adesea amplasate în puncte de interes locale, cum ar fi monumente, parcuri sau clădiri publice. La PokéStop-uri, jucătorii pot colecta obiecte utile, iar la Gym-uri pot participa la bătălii pentru a-și testa abilitățile și a concura cu alți jucători