Cea mai importanta investitie in cazul unui proiect de branding sau rebranding este timpul alocat. Chiar daca angajati pe cineva – imi imaginez ca aveti in gand sa mergeti pe varianta unui angajat dedicat sau a unei echipe de angajati, ca doriti sa aveti un consultant, o agentie mai mare sau poate inca nu v-ati decis.

Oricum ar fi, in primul rand este cazul sa va ganditi cat timp alocati proiectului. Atmosfera de la birou este mai relaxata vara, asa ca incepeti lucrul atunci.

Proiectul de branding in care investiti acum va va reprezenta in aceasta noua forma cel putin cinci ani.
Primul pas: raspundeti la intrebarile inchise de mai jos. Cel putin doua raspunsuri afirmative inseamna ca e momentul sa lucrati cu adevarat la acest aspect din business-ul pentru care munciti.

• Simtiti nevoia ca identitatea vizuala sa va reprezinte mai bine?
• Vreti sa va motivati echipa de avocati pe care ii conduceti?
• Va doriti o reputatie pe masura muncii pe care o depuneti pentru clienti?
• Doriti sa faceti mai multe angajari si nu aveti destui aplicanti pe masura asteptarilor?
• Doriti sa comunicati mai mult si amanati continuu momentul constructiei unui plan?
• Comentati foarte mult atunci cand o societate de avocatura concurenta isi lanseaza un nou site?

Al doilea pas: luati cate un exemplar din fiecare material pe care il folositi acum. Pachetul include manualul de brand, in cazul in care folositi asa ceva. Daca nu, atunci faceti un simplu print screen cu pagina principala a site-ului societatii de avocatura. Daca nici site nu aveti inca, atunci tipariti color o pagina cu logo-ul. Luati o foaie cu antet, o mapa, o carte de vizita, o brosura, un exemplar de pagina de fax, un memo si un pix. Sau orice alt material folositi, chiar si un banner online in format tiparit.

Citeste si:
Strategia de comunicare are un mod de utilizare
Strategia de comunicare are...

Puneti-le pe toate pe birou, in fata Dvs. Incercati sa punctati cat mai obiectiv cu putinta elementele pe care le observati la prima vedere: poate antetul este bun, insa va doriti sa fie mai colorat, pixul pe care il folositi are logo-ul prea mic. Si altele, pentru ca variantele de observatii sunt nenumarate.

Notati toate observatiile. Trageti o linie dupa maximum 30 de minute. Aspectele negative le depasesc pe cele pozitive?

Al treilea pas: documentati-va macar un pic. In functie de cat timp dedicati acestui aspect, incepeti cu articole despre brand si branding. Le gasiti pe Linkedin, Entrepreneur.com, Fastcompany.com sau alte surse din aceeasi gama. Daca doriti sa aprofundati, alegeti carti care sa va ofere o privire de ansamblu asupra domeniului. Fara sa amanati, apelati la librarii online sau la Kindle.

Pentru o lectura placuta, va recomand Brand Thinking and Other Noble Pursuits (Debbie Millman). Este o colectie de 22 de interviuri cu personalitati, cum ar fi Malcolm Gladwell, Seth Godin si Wally Olins.

Citeste si:
Despre importanta comunicarii in avocatura
Despre importanta comunicarii...

Ioana Prandurel este consultant independent de branding, marketing si comunicare. Are o experienta profesionala de doisprezece ani, iar in ultimii cinci ani s-a dedicat nisei reprezentate de piata serviciilor juridice. Lucreaza impreuna cu o echipa de creativi implicati si organizati si isi dezvolta propriul birou de servicii business to business.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Legal Business »



Citeste si