Proiect pilot al Fiscului prin care persoanele fizice din Bucuresti si Ilfov vor putea solicita informatii in sistem electronic despre situatia fiscala si a contributiilor de asigurari sociale declarate de angajatori. Proiectul se va desfasura in perioada septembrie-decembrie 2014.

Comunicarea electronica intre persoanele fizice si Fisc se va efectua prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual", furnizat de sistemul informatic al Ministerului Finantelor Publice, Agentia Nationala de Administrare Fiscala, care va fi disponibil gratuit 24 din 24 de ore. In cadrul programului pilot, ANAF va trimite automat deciziile de impunere anuala aferente veniturilor realizate din anul 2013 si emise dupa 1 septembrie 2014, iar la cererea contribuabilului va emite situatia obligatiilor fiscale de plata, foaie de varsamant, precum si situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori, se arata intr-un comunicat al Ministerului Finantelor Publice (MFP).

Prevederile referitoare la utilizarea serviciului fac parte dintr-un proiect de ordin ministrului Finantelor Publice privind procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre ANAF si persoanele fizice. "Masurile incluse in proiectul de ordin contribuie la cresterea gradului de informatizare a activitatilor desfasurate de organele fiscale si incurajeaza contribuabilii sa depuna la ANAF documente prin mijloace electronice, a afirmat in comunicat ministrul de resort, Ioana-Maria Petrescu.

Pentru a accesa Spatiul privat virtual, persoanele fizice se vor putea identifica electronic prin certificate digitale calificate (eliberate de furnizorii de servicii de certificare acreditati) sau cu nume si parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP. Proiectul pilot va fi dezvoltat, de anul viitor, la nivel national si vor fi extinse categoriile documentelor si informatiilor comunicate spre si dinspre contribuabili, iar identificarea in sistem va putea fi realizata si cu telefonul mobil sau cardul de sanatate.

Spatiul privat virtual va putea cuprinde documente precum declaratii fiscale intocmite de persoana fizica, cereri adresate Fiscului pentru obtinerea unor informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala, acte administrative fiscale, de executare si alte acte emise de ANAF in executarea legii (decizii de impunere, notificari, somatii), certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit, dar si registrul documentelor electronice comunicate in ultimii 2 ani. Totodata, ANAF va pune la dispozitia contribuabilului serviciul "Buletinul informativ fiscal", inclusiv in perioada de aplicare a proiectului pilot, care va include informatii publice cu caracter fiscal, precum calendarul obligatiilor fiscale, noutati legislative, ghiduri fiscale, campanii derulate si comunicate de presa.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Legal Business »



Setari Cookie-uri