Ținutele de serviciu necesită o atenție sporită, deoarece modul în care vă îmbrăcați poate afecta progresul personal în cadrul companiei. Indiferent dacă de abia ați fost angajat sau sunteți foarte bine familiarizați cu mediul de afaceri, este important să știți cum să vă îmbrăcați corespunzător pentru orice situație.

În general, în mediul afacerilor se respectă un cod vestimentar destul de strict, numit cod vestimentar de birou. Acest cod descrie nivelul de formalitate al articolelor vestimentare pe care va trebui să le purtați la servici. Majoritatea companiilor nu indică cu exactitate ce haine ar trebui să poarte angajații, ci folosesc termeni generali precum cod vestimentar profesional, cod vestimentar formal sau ținute business casual ori ținute casual. Dacă nu vi s-a impus un cod vestimentar oficial, tot trebuie să știți ce tipuri de articole vestimentare sunt potrivite. Poate fi util să studiați puțin ținutele managerului sau ale angajaților de succes pentru a vă face o idee despre tipul de îmbrăcăminte potrivit pentru mediul în care lucrați.

Cod vestimentar profesional

Este cel mai conservator cod vestimentar de birou. Persoanele care adoptă ținute tradiționale de afaceri lucrează în industrii precum finanțe, servicii bancare, guvern și drept. Îmbrăcămintea profesională este crucială pentru a vă bucura de succes la birou sau într-un mediu academic, deoarece aspectul reflectă cât de profesionist sunteți. Cu toate acestea, ceea ce este considerat profesional, variază de la o companie la alta. Există, totuși, câteva linii directoare de stil pe care le puteți urma pentru a vă îmbrăca profesional. Femeile pot purta o fustă creion sau un costum din două piese cu pantofi, iar bărbații pot purta un sacou, pantaloni, cămașă cu nasture, cravată și pantofi. Dacă veți opta pentru costum, acesta trebuie să fie croit pentru a se potrivi perfect. Dacă femeile doresc să poarte tocuri, cele mai potrivite sunt cele de trei centimetri sau mai joase.

Cod vestimentar formal

Este un cod rezervat în general pentru evenimente precum ceremonii de premiere, cine caritabile sau alte ocazii oficiale. Codul vestimentar formal se bazează pe costume de culoare închisă, cămașă cu nasturi și pantofi. Finalizați ținuta cu o curea minimalistă, butoni, iar cravata și batista de buzunar ar trebuie să fie din mătase. Femeile pot purta costume din două piese închise la culoare, fustă creion cu sacou și cămașă, pantofi neutri și bijuterii cât mai simple.

Cod vestimentar business casual

Nu există o definiție generală pentru ceea ce se înțelege prin cod vestimentar business casual. Ținuta business casual depinde de mai mulți factori, inclusiv industria în care vă desfășurați activitatea, dimensiunea companiei, numărul de angajați, tipul de interacțiune dintre angajați și clienți, cultura, dar și vârsta medie a forței de muncă. Majoritatea companiilor care respectă un cod vestimentar business casual încurajează angajații să aibă o imagine profesională de tip business, în timp ce se bucură de avantajul pieselor vestimentare mai confortabile. Pentru bărbați, ținutele business casual adecvate includ cămășă fără cravată, pulovere, pantaloni și pantofi. Pentru femei, ținuta business casual poate include rochii office cum sunt cele propuse de brandul Jojofashion, fuste, pantaloni, cămăși și bluze. Ținutele pot fi completate de pantofi închiși cu toc, dar la fel de potriviți sunt și mocasinii sau pantofii Oxford.

Cod vestimentar casual

Este mai puțin restrictiv decât business casual, dar asta nu înseamnă că ținuta de birou poate fi la fel de dezinvoltă ca ținutele în afara locului de muncă. Acest cod vestimentar este mai obișnuit în industriile creative și în zilele de vineri în companiile mai formale. Pentru a vă menține aspectul profesional în timp ce purtați îmbrăcăminte casual, încercați să optați pentru cămăși cu nasturi, bluze și tricouri în culori solide, denim negru sau cât mai închis la culoare, fără rupturi, perforații, capse sau alte accesorii. Deși adidașii pot fi în regulă pentru o ținută casual, optați mai degrabă pentru pantofi cu vârful închis.

În cele din urmă, codul vestimentar smart-casual este versiunea îmbunătățită a codului vestimentar casual, fiind potrivit pentru interviuri de angajare, întâlniri cu clienții și alte evenimente din cadrul companiei. Codul vestimentar smart-casual permite purtarea unor articole vestimentare mai în tendințe, cum ar fi rochii și sacouri sau un blazer cu cordon pentru femei sau un tricou polo și un sacou sport pentru bărbați.

Sursa foto: jumpstory.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri