Fiecare loc de muncă are un cod vestimentar specific, pe care este bine să îl respecţi cu stricteţe, astfel încât să nu faci notă discordantă şi să nu îţi atragi sancţiuni din partea superiorilor. În astfel de situaţii, în care codul vestimentar este reglementat de angajator, este destul de uşor să-ţi creezi o garderobă profesională şi să-ţi alegi hainele cu care mergi la serviciu.

Dificultăţile, pentru mulţi dintre noi, apar atunci când nu există specificaţii privind acest aspect şi se mizează mai mult pe ţinute casual, cu care poţi merge la serviciu, dar cu care ai putea şi să ieşi în oraş. Pentru a avea totuşi un look profesional există câteva reguli de care trebuie să ţii seama.

Defineşte ce înseamnă casual pentru locul tău de muncă

Este bine să ştii că există ţinute casual de birou, dar şi business casual, aşa că e important să înţelegi ce aşteaptă exact angajatorul în termeni de garderobă profesională. În principiu, cei doi termeni se referă, la bază, la acelaşi lucru: îmbrăcăminte confortabilă, informală. Însă, pot exista şi anumite particularităţi pentru fiecare dintre cele două stiluri.

De exemplu, la o ţinută casual de birou poţi purta o pereche de jeanşi, un tricou, un pulover şi o pereche de adidasi de la Under Armour. La o ţinută casual busines, poţi păstra jeanşii, dar ar fi preferabil să îi combini cu o cămaşă şi o pereche de mocasini.

Optează pentru ţinute simple

Chiar dacă ținuta casual îţi oferă mai multă libertate în ceea ce priveşte vestimentaţia, gândeşte-te şi la colegi sau la eventualii colaboratori cu care interacţionezi, atunci când îți alegi hainele cu care mergi la serviciu.

Dacă un articol vestimentar ar putea să-i şocheze sau chiar să-i facă să se simtă inconfortabil pe cei din jur, păstrează-l pentru activitățile din timpul tău liber. Desigur, o ținută ar trebui să exprime ceva din personalitatea ta, dar nu este obligatoriu să o pui în valoare la locul de muncă, mai ales dacă suspectezi că ar putea crea discuții stânjenitoare. Aşadar, evită jeanşii rupţi, tricourile cu mesaje provocatoare şi culorile prea stridente.

Verifică la departamentul de resurse umane

Dacă eşti nou la locul de muncă şi nu eşti deloc sigur ce ar putea însemna o ţinută adecvată, nu ezita să vorbeşti cu reprezentanţii departamentului de resurse umane. Dacă nu te simţi confortabil să porţi această discuţie faţă în faţă, le poţi trimite un e-mail, în care să le adresezi toate întrebările relevante pentru tine.

Departamentul de resurse umane este cel care îţi poate da cele mai bune sfaturi privind garderoba profesională, mai ales când nu este evident care este stilul vestimentar preferat de companie sau dacă estimezi că poziţia ta ar putea presupune ţinute diferite de cele ale altor colegi.

Alege ţinute mai formale în anumite ocazii

Chiar dacă este perfect în regulă să porţi ţinute casual la birou, dacă ai întâlniri profesionale în afara biroului, de exemplu, cu potenţiali clienţi sau colaboratori, poţi adopta o ţinută ceva mai formală, adică business casual.

Imaginea este importantă în astfel de întâlniri, chiar dacă lucrezi în industriile creative, unde partenerii se pot aştepta la o oarecare extravaganţă chiar şi la nivel de ţinută. Aşadar, pentru evenimente sau întrevederi importante, renunţă la jeanşi şi pulover şi încearcă un costum. Cravata este opţională.

Indiferent, care este politica firmei pentru care lucrezi, în materie de vestimentaţie, nu uita să fii atent la detalii. Alege întotdeauna haine care îţi vin bine şi renunţă la orice articol de îmbrăcăminte care este deteriorat. Indiferent cât de relaxat este mediul în care lucrezi, vei vrea întotdeauna să arăţi cât mai bine.

Sursa foto: Pexels.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri