Aproximativ 80% dintre romanii care obisnuiesc sa faca shopping online au achizitionat in ultimul an cel putin un articol vestimentar, incaltaminte sau accesorii de pe Internet. Este unul dintre principalele rezultate ce reies din analiza realizata de catre Fashion Days, cu ajutorul Ipsos, in toamna anului trecut.

Vrei sa afli mai multe despre industria de fashion si comportamentul de consum al romanilor in online vs offline? Vino la Fashion ROute, prima conferinta de business dedicata retailului de fashion, pe 8 iunie, la hotel Sheraton, unde vom discuta despre tendintele pietei romanesti cu experti din fashion. Detalii, aici.

Studiul prezinta motivatiile de achizitie ale consumatorilor si viziunea acestora privind increderea pe care o au in shopping-ul online, comparativ cu cel din magazinele traditionale. Concluziile studiului au stat la baza noii identitati si a campaniei de rebranding Fashion Days – „Imbraca-te pentru viata pe care o doresti” - implementate la finalul lunii aprilie.

Cine sunt clientii?

Prin intermediul studiului au fost identificate cinci categorii de cumparatori romani de fashion, care pun accentul pe atribute diferite: individualitate/unicitate, confort, statut, empatie si explorare.

In acelasi timp, atunci cand selecteaza optiunile de achizitie, exploratorii de fashion cauta confortul: 53% dintre acestia acceseaza direct site-urile magazinelor pentru a se informa despre produsele din portofoliu. Motivele pentru care aproape jumatate dintre romani aleg platformele virtuale sunt aceleasi: pot face achizitii oricand si de oriunde s-ar afla si obtin economii de doua tipuri: de timp, pe care, altfel, l-ar fi petrecut in magazinele traditionale, dar si financiare, gratie promotiilor exclusive din mediul online.

„Acest studiu ne-a confirmat inca o data feedback-ul cel mai important de pana acum: gradul de incredere pe care clientii ni-l acorda si directia spre care trebuie sa ne indreptam. Faptul ca 1 din 3 romani care fac shopping online si-a achizitionat cel mai recent articol vestimentar de pe Internet ne-a convins ca eforturile si munca depuse de intreaga echipa Fashion Days sunt rasplatite. Campania-manifest „Imbraca-te pentru viata pe care o doresti” este dedicata lor, reprezentand modul in care noi sustinem si incurajam pasiunea lor pentru moda”, spune Robert Berza, General Manager Fashion Days.

Care sunt articolele cel mai cumparate?

Motivatiile ce fundamenteaza cumparaturile online de fashion au reprezentat pilonul principal al campaniei Fashion Days, “Imbraca-te pentru viata pe care o doresti”. Potrivit studiului, romanii pun pe primul loc completarea garderobei si pregatirea pentru urmatorul sezon, urmate de inlocuirea articolelor vestimentare iesite din trend sau uzate si respectiv promotiile, discounturile sau ofertele speciale. Practic, in relatie cu principala motivatie de shopping, innoirea garderobei nu mai este doar o necesitate, ci o dorinta a consumatorului, ce reflecta aspiratiile si activitatile pe care si le doreste.

Cosul mediu de cumparaturi online al unui client de fashion insumeaza o medie de 295 de lei cheltuiti. Articolele-vedeta difera in functie de platforma aleasa: online sau brick&mortar.

Topul celor mai achizitionate articole vestimentare este format din:

ONLINE
BRICK&MORTAR
Tricouri – 53% Jeans – 81%
Incaltaminte sport – 51% Lenjerie intima, dresuri, sosete – 80%
Bluze – 50% Tricouri – 78%
Incaltaminte casual – 48% Incaltaminte casual – 75%

Totusi, principalele bariere pe care acest tip de fashion shopping le ridica se leaga de neincrederea in veridicitatea informatiilor prezentate. Romanii vor sa atinga produsele, se tem ca marimile articolelor nu se vor potrivi, cum nici fotografiile de prezentare nu ar reflecta realitatea.

„Suntem constienti de barierele de consum in ceea ce priveste cumparaturile online, de aceea am implementat de-a lungul timpului tot mai multe facilitati si optiuni pentru clientii nostri, care se reflecta si in noua pozitionare a brandului Fashion Days. Pentru ca ne dorim ca romanii sa isi exploreze creativitatea si inspiratia in moda fara sa fie dezamagiti, le oferim optiunea deschiderii coletului la livrare, inainte de plata produselor si de a returna gratuit, pe loc, articolele care nu sunt pe placul lor. In plus, pot beneficia si de sugestiile Fit Finder, singurul tool din Romania care propune masurile adecvate, in functie de datele introduse personal de catre utilizatori”, adauga Robert Berza.

Fashion Days a incheiat la finalul lunii aprilie primul proces complet de rebranding. Lider regional al pietei de online fashion shopping, Fashion Days are, acum, o noua filozofie, alegeri nelimitate de fashion, o identitate vizuala si logo schimbate, toate traduse prin intermediul campaniei-manifest, „Imbraca-te pentru viata pe care o doresti”.

De peste 8 ani, Fashion Days este destinatia online ce ofera experiente nelimitate de fashion celor peste 700.000 de clienti din Romania, Bulgaria si Ungaria. Compania pune la dispozitia tuturor o selectie vasta de piese vestimentare, incaltaminte si accesorii pentru femei, barbati si copii de la branduri internationale de top precum United Colors of Benetton, Guess, Le Coq Sportif, Pepe Jeans, Desigual, Zee Lane, Diesel, Calvin Klein, Nike, Esprit, Love Moschino, Next, Mango, Napapijri, Sport Max, Fossil, Max&Co, Ted Baker si multe altele.

Sursa foto: Nikola Stanisic/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri