8 martie, care marchează Ziua Femeii, este un prilej în care toate angajatele din birou se simt răsfățate. Pe lângă tradiționalele mărțișoare, flori și cutii cu ciocolată, multe companii dedică în fiecare an bugete consistente pentru a le arăta recunoștința depusă. Iată în ce cadouri se întrec angajatorii care vor să-și recompenseze colegele de birou.

8 martie în era voucherelor pentru femei

Foarte mulți manageri au vrut să-și surprindă angajatele cu cadouri propriu-zise și nu numai cu flori de 8 martie. Cadourile clasice au fost înlocuite de mulți angajatori cu cele care includ mai multe variante de tip voucher care oferă experiențe, de la adrenalină, relaxare și până la workshopuri de dezvoltare personală și ateliere creative.

„Pe baza feedback-ului pozitiv și a ratei mari de adopție a acestor pachete, pentru 8 martie, noi propunem clienților în special pachetele de tip Flexibox, adică pachetele flexibile, cu mai multe experiențe din care destinatara o alege pe cea preferată, într-un buget predefinit. Vorbim aici de vouchere digitale personalizate și, deși în mod uzual discuțiile cu companiile pentru 8 martie încep cu cel puțin o lună înainte, aceste cadouri sunt potrivite și ca soluții last minute, fiind disponibile imediat”, a declarat pentru wall-street.ro Oana Pascu, fondator Complice.ro, furnizor de experiențe pentru persoane fizice și companii.

Și, pentru că 2024 se anunță a fi un an dificil din punct de vedere economic și agitat din punct de vedere social și politic, cele mai multe pachete predefinite pentru 8 martie includ experiențe din zona de relaxare și de conectare, dar și experiențe ce implică adrenalină, ori experiențe gourmet sau aventură. Din suita de pachete de la Complice.ro, cel mai bine vândut de 8 martie a fost Herbox, adică un pachet de experiențe la alegere, potrivite pentru orice vârstă și care costă 300 de lei.

Fie că destinatara cadoului este o împătimită a sportului sau a adrenalinei, o gurmandă sau o pasionată de modă, că îi plac notele rafinate ale parfumurilor sau îi place să se relaxeze și să fie răsfățată la SPA, experiențele incluse în acest pachet vor fi o surpriză specială. Pictură pe porțelan, driving, degustare de vinuri, workshop de praline, escaladă sau joc în doi de escape room sunt doar câteva dintre variantele din care destinatara poate alege.

Oana Pascu, fondator Complice.ro (foto)

Oana pascu, complice.ro

Cât cheltuie companiile pentru cadourile angajatelor, de 8 martie

Angajatorii din România se bazează din ce în ce mai mult pe o relație interumană și prietenoasă cu angajații și partenerii de business, investind mai mult în a fi diferiți și memorabili. Piața de cadouri corporate înregistrează o creștere mai puternică în 2024 decât anii anteriori, fiind conturată o cerere mai mare cu aproximativ 20% din partea companiilor, atât multinaționale, cât și IMM-uri, arată Atelier Cortez, companie de cadouri corporate personalizate comestibile din România.

„La nivelul anului trecut, de exemplu, numărul de companii care au ales experiențele în strategia de recompensare, retenție și motivare a angajaților a crescut cu peste 20%, iar valoarea medie a comenzilor corporate a crescut de peste 2 ori până la 4500 Euro, deci interesul companiilor crește. Există o presiune pe buget bineînțeles, ceea ce ne forțează și mai mult creativitatea, inventivitatea. Așa cum vedem noi și cum arată de fapt viitorul muncii, focusul cel mai mare va fi pe retenția angajaților și pe creșterea implicarea acestora”, adaugă Oana Pascu.

Fondatoarea Complice.ro spune că în acest an, de 8 martie, observă o apetență mai mare pentru cadouri din zona de sănătate mintală, precum terapie prin plutire, diverse workshopuri de dezvoltare personală sau ateliere creative, tratament tip SPA , masaj, yoga, dar și multe alte astfel de servicii.

În general, pentru 8 Martie, bugetul mediu alocat se menține în jurul valorii de 300 lei pentru un cadou individual. În cadrul experiențelor de echipă prețurile diferă, de la câteva sute de euro până la câteva mii de euro, în funcție de numărul de participanți, de locație, de complexitate etc. Cele mai multe solicitări de cadouri pentru 8 martie vin de la aceleași companii care doresc să integreze experiențele în programele de retenție, respectiv companii medii și mari din domeniile IT, retail si industrii creative, iar 80% dintre comenzi Complice.ro provin de la clienți recurenți.

„Companiile au nevoie să creeze contextul potrivit pentru a aduce oamenii împreună, la birou sau în afara lui, iar angajații au nevoie de acel element wow, pentru care să vină la birou. Iar experiențele tocmai asta fac, aduc elementul memorabil și emoția pozitivă. În funcție de obiectivele și specificul companiei, concepem experiențe care să stimuleze creativitatea, să consolideze relațiile și cooperarea între participanți, dar și să aducă un suflu nou la locul de muncă”, a mai spus fondatoarea Complice.ro care este de părere că ne aflăm într-un moment de cotitură pentru redefinirea relației cu munca.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri