De la ciocolată și înghețată, până la colivă și cozonaci, totul pare să fi devenit ”Dubai” în ultimul an. Combinația cataif – fistic a făcut valuri în social media românească, însă experții în dulciuri nu se declară impresionați și asociază ciocolata Dubai cu produsele de slabă calitate, chiar dacă, recunosc ei, le-a adus și clienți care până recent nu erau dispuși să plătească 50+ lei pe o tabletă de ciocolată de calitate.
”Muncim ani de zile să creăm texturi speciale, arome inedite și apoi apare un cataif care... . Mai mult ne-a stricat strategiile de marketing. Trendul Dubai e pe final, eu sper să dispară”, spune Ștefan Negoiță, fondator Chocofashion, producător care se concentrează pe ciocolată artizanală și produse de confiserie precum mousse-urile, eclerele sau torturile.
În esență, umplutura verde a ciocolatei Dubai conține o combinație de cataif, aceeași fidea folosită și la kunefe, și cremă de fistic. În România, prețul ciocolatei Dubai variază în general de la 20 la 100 de lei pentru o tabletă de aproximativ 100 de grame.
Foto: Chocofashion
”O tabletă de ciocolată Dubai de calitate are un cost de cel puțin 50 de lei, altfel trebuie să folosești ingrediente ieftine, de slabă calitate. O ciocolată Dubai adevărată presupune un cataif bun prăjit în unt și o pastă de fisic calitativ. Noi, de exemplu, cumpărăm fistic crud pe care îl prăjim și pe care îl măcinăm. Facem pasta de la zero. Fisticul are un cost foarte ridicat, mai ales cel de calitate. Nu ai cum să obții produse premium din ingrediente ieftine”, explică Ștefan Negoiță.
Ciocolata Dubai a animat piața, dar nu a ajutat mult la vânzări. Trendul a explodat pe TikTok, unde sunt tineri care nu au venituri și care nu își permiteau oricum să cumpere ciocolată premium.
Ștefan Negoiță, Chocofashion
Potrivit acestuia, valul de popularitate al ciocolatei Dubai a dat peste cap planurile ciocolatierilor, care în mod normal se pregătesc cu arome diferite în funcție de sezon, dar care anul trecut au fost nevoiți să se adapteze din mers pentru beneficia de interesul ridicat.
Foto: Chocofashion
”Ciocolata Dubai a reușit să animeze piața. Este singurul merit pe care îl are. La capitolul vânzări probabil a ajutat, dar nu atât de mult pe cât ați crede. Trebuie ținut cont că trendul Dubai a explodat mai ales pe TikTok, unde sunt preponderent tineri sub 20 – 25 de ani și care nu niciun venit. Acești copii până acum nu erau interesați deloc de ciocolată premium: mâncau ce le aduceau părinții sau mâncau ciocolată din supermarket. Acum au început să guste și Dubai și au ținut minte că pe lângă asta poate au gustat și o pralină cu mentă bună de la Chocofashion”, menționează Ștefan Negoiță.
Foto: Chocofashion
Dulcinella vrea să bată ciocolata Dubai cu nume românești precum Carpați și Dunărea
Dulcinella, unul dintre cele mai mari branduri românești de cofetărie și patiserii, a lansat recent ciocolatele Carpați și Dunărea, pentru a răspunde valului de popularitate al ciocolatei Dubai.
Potrivit reprezentanților Dulcinella, interesul pentru ciocolata Dubai a scăzut, lăsând loc pentru alte gusturi inedite.
Dulcinella a lansat anul acesta primele două francize, în centrele comerciale AFI și Coresi din Brasov. Cofetăria se află în discuții cu mai mulți posibili parteneri pentru deschiderea unor francize și în București.
Chocofashion și Dulcinella au fost două dintre zecile de branduri românești de dulciuri și ciocolată artizanală care au participat în acest weekend la festivalul de ciocolată Chocolate Saga.


