Conducerea Volkswagen America a anuntat ca isi mentine decizia de a difuza in timpul galei Super Bowl un spot publicitar, desi acesta a fost considerat de anumite persoane ca ar fi "rasist", intrucat prezinta un angajat de birou, caucazian si jovial, vorbind cu accent jamaican, relateaza AFP, citat de Mediafax.
Avand sloganul "Get In, Get Happy" ("Urca si fii fericit"), aceasta reclama cu o durata de 60 de secunde la noul model Beetle a fost vazuta de peste 614.000 ori de cand a fost publicata pe contul de pe YouTube al grupului Volkswagen si va fi difuzata duminica, in timpul galei Super Bowl - finala Ligii profesioniste de fotbal american (NFL).

Reclamele difuzate in timpul acestei partide de fotbal american sunt cele mai scumpe din lume.

"Nu-ti face griji, totul va fi bine", spune in aceasta reclama personajul Dave, zambitor, cu un pronuntat accent jamaican, unuia dintre colegii sai de munca. Acest angajat caucazian, despre care telespectatorii afla ca provine din Minnesota (un stat din nordul Statelor Unite, n.r.), este personajul care conduce noul model Beetle lansat de Volkswagen.

"M-a socat, este un spot atat de rasist", a declarat pentru postul NBC Barbara Lippert, critic profesionist pentru site-ul specializat in publicitate Mediapost.com. Charles Blow, editorialist la New York Times, este un barbat de culoare si a criticat la randul sau, pe postul CNN, decizia grupului Volkswagen de a folosi pentru aceasta reclama "o voce neagra".

Mark Gillies, directorul departamentului de produse si tehnologii ale comunicarii din cadrul Volkswagen America, afirma ca reclama vizata, ce are ca fond sonor o piesa a starului muzicii reggae Jimmy Cliff, a fost testata inainte de lansare in fata "unui auditoriu variat", alcatuit inclusiv din jamaicani.

"Aceasta este reclama pe care o veti vedea duminica", a adaugat el. "Este prevazut ca ea sa fie difuzata in timpul Super Bowl, iar acest fapt nu s-a schimbat. Mesajul reclamei, care se pare ca a scapat unora, este acesta: daca esti la volanul unui model Beetle, esti fericit pentru tot restul zilei", a adaugat Mark Gillies.

Pana marti dupa-amiaza, peste 3.000 de persoane au dat "Like" pentru aceasta reclama pe site-ul YouTube. Prin comparatie, numarul persoanelor care nu au apreciat reclama a fost de doar 200.

Jimmy Cliff, care apare intr-o alta reclama pentru Volkswagen ce va fi difuzata in paralel, a spus ca este foarte fericit ca a aparut in aceasta si le-a urat fanilor sai, printr-un mesaj postat pe site-ul lui oficial, "vibratii bune pentru anul 2013".

Insa Volkswagen nu este singura companie al carei spot publicitar pentru gala Super Bowl a starnit controverse puternice in Statele Unite.

Compania Taco Bell a anuntat, luni dimineata, ca a retras o reclama care incuraja oamenii sa renunte la legume si sa opteze pentru ofertele lor de taco. Multe persoane au criticat pe Twitter faptul ca reclama "ataca" si ironizeaza consumul de legume, in conditiile in care americanii oricum nu consuma aceste alimente sanatoase in cantitatile recomandate de specialisti.

In schimb, Taco Bell va difuza la gala Super Bowl o reclama al carei slogan este "Viva Young", in care mai multe persoane de varsta a treia fac tot felul de nazdravanii pentru a se amuza intr-o seara.

La randul sau, constructorul de automobile Kia si-a lansat miercuri reclama oficiala pe care o va prezenta duminica seara la gala Super Bowl. Aceasta poarta sloganul "Space Babies" si pretinde ca descifreaza, intr-o maniera amuzanta, misterul unei intrebari care i-a interesat dintotdeauna pe oameni: "De unde vin bebelusii?".

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri