Sportivii olimpici romani au o noua imagine de brand. Cum arata

Brandient, cea mai mare agentie de branding de pe piata locala, a creat noua identitate a Comitetului Olimpic si Sportiv Roman (COSR) si a echipei olimpice a Romaniei, cu un design care sa promoveze ideea ca sportul este vector principal al brandului de natiune.

COSR a dorit revitalizarea brandului pentru prezenta la Olimpiada din Brazilia de anul viitor, iar implementarea noii identitati va incepe dupa intoarcerea echipei de la Jocurile Europene Baku 2015.

Specialistii Brandient s-au confruntat cu mai multe constrangeri de brand, ceea ce a dus la doua imagini de brand.

O limitare ar fi rolul dual al COSR de exponent al Comitetului International Olimpic (CIO), supus Cartei Olimpice, si in acelasi timp acela de reprezentant al Romaniei in comunitatea sportiva internationala. De asemenea, COSR trebuie sa raspunda aspiratiilor sportivilor, antrenorilor, federatiilor si asociatiilor sportive, sponsorilor si publicului larg.

“In plus, brandul nu poate fi cantonat intr-o dogma tipologica, fiind concomitent un brand de institutie (de corporatie’), de franciza, de ideologie, de servicii, si, nu in ultimul rand, un pilon al brandului national”, scrie in studiul de caz al Brandient publicat pe site-ul companiei.

Citeste si:
FOTO-REPORTAJ: O zi in pepiniera de olimplici de la Izvorani
Mihai Covaliu, Presedinte...

Un brand, doua imagini

Astfel, echipa agentiei de branding au ajuns la doua identitati: un logo institutional, in armonie stricta cu constrangerile tehnice ale simbolurilor olimpice internationale, si un design de emblema pentru Team Romania, cu o libertate mai mare de a exprima spiritul national. Retorica brandului a fost construita in jurul credoului “O tara, un spirit, o echipa”.

“Am cautat sa aducem identitatea COSR catre modern si universal, dar si sa demonstram ca modernitatea si universalul se genereaza din profunzimea unei identitati nationale", afirma Aneta Bogdan, managing partner al Brandient.

Astfel, identitatea institutionala (foto 2) provine din revitalizarea vechiului logo COSR—si va fi folosita pe documentele oficiale, pe echipamentul sportiv si alte materiale de comunicare. Noul simbol este o redare moderna a steagului tricolor, sub forma unui podium sportiv al medaliatilor cu aur, argint si bronz. Acest simbol este completat cu cuvantul Romania si cu inelele olimpice, intr-o compozitie incadrata de conturul unei arene sportive.

Citeste si:
Brandient, inclusa in cel mai important top in industria de rebranding
Brandient, inclusa in Hall of...

Al doilea tip de identitate este emblema Team Romania (foto 3), destinata sa exprime frumusetea, bucuria, jocul, prietenia si emotia celebrarii victoriei.

Acest simbol consta in majuscula R—cuprinzand cuvintele ‘Team Romania’—intrepatrunsa cu litera O, alcatuita din semne tricolore inspirate de cusaturi si motive traditionale, intr-o interpretare vizuala a dansului horei. Emblema Team Romania va fi folosita pe materialele si echipamentul echipelor romanesti la competitiile olimpice, si in materialele de comunicare—cu o libertate de marketing mult mai mare decat logoul institutional. Multiplele manifestari ale acestei identitati vor alterna combinatiile cromatice ale tricolorului national.

“Incredintarea sarcinii de a crea noua identitate a COSR si a echipei olimpice a Romaniei a venit ca o mare onoare pentru echipa de design Brandient. Cu recunostinta pentru acest privilegiu, am lucrat pentru o validare a contributiei sportului la identitatea de natiune a Romaniei", afirma Ciprian Badalan, director de design in cadrul Brandient.

Citeste si:
Brandul de fasion MARC O’POLO deschide un nou magazin
Brandul de fasion MARC O’POLO...

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »



Setari Cookie-uri