Cea mai recenta campanie a organizatorilor festivalului Untold, „Pay with blood”, care are loc in perioada 14-24 iulie, a strans un numar de 1.000 de donatori de sange din intreaga tara. Cu doar doua zile inainte de terminarea campaniei, s-a depasit cu mult numarul estimat de organizatori de 500 de donatori la nivelul intregii tari. Cel mai mult s-a donat in Cluj-Napoca, unde 617 persoane s-au prezentat la Centrul de Trasfuzie Sanguina, punand astfel institutia in dificultatea de a stoca rezervele de sange. In Bucuresti au fost 100 de donatori, iar in alte centre judetene si regionale s-a inregistrat un numar de 241 de donatori.

Campania se desfasoara pe parcursul a zece zile, de pe 14 pana pe 24 iulie, timp in care doritorii de bilete sau de reduceri la abonamentele Untold pot dona sange la toate centrele de transfuzie sanguina. In Bucuresti, la caravana mobila amplasata la intrarea Charles de Gaulle din parcul Herastrau, in perioada 17-19 iulie, cei 100 de donatori de sange au primit pe loc bilete de o zi la festival. Si la Cluj oamenii s-au inghesuit sa doneze la Centrul de Transfuzie Sanguina. Marti, peste 400 de persoane au fost sa doneze sange, insa doar 150 dintre ele au fost preluate, restul fiind reprogramate, dupa ce Centrul a ramas fara spatiu de stocare.

Intrebat de unde s-a inspirat pentru aceasta campanie, Adrian Chereji, director de marketing si comunicare Untold Festival, spune ca ideea „Pay with blood” vine din analogia creata intre nevoia de sange a vampirului Dracula, personaj central al conceptului Untold, si nevoia de donare de sange din Romania. „Festivalul Untold se bucura de un numar foarte mare de participanti, chiar daca este la prima editie, avem o comunitate foarte puternica care e alaturi de noi si aceasta comunitate ne da imboldul necesar de a gandi campanii cat mai creative. Stiam ca este o problema destul de grava vizavi de donarea de sange din Romania si stiam ca se poate face ceva in acest sens. Mai mult, dintre personajele care apar in povestea Untold, pentru ca dincolo de concert, Untold inseamna si o experienta care e creata prin conceptul creativ si prin personajele de basm precum Greuceanu, balaurul cu trei capete, Praslea, sau Ileana Cosanzeana, apare si vampirul. Si in felul acesta am creat o analogie simpatica intre nevoia vampirului de sange si nevoia de donare de sange", spune Chereji.

Campania, realizata in parteneriat cu Institutul National de Transfuzie Sanguina (INTS), isi propune sa aduca la cunostinta publicului lipsa de sange din unitatile medicale si sa incurajeze donarea de sange. „Pay with blood” nu este singura campanie derulata de organizatorii Untold. Luna trecuta, s-au oferit bilete gratuite tuturor absolventilor de liceu care au promovat examenul cu nota 10. De asemenea, celor care au obtinut note mai mici li s-au acordat reduceri.

“Pay with blood este o initiativa inedita si curajoasa, care atrage atentia asupra nevoii reale de sange in Romania. Am vrut sa contribuim activ la cresterea numarului de donatori si, in acelasi timp, sa oferim fanilor o metoda unica de a-si plati biletul la festival”, spune Adrian Chereji. Potrivit datelor Institutului National de Transfuzie Sanguina, doar 1,7% dintre romani doneaza sange intr-un an, Romania fiind, astfel, printre ultimele trei tari din Europa dupa numarul de donatori. In 2014, au fost donate aproximativ 429.000 de unitati de sange la nivel national, din care aproape 49.000 in Bucuresti, in contextul in care aproximativ un milion de bucuresteni ar putea fi donatori de sange in decursul unui an, conform INTS.

Untold Festival se va desfasura in perioada 30 iulie - 2 august, la Cluj-Napoca, fiind proiectul major de divertisment al programului "Cluj-Napoca 2015 - Capitala Europeana a Tineretului" si va aduce pe scena peste 150 de artisti internationali, cei mai renumiti fiind: Avicii, Armin van Buuren, David Guetta si Dimitri Vegas & Like Mike.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri