Consilierul de stat in cadrul Administratiei Prezidentiale Diana Paun a declarat, referindu-se la publicitatea la medicamente fara prescriptie si suplimente alimentare, ca este foarte greu sa se controleze veridicitatea informatiilor aparute in mediul online si a afirmat ca este nevoie de "un cadru legislativ foarte clar".

"Daca pentru alte canale exista niste filtre de control, pentru mediul online este foarte greu sa controlezi veridicitatea si corectitudinea informatiilor. (...) Este necesar atat un cadru legislativ foarte clar si foarte corect din punct de vedere al accesului la informatie, dar este necesar sa ne unim fortele pentru a gasi acele modalitati de comunicare care sa convinga, dar sa fie valide, corecte, fundamentate", a afirmat Diana Paun, potrivit Agerpres, in cadrul celei de-a patra conferinte "PRIA Drugs and Medicine Publicity" organizata de PRIAevents.

Diana Paun considera ca subiectul publicitatii la medicamente este unul spinos, fiind la convergenta unor interese diferite si in continua schimbare.

"Subiectul publicitatii la medicamente este foarte spinos, este la convergenta unor interese diferite, este in continua schimbare si tocmai de aceea cred ca fiecare dintre noi ar trebui sa aiba responsabilitatea de a aborda aceasta problema la modul cel mai corect. Sunt convinsa ca vom reusi sa facem acest lucru, mai ales ca suntem intr-o perioada in care sunt mari asteptari de la noi ca tara. Detinem Presedintia Consiliului Uniunii Europene. Tema accesului la medicamente este una prioritara pe agenda sanatatii, inclusiv a suplimentelor alimentare si cred ca este de datoria noastra sa avem discutii constructive care sa se finalizeze cu solutii", a declarat miercuri consilierul de stat.

Potrivit acesteia, este deosebit de importanta constientizarea consumatorilor.

Specialist in Sanatate: Este...
Citeste si: De ce ar trebui modificate reglementarile publicitatii medicamentelor

"Legea suplimentelor alimentare este in Camera Deputatilor. Speram ca ea sa aiba totusi sansa de a fi trimisa catre promulgare la un anumit moment, mai ales ca s-au facut eforturi deosebite pentru a apare in forma pe care eu personal o stiu. Nu stiu ce amendamente s-au mai facut si daca intr-adevar ea se doreste a fi cat mai curand elaborata si trimisa spre promulgare. Dupa cadrul legislativ, constientizarea si responsabilizarea consumatorilor este deosebit de importanta. Stim cu totii cat de important este sa iti gestioneze propria sanatate in mod responsabil, dar pentru aceasta trebuie sa existe canale de comunicare adecvate, trebuie sa existe opinii care vin de la persoane care ofera aceste opinii pe baza unor fundamente stiintifice si mai ales trebuie sa fi persoane care sa convinga", a spus Paun.


Mai multe articole din sectiunea Media & Pub »



Citeste si
Top companii farma pe piata de publicitate in domeniul sanatatii