PRO TV, postul de televiziune detinut de Central European Media Enterprises (CME) a lansat de curand noua grila de toamna. Am stat de vorba cu Aleksandras Cesnavicius, CEO PRO TV, despre continutul de productii locale, focusul pe zona de digital si cum se vede amenintarea serviciilor de streaming.

Noua grila de toamna - mai multe detalii aici - cuprinde si doua productii noi, emisiunile “Sef sub acoperire” si “Profu”, alaturi de sezoanele noi ale productiilor deja consacrate si 40 de blockbustere.

“Suntem un post de televiziune mare, ceea ce inseamna ca trebuie sa pastram o structura echilibrata, ceea ce ne face diferiti de restul competitorilor care pariaza pe un singur program. Incercam sa crestem grila pe parcursul mai multor ani si sa avem cat mai multe productii diferite in ceea ce priveste genurile pe care le aducem pe ecran. Acesta este un alt motiv pentru care ne pastram audienta mare, pentru ca le oferim mai multe motive pentru a deschide TV-ul,”, explica Cesnavicius.

Strategia PRO TV de-a lungul ultimilor ani a fost sa ocupe prime-time-ul cu continut produs local, doar in weekenduri fiind difuzate blockbustere internationale.

Cum incearca PRO TV sa aduca generatia tanara in fata TV-ului

Cele doua emisiuni reprezenta o noutate prin prisma tematicilor pe care le abordeaza: in cadrul “Sef sub acoperire” vedem provocarile companiilor si cum incearca managerii sa descopere ce si ce nu functioneaza, cum se vede si se simte compania pana la cele mai mici niveluri.

"Sef sub acoperire este o experienta diferita pentru ca este un continut pe care nu l-am mai produs pe zona de entertainment, extrem de dificil de realizat pentru ca a presupus un secret total fata de angajatii companiei. Am incercat sa nu facem furori in piata, de aceea l-am anuntat tarziu, deoarece autenticitatea reactiilor angajatilor este unul dintre ingredientele de succes al unei astfel de productii. Emisiunea propune o abordare noua - pe de o parte ai top managementul, pe de alta parte angajatii de la nivelul de jos, sunt 2 categorii care interactioneaza intr-un fel interesant si emotional, cred ca va rezona cu toata lumea, indiferent din ce target provin sau cu ce se ocupa”, explica seful PRO TV.

Pe de alta parte, cealalta noua productie a PRO TV, Profu', este un serial comedie care prezinta atat povestea romantica dintre profesori, dar si provocarile cu elevi si ale generatiei Millenills.

“Ai dreptate, mergem catre tineri, este parte din pariul nostru ca ne va creste targetul de audienta din generatia tanara, dar serialul nu este doar pentru ei, este pentru intreaga familie. Este un spectacol grozav pe care il vedem si ca un produs puternic pentru operatiunile noastre online pentru ca ne aduce mai aproape de consumatorii care au mai putin timp pentru a urmari TV si prefera alte media”, spune Cesnavicius.

PRO TV, focus pe zona digitala

Desi este cel mai mare post de televiziune de pe piata locala, PRO TV urmareste zona de digital, acolo unde este prezent cu platformele PRO Plus si voyo.ro, ultima urmand a beneficia de un nou look si (probabil) un rebranding, desi Cesnavicius a refuzat sa ofere mai multe detalii.

Ce urmareste PRO TV in zona de digital?

“O sa incep de la principalele oportunitati pe care le vedem. Ceea ce ne face unici este ca am construit cea mai mare fabrica de productie locala, putem produce continut de buna calitate pentru televiziune si putem folosi asta si in online. Trebuie sa vedem continutul video ca principala forma de crestere pentru operatiunile digitale si acesta este, strategic vorbind, cel mai important obiectiv.

Scopul nostru este sa vedem cum putem aduce productia pentru TV in online, alaturi de alte extensii pe care le putem dezvolta in aceeasi fabrica de productie de continut pentru zona digitala.

Poate dura ceva timp, nu doar pentru ca trebuie sa dezvoltam partea tehnica sau fluxul de lucru in productie, ci pentru ca trebuie sa surprindem comportamentele diferite ale audientei noastre. Cred ca sunt niste experiemente prin care trebuie sa trecem, dar sunt increzator ca vom avea mai multi consumatori care doar vor alege unde sa urmareasca continutul, unde le este mai convenient - televiziunea traditionala sau platformele digitale”, explica Cesnavicius.

Netflix, o amenintare pentru PRO TV?

Focusul PRO TV in zona de digital nu este o noutate in contextul in care la nivel global posturile de televiziune se confrunta cu provocari in a-si mentine audienta si in acelasi timp sa acapareze noi consumatori din zona de online. “Acesta este cel mai important subiect de adresat. In mod clar noi vom investi mai multe resurse in aceasta zona, dar si atentie, timp si energie”, spune Cesnavicius.

Astfel, reprezinta serviciile de streaming precum Netflix sau HBO GO o amenintare?

“Amenintare … suna a scenariu catastrofic. Sunt o persoana moderata si cred ca toate media noi se construiesc, in cele din urma, pe seama celor anterioare asa ca daca ne uitam cati oameni consumau continut media in urma cu 10 ani versus cat se consuma in prezent, vom vedea ca numarul orelor este in crestere. La un moment dat a fost un fel de diferentiere intre cele doua tipuri de comportament, dar la urma urmei concuram pentru acelasi asset - cat timp petrecem consumand video. Cum o facem este diferit, ce fel de tool-uri folosim, dar cred ca principalul avantaj al televiziunii este ca inca suntem perceputi ca autoritate si de incredere, ceea ce nu se intampla intocmai in zona digitala”, explica Cesnavicius.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri