Povestea donatiei Metallica catre Asociatia “Daruieste Viata” pentru construirea primului spital de oncologie pediatric a uimit si induiosat o tara intreaga, care se loveste de lipsa unor astfel de initiative din partea sistemului public. Ceea ce multi poate nu stiu este povestea donatiei si cum au ajuns sponsorii sa se implice astfel incat suma donata sa fie de cinci ori mai mare decat cea initiala. In acest timp, Emagic organiza chiar in aceeasi saptamana si festivalul de muzica Awake de la Targu Mures. Am fost curiosi sa aflam mai multe din culisele unor astfel de desfasurari de forte, cum s-a conturat donatia anuntata de legendara trupa rock si cat de important este ca actorii privati sa se implice in societate.

Pentru echipa Emagic perioada 14-18 august a presupus o intreaga desfasurare de forte. Cum ati facut fata concertului Metallica si festivalului Awake?

Laura Coroianu: Adevarul este ca a fost destul de greu de produs doua evenimente de o asemenea magnitudine, in acelasi timp. Datorita celor doua echipe minunate care au muncit pana la epuizare, am reusit insa sa le ducem cu succes pana la capat pe amandoua. Invataturile din aceasta experienta sunt urmatoarele : a. Daca avem cum evita, nu mai repetam asemenea suprapuneri ; b. In cazul in care totusi vom avea o asemenea suprapunere de evenimente, echipele vor fi complet separate, fara nicio intersectie de taskuri.

Care a fost feedback-ul dupa cele 2 evenimente?

Laura Coroianu: Cred ca tu stii mai bine decat noi, retelele sociale au fost inundate de mesaje pozitive despre ambele evenimente

Metallica a facut istorie la Bucuresti. Inainte de a vorbi de concert si productie, care a fost povestea donatiei catre Asociatia Daruieste Viata? Cum v-a venit ideea de a vorbi cu trupa si cum au reactionat membrii Metallica la aceasta propunere?

Laura Coroianu: Faptul ca am putut organiza in Romania un concert sustinut de o trupa de asemenea anvergura precum Metallica, a fost extraordinar. De-ndata ce managementul formatiei ne-a confirmat ca show-ul urma fie inclus in WorldWired Tour 2019 in Europa, echipa ne-a rugat si sa le recomandam trei ONG-uri locale, pentru a alege organizatia care avea sa beneficieze de o donatie din partea Metallica: 1 euro pentru fiecare bilet vandut la concert. Ceea ce, conform calculeler de la acel moment, insemna o suma intre 35.000 si 45.000 de euro. Noi aflaseram inca din septembrie anul trecut ca Metallica face uneori donatii caritabile in tarile prin care trece turneul lor si eram extrem de incantati ca Romania era inclusa pe aceasta lista. Dintre proiectele propuse, membrii trupei au decis ca beneficiarul sa fie « Daruieste Viata » si initiativa #NoiFacemUnSpital, o cauza foarte apropiata sufletelor noastre, prin care asociatia construieste primului Spital de Oncologie si Radioterapie Pediatrica din Romania. In acelasi timp, am stabilit cu management-ul formatiei sa abordam potentiali sponsori abia dupa punerea in vanzare a biletelor. Numai ca biletele s-au vandut in totalitate in mai putin de 24 de ore de la anunt, un fapt fara precendent in Romania. Intre timp, incepusem sa discutam cu Mastercard si BCR, care au raspuns imediat propunerii. Cateva ore mai tarziu, Metallica refuza insa sponsorizarile, spunand ca sunt mai mult decat multumiti cu sold-out-ul in numai cateva ore si veniturile generate astfel si ne-au transmis ca « Daruieste Viata » urma sa primeasca cel putin 50.000 de euro. In acel moment, a venit insa interventia geniala din partea Mastercard si BCR, care au propus sa adauge 200.000 euro la aceasta suma. Ne-am intors la managementul trupei, am reluat istoria implicarii Mastercard in cauza, care donase deja, la inceputul anului, 1 milion de euro catre #NoiFacemUnSpital, le-am relatat, inca si mai detaliat, importanta si impactul acestui proiect minunat asupra Romaniei, iar Metallica a raspuns: Let’s do it!. Astfel, printr-o convergenta a intentiilor si eforturilor s-a ajuns ca Metallica sa poata dona 250.000 euro pentru primul spital pediatric de oncologie din Romania.

Este de departe cea mai mare donatie facuta in turneu si probabil una dintre cele mai mari donatii facute vreodata de un artist de asemenea calibru intr-o tara europeana, daca nu chiar cea mai mare.

Cum v-a afectat pe voi ca organizatori aceasta donatie din perspectiva bugetului?

Laura Coroianu: Nu se pune problema de “afectare” – a fost o decizie asumata de la bun inceput, care nu ne-a afectat ci, dimpotriva, ne-a bucurat enorm.

Cat de greu a fost sa organizati un eveniment precum concertul Metallica?

Laura Coroianu: Pentru asta ne-ar trebui prea mult timp de povestit :-D Doar imagineaza-ti ca noi discutam despre acest concert inca din noiembrie 2017, iar confirmarea sa am obtinut-o deja in martie 2018. Discutiile cu Arena Nationala le-am inceput chiar atunci, in martie ’18… a fost multa, multa treaba.

De ce credeti ca evenimentul s-a bucurat de un asemenea succes?

Laura Coroianu: Metallica sunt artisti desavarsiti, legende vii care de-a lungul generatiilor si-au iubit si respectat publicul ca nimeni altii. Eu personal nu stiu nicio alta trupa care face o repetitie completa a show-ului cu o zi inainte de concert si apoi mai repeta inca o ora chiar inainte de a se urca pe scena, « pentru incalzire ». Ca sa nu mai discutam de productia de stadion care este impresionanta, demna de o asemenea trupa si o asemenea muzica – doar partea de PA (sunet), lumini si ecrane a incaput in 32 de tiruri de 22t fiecare, iar scena in alte 12 tiruri.

7. Cati participanti au fost in total la concert si ce venituri au generat pentru Emagic?

Laura Coroianu: 50.244 oameni au participat la concert. Cat despre venituri, mai vorbim dupa ce terminam de achitat toate facturile.

8. Atat cu donatia Metallica catre Asociatia Daruieste Viata, dar si cu conceptul de Voters Bars (n.r. - festivalierii care au votat la alegerile europarlamentare au avut reduceri la mancare si bautura in cadrul Awake) este clar ca vreti sa va implicati in a motiva si imbunatati societatea romaneasca. Cum vedeti aceasta implicare, ca va motiveaza pe voi, unde ati dori sa vedeti mai multi actori din mediul privat implicandu-se?

Laura Coroianu: Dupa aproape 15 ani de activitate Emagic in Romania am ajuns la concluzia ca, daca vrem sa schimbam ceva in tara asta nu este suficient sa ne plangem pe Facebook (eu personal nu prea interactionez pe socials), indiferent cat de mare ar fi comunitatea noastra.

Citeste si:

    Trebuie sa ACTIONAM. Acesta este mesajul nostru pentru toti antreprenorii din Romania: Vreti o schimbare in Romania ? IMPLICATI-VA. Puterea si speranta sunt la societatea civila.

    Cati participanti au fost la Awake 2019? Stiu ca este devreme pentru astfel de date, dar cum a crescut festivalul fata de editia din 2018?

    Laura Coroianu: AWAKE este proiectul nostru de suflet, un festival care inseamna mai mult decat muzica, o suma de experiente pentru suflet, trup si minte care iti pot imbogati viata. Am stat de vorba cu mai multi participanti in cadrul sesiunuilor «Coffee with the organizers » in fiecare dimineata de festival si mi-a placut in mod deosebit descrierea AWAKE facuta de catre unul dintre festivalieri : « asta este festivalul de unde pleci inarcat cu energie pozitiva si cu multe idei ». Awake creste incremental si organic de la an la an, fara salturi spectaculoase, dar isi construieste in timp o comunitate de tineri si tineri adulti cu un profil special de aspiratii si preocupari, pentru care zona de conferinte Feed Your Mind, biblioteca Forest Library sau Cinema Under the Bridge sunt la fel de importante ca cele 4 scene de muzica.

    Citeste si:

      10. Ce urmeaza pentru Emagic? Pregatiti alte concerte, evenimente?

      Vorbim din nou la final de septembrie.

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Andra Imbrea
      Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


      Setari Cookie-uri