Pandemia de COVID-19 afectează puternic și industria de media, care își pierde bugetele de publicitate. Cea mai mare lovitură o încasează presa scrisă, puternic afectată de dificultățile cu distribuția, închiderea chioșcurilor și pierderea clienților din cauza restricțiilor de circulație. Multe publicații din România au anunțat recent că își suspendă aparițiile în print și că rămân prezente doar în online.

Revista "Dilema veche" și-a suspendat versiunea tipărită, după 27 de activitate neîntreruptă. "Dilema veche" rămâne în varianta online, "o vreme", se arată într-un mesaj postat pe pagina de Facebook a revistei.

“Știm că ar fi „corect civic” să spunem că am luat această decizie ca să protejăm cititorii și distribuitorii. Dar motivul real este acela al dispariției pieței: rețelele de distribuție s-au prăbușit, iar oamenii care ne cumpărau de la chioșcuri cu emoționantă fidelitate săptămână de săptămână au dispărut sub puterea Ordonanțelor Militare. Sperăm, desigur, să revenim în versiune tipărită imediat ce se va putea”, spune Sever Voinescu, redactor-șef.

Grupul Ringier a decis să oprească apariția edițiilor de duminică a ziarelor Libertatea și Gazeta Sporturilor, motivul fiind dificultățile cu distribuția. Tot Ringier a hotărât suspendarea revistelor, începând cu luna aprilie. Astfel, publicații precum Elle, Avantaje, Unica, Viva, Libertatea pentru femei, AutoBild și TVmania și-au suspendat edițiile din print, potrivit paginademedia.ro.

Și revista de business NewMoney și-a suspendat ediția tipărită o perioadă, în contextul epidemiei de COVID-19. Revista va apărea din două în două săptămâni, în format e-paper care va fi gratuit.

Citeste si:
Acestea sunt acțiunile care au facut show pe bursă în cele 3 luni...
Acestea sunt acțiunile care...

De asemenea, grupul Mediafax a decis să suspende varianta tipărită a Ziarului Financiar pe perioada stării de urgență.

În alte cazuri, deși se continuă tipărirea revistelor, trusturile au început să vândă online și edițiile acestora, atât sub formă de comandă, cât și în variantă digitalizată. Este și cazul Harper's Bazaar, care va fi tipărită inclusiv în luna mai, dar care a început să se vândă online.

Efectele pandemiei COVID-19 în industrie

Starea de urgență și măsurile stabilite de autorități în vederea stopării epidemiei de COVID-19 au un impact negativ major asupra industriei legitime de presă din România, în special în cazul presei scrise și a mediului online.

Printre efectele imediate ale acestor măsuri se înscriu scăderea cu peste 50% a veniturilor din publicitate, cu peste 90% a celor din vânzarea și distribuția la chioșcurile de ziare, reducerea drastică a tirajelor publicațiilor, sistarea apariției edițiilor tipărite.

Citeste si:
Scrisoare deschisă a editorilor de presă digitală, membri BRAT
Scrisoare deschisă a...

Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), asociația profesională a industriei de media ce reprezintă peste 75 de editori de presă scrisă și online din România, care împreuna editează peste 350 de site-uri, ziare și reviste, a transmis Secretariatului General al Guvernului o propunere care cuprinde măsuri care să limiteze efectele negative ale instituirii Stării de Urgență și pandemiei COVID19 asupra instituțiilor de presă. Solicitarea a fost transmisă prin semnarea, împreună cu ARCA – Asociația Română de Comunicații Audiovizuale, a unui apel comun către Guvern, în care starea presei, indiferent de modul ei de a ajunge la public (online, radio, TV, publicații), este adusă în atenția autorităților.

Aceste măsuri cuprind includerea companiilor care editează site-uri, ziare sau reviste pe lista celor ce pot beneficia de exceptări de la plata sau amânări ale plăților taxelor și impozitelor, sprijin de stat, utilizarea site-urilor și ziarelor în realizarea comunicărilor oficiale ale autorităților, includerea activităților realizate de editori în sprijinul informării publicului în categoria serviciilor esențiale.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Comunicate de presă

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →


Citește și
Primaria care da 1,8 mil. lei pe 40 de chioscuri de flori si ziare
Setari Cookie-uri