Folosită ca soluție pentru brand-urile care vor să activeze campanii punctuale, necostisitoare, țintite pe un anumit segment de utilizatori sau chiar pe anumite evenimente, publicitatea pe bicicletă sau ”bikevertising-ul” devine o soluție tot mai folosită și în România. Cât costă să îți ”plimbi” brand-ul pe bicicletă? Ce presupune mai exact această formă de promovare și ce poate pune bețe în roate, la propriu, publicității pe bicicletă? La aceste întrebări răspunde Eduard Petrescu, managing director al companiei de publicitate Invent Media.

Wall-Street.ro: De ce ar alege companiile advertising-ul pe biciclete în detrimentul altor forme de publicitate outdoor?

Eduard Petrescu: În primul rând, Bikevertising sau publicitatea pe biciclete este o modalitate de comunicare care se folosește cu succes în piețe mature, fie din Europa de vest sau din SUA. Oamenii sunt curioși, este ceva îndrăzneț pentru piața de publicitate din România.

În al doilea rând, publicitatea pe biciclete este un tool mobil, care se desfășoară acolo unde există trafic intens de pietoni sau de mășini. Astfel, promoterii pe biciclete vor "plimba" brandurile, dacă ma pot exprima astfel, în locurile foarte aglomerate, surprinzând publicul acolo unde nu se așteaptă să fim.

În al treilea rând, publicitatea pe biciclete poate fi activată doar în anumite zile și intervale orare, fără a genera costuri inutile. Poate un brand dorește să activeze punctual doar 3-5 zile, iar Bikevertising permite astfel de abordări, pe când expunerea pe un billboard clasic, static, devine ineficientă, atât din punct de vedere al costurilor cât și din cel al atingerii obiectivelor de reach.

De asemenea, propunem o abordare creativă, flexibilă și orientată către client. Mai mult decât atât, publicitatea în aer liber reprezintă o modalitate distractivă, care stârnește reacții de tip WOOW, prin care poți să îți atragi publicul. Nu în ultimul rând, bikevertising este 100% eco-friendly, avem grijă de mediu, făcând totodată și mișcare, pedalând 4-6 ore/zi.

Singurul dezavantaj îl reprezintă perioada de iarnă, decembrie - februarie, când în funcție de precipitații și temperaturi, activăm mai puțin cu promovarea pe biciclete, din motive lesne de înțeles.

Wall-Street.ro: Care sunt costurile unei campanii de publicitate pe biciclete? Cum suntacesta în comparație cu alte forme de publicitate outdoor?

Eduard Petrescu: Costurile unei campanii de publicitate pe biciclete pot fi nesemnificative în comparație cu alte medii. Prețurile variază în funcție de mai multe considerente. Bugetul minim pentru a putea desfășura o campanie poate fi de la câteva sute de euro și poate crește pe măsură ce într-o campanie vor fi implicați mai mulți bicicliști și se întinde pe o perioadă de timp îndelungată.

Mai mult, îi putem oferi clientului posibilitatea ca promoterii să împartă mostre pe traseul prestabilit și îi putem echipa cu articole vestimentare oferite de către acesta, precum tricou, șapcă, rucsac cu însemnele brandului promovat. Pentru toate aceste extra opțiuni, nu percepem costuri suplimentare.

Wall-Street.ro: Care sunt cele mai mari provocări atunci când vorbim de o campanie publicitară pe biciclete? Unde sunt întâmpinate cel mai des dificultăți?

Eduard Petrescu: Foarte rar am întâmpinat dificultăți în campaniile noastre de promovare pe bicicletă. Ne alegem cu grijă atât zonele în care ne deplasăm, cât și promoterii cu care colaborăm. Provocarea pentru noi poate fi vremea, este dificil de pedalat când plouă torențial sau ninge, dar ne adaptăm și venim cu soluții la aceste probleme.

Wall-Street.ro: Publicitate pe biciclete, publicitate pe panouri outdoor, publicitate în mijloacele de transport, publicitate indoor în clădiri de birouri/spațiu de lucru. Ordonează-mi, te rog, în ordine descrescătoare, aceste suporturi publicitare în funcție de eficiența transmiterii mesajului către public. Care sunt cele mai scumpe și cele mai ieftine în funcție de costuri pentru clienți?

Eduard Petrescu: Toate mediile enumerate pot fi eficiente, în funcție de scopul campaniei, iar strategia corectă ar fi folosirea lor într-un mix de comunicare. Din punct de vedere al eficienței, o eficiență bună o oferă mediul indoor, fie că vorbim de promovarea în clădiri de birouri, în hoteluri, în ansambluri rezidențiale sau în cluburi de fitness și afirm asta prin prisma faptului că în aceste spații ai o flexibilitate mare în a alege locațiile în funcție de companiile rezidente într-o anumită clădire de birouri sau persoanele care adoră să facă sport, mișcare, alegând cluburile de fitness. Eficiența este dată de segmentarea foarte bună, nu irosești buget comunicând către un public țintă eterogen cum o faci în mediul outdoor, unde ești văzut de toate categoriile de public și plătești o reclamă în concordanță cu numărul de oameni, chiar dacă nu toți sunt în targetul tău. Apoi tot din punct de vedere al eficienței aș spune că publicitatea în mijloacele de transport și cea pe biciclete ar fi la fel de interesante, pentru că fiind tool-uri mobile au avantajul că ele cumulează o masă mai mare de oameni. De exemplu, în cazul publicității pe biciclete, promoterii pedalează și staționează acolo unde se formează trafic intens de pietoni sau mașini, stau în fața ieșirilor de la stațiile de metrou sau la intrarea în parcuri. Acest lucru conferă o eficiență sportită mai ales atunci când comparăm cu un un panou outdoor care este static și de multe ori nu foarte vizibil.

Din punct de vedere preț, aș spune că publicitatea outdoor este cea mai scumpă, existând amplasamente care pot ajunge la zeci de mii de euro pe lună, apoi publicitatea pe mijloacele de transport și publicitatea indoor, iar cel mai puțin costisitor ar fi promovarea pe biciclete.

Wall-Street.ro: Ai observat vreo schimbare pe acest segment (publicitate pe biciclete) care să fi fost determinată de actuală criză sanitară?

Eduard Petrescu: Nu îmi dau seama dacă a rămas vreun domeniu care să nu fi fost afectat deloc de către situația actuală.

O să va povestesc o întâmplare de anul trecut din plină pandemie. Un client și-a dorit să ofere o parte din produsele sale în zonele aglomerate unde promoterii de pe biciclete se opreau să le împartă. Am procedat întocmai, însă situația generată de pandemie, teama de îmbolnăvire au făcut ca oamenii să fie puțin mai reticenți în a primi chiar gratuit produsele/mostrele. Dacă în trecut, pentru orice lucru, fie el și mai puțin semnificativ, erau receptivi și testau, în prezent, lucrurile nu mai sunt la fel. Erau curioși, se opreau, dar aveau o anumită reținere deși bicicliștii noștri erau echipați corespunzător. Suntem convinși însă că lucrurile vor reveni la normal, având în vedere că un procent tot mai mare din populație se vaccinează.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri