Asociatia CFA Romania lanseaza prima initiativa nationala prin care ofera resurse ale educatiei financiare publicului larg, in vederea obtinerii independentei financiare pe termen lung. Campania vine in contextul gradului redus al alfabetizarii financiare a romanilor, a lipsei resurselor de educatie financiara la nivel national si a urmarilor acestora pe termen lung.

Doar 15% dintre romani economisesc si investesc pentru varsta pensionarii

Un studiu derulat anual de catre agentia Standard and Poor’s arata ca doar 1 din 5 romani este alfabetizat financiar. In ceea ce priveste obiceiul de economisire si investire pe termen lung, respectiv pentru varsta pensionarii, doar 15% dintre romanii chestionati depun eforturi in aceasta directie. Conform specialistilor in finante, nivelul scazut al educatiei financiare, aflat sub media globala, pune Romania intr-o situatie nefavorabila pe termen lung.

„Lipsa educatiei financiare, conduce la dependenta oamenilor de surse de sprijin financiar, cum sunt statul sau copiii. Datorita trendurilor demografice (migratie) precum si a imbatranirii populatiei, sistemele publice de pensii bazate pe benefii definite vor avea probleme din ce in ce mai mari de sustenabilitate. Aceasta situatie este deja vizibila la nivel international si are ca efecte majorarea varstei de pensionare, cresterea taxelor de asigurari sociale precum si reintoarcerea in campul muncii, din lipsa de venituri, a persoanelor pensionate”, a declarat Adrian Codirlasu, presedintele asociatiei CFA Romania.

Educatia financiara este inteleasa gresit de catre romani

Citeste si:
Iorgulescu, ABSL: Importanta educatiei in PIB-ul Romaniei
OPINIE Iorgulescu, ABSL:...

75% dintre romani confunda educatia financiara cu un comportament moderat din punct de vedere financiar, respectiv obiceiul de a imprumuta bani doar daca sunt siguri ca ii pot inapoia. Sursa educatiei financiare pentru 95% din tineri, este familia (conform unui studiu Erste), in vreme ce numai 9% isi iau informatiile de la scoala.

Asociatia CFA Romania lanseaza prima initiativa la nivel national pentru a incuraja si sprijini publicul larg in obtinerea independentei financiare. Campania, denumita Generatia I se adreseaza tuturor celor care isi doresc sa dobandeasca notiuni ale educatiei financiare direct de la specialisti.

„Am construit aceasta initiativa pornind de la gandul ca aceia dintre noi care nu luam masuri de economisire/investire in timpul anilor activi pe piata muncii riscam sa depindem de banii de la stat (sistemul public de pensii) sau devenim poveri pentru copiii nostri la batranete. Conceptul Generatiei I, sau generatiei independente s-a nascut tocmai din aceasta idee: sunt oameni, printre noi, care fac pasi catre obtinerea independentei financiare. Sunt oamenii care nu vor sa depinda de factori externi si care se informeaza. Prin intermediul campaniei noastre, ne dorim sa aducem independenta financiara mai aproape de oameni, sa explicam cum poate fi obtinuta, fara sa para coplesitor sau de neinteles”, a incheiat Adrian Codirlasu.

In cadrul campaniei Generatia I, asociatia CFA Romania a lansat un podcast al educatiei financiare, o serie de episoade prin care sunt abordate subiecte de baza, precum planul de economisire si investitii, bugetul lunar de cheltuieli sau riscul in investitii. Episoadele pot fi ascultate pe website-ul campaniei, www.generatiaindependenta.ro si pe platformele audio dedicate. Pe langa podcast, cei interesati vor avea acces la materiale de educatie financiara, semnate de catre specialistii certificati CFA.

Citeste si:
Elevii vor "sa tina doliu pentru Educatie" in prima zi de scoala
Elevii vor "sa tina doliu...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Money »



Citeste si
Strangerea fondului clasei, o practica de care nu vom scapa niciodata