Raportul global din industria de media TYNY (This Year Next Year) arată că, în premieră în acest an, investiția media în online o depășește pe cea din mediile offline/tradiționale, la nivel global, ajungând la 53% în total, față de 47% în 2019.

Raportul TYNY (iunie 2020) oferă cele mai recente date și predicții asupra evolutiei pietei de publicitate din acest an, prin comparație cu anul anterior, în contextul generat de COVID-19. Raportul se realizează de două ori pe an, la mijlocul și la finalul unui an în curs.

Ca o particularitate, ediția din iunie 2020 a raportului TYNY subliniază un aspect foarte important, anume că este pentru prima dată când investiția media din mediul online o depășește pe cea din mediile offline/tradiționale, la nivel global, ajungând la 53% în total, față de 47% în 2019.

Citește și: Piața de media din România, în scădere cu 16,5% din cauza pandemiei de Covid-19. La ce prag ar fi putut ajunge în condiții normale

Raportul estimează o scădere a pieței de publicitate la nivel global cu 9,9%, până la finalul lui 2020. Scăderea va fi mai accentuată în vestul Europei și mai puțin pronunțată în SUA ( -7.5%) și China (-2.8%), cele mai mari două piețe de publicitate, care însumează peste 50% din piața globală. România va evolua similar cu media globală, cu o scădere estimată de 9,8% până la finalul anului.

La nivel global, piața de publicitate TV va scădea cu 12,8% în 2020, ajungând la o cotă de piață de 27%, iar zona de online va scădea cu 1,4% în 2020 și va atinge pentru prima data o cotă majoritară din publicitatea globală, respectiv 53%. Toate celelalte medii vor înregistra scăderi mult mai pronunțate (>20%).

Pe piața locală, mediile dominante rămân TV-ul și online-ul, dar în ordine inversă față de situația globală, cu TV-ul în poziție dominantă, cu aproximativ 65% cotă de piață. Zona de online ocupă locul 2, cu aproximativ 20% cotă de piață. Conform estimărilor GroupM, piața de publicitate TV locală va scădea cu 8,5% în 2020, iar piața de online locală cu 6,9%.

Estimările includ bugetul programului guvernamental de suport pentru piața media și se bazează pe scenariul în care nu va mai fi declarată o nouă stare de urgența în toamna acestui an.

Pe de altă parte, Media Fact Book, raportul agenției Initiative estimează la nivelul întregii piețe media o scădere cu 16,5% în 2020 versus 2019, până în zona pragului financiar de 401 milioane de euro. Piața ar fi avut o evoluție pozitivă în condiții normale economice și sanitare, cu un potențial de 506 milioane de euro – care, din pacate, nu a mai fost atins, arată analiza Media Fact Book.

Astfel, chiar dacă pierderile față de anul trecut vor fi de aproximativ 70 de milioane de euro, raportat la ce ar fi putut să înregistreze piața media din România în acest an, diferența este de peste 100 de milioane de euro.

Trimestrial, efectele crizei Covid se arată mai pronunțate în trimestrele doi și trei din 2020, cu scăderi de 35%, respectiv de 20%, față de aceleași perioade din 2019, în timp ce al patrulea trimestru este privit cu un optimism moderat, în plaja unei scăderi de 10 - 12% față de anul trecut.

GroupM este companie globală de management al investițiilor în media, care gestionează peste 50 miliarde dolari în investiții anuale de media, prin intermediul agențiilor Mindshare, MediaCom, Wavemaker, Essence, m/SIX și Xaxis.

Sursa foto: shutterstock.com/ My Life Graphic

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Money »



Setari Cookie-uri