Românii se pregătesc de sărbătorile de Paște cu bucate tradiționale. Printre cele mai populare locuri alese de români pentru a-și face cumpărăturile sunt piețele, unde, de obicei, sunt prețuri ceva mai bune față de supermarketuri și hipermarketuri.

În acest sens, wall-street.ro a comparat prețurile medii a nouă produse care se găsesc în fiecare an pe mesele multor români de Paște, din patru piețe din București: Piața Crângași, Veteranilor, Obor și Piața Sudului.

Cel mai scump preț la carnea de miel este în Piața Sudului, de 38 lei, în timp ce în Piața Obor prețul mediu este de 30,66 lei. Spre deosebire de celelalte piețe, unde gama de carne era destul de diversificată (puteai găsi carnea de porc, pui și miel în același magazin), în Piața Sudului, la momentul realizării articolului, era un singur magazin de unde puteai cumpăra miel. De aceea și prețul este unul mai piperat.

Piața Sudului Piața Obor Piața Crângași Piața Veteranilor

Roșii (un kg)

8,83 lei

8,33 lei

9,16 lei

8,8

Castraveți (un kg)

10

9,5

9,49

10

Ardei kapia (un kg)

15 14,4

14,99

14,7

Căpșuni (un kg)

11,66

11,26

16,98

11,63 lei

Mere golden (un kg)

5,5

5

4,99

5,8

Ou

0,50

0,90

0,8

0,84

Carne miel (un kg)

38

30,66

35 lei

30

Cartofi (un kg)

2

2,16

2.50

2

Telemea vacă (un kg)

20,5

21,3

18 15,6
TOTAL 111,99 103,51 111,91 99,37

Prețurile sunt exprimate în lei.

Din cele patru locații analizate, per total, Piața Sudului are cele mai scumpe produse, în timp ce Piața Veteranilor are cea mai bună medie a prețurilor.

În concluzie, coșul de cumpărături din Piața Sudului este cu 0.07% mai scump decât cel din Piața Crângași, cu 8.19% mai scump decât cel din Piața Obor, și cu 12.7% mai scump ca în Piața Veteranilor.

Sursa foto: Agerpres

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Money »



Setari Cookie-uri