Cum arată portretul românului care face cumpărături cu cardul: lucrează în vânzări, urmărește publicitatea online, este interesat de gătit, medicină și merge în cel puțin o vacanță pe an. Conform studiului„Românii și plățile cu cardul”, marea majoritate a consumatorilor români care fac cumpărături cu cardul sunt angajați cu normă întreagă, după (64%), fiind urmați de pensionari (8.4%) și studenți (7.1%).
Studiul „Românii și plățile cu cardul” a fost realizat de Cognition prin intermediul GWI Consumer Insights pe un eșantion de persoane cu vârsta cuprinsă între 18 – 75 de ani.
Principalele domenii în care activează această majoritate sunt cele ale serviciilor IT&Comunicații (6%), Transport, Logistică sau Distribuție (5.6%) sau Retail (5.4%). Zona de vânzări este cea în care se regăsesc cei mai mulți ca tip de activitate desfășurată (13.8%), urmată de cea de logistică (8.1%) și de cea de recrutare (6.7%). Sunt predominant persoane care își permit cel mult o vacanță pe an (53.4%), cei care alocă buget și cheltuie cu cardul pentru a achiziționa 2 vacanțe anuale fiind doar în procent de 33.4% în timp ce, din totalul consumatorilor care plătesc cu cardul din România, doar 6% planifică și achiziționează călătorii lunar.
Citeste si:
Ca și tipologie de consumatori, majoritatea (36.1%) sunt angajați cu preocupări în zona de parenting, urmați destul de îndeaproape de cei care sunt genul spontan și care își asumă riscuri (28.5%) și, pe locul 3 ca incidență, la egalitate cu 24.8% de nativii tech și dependenții de mobil.
Românii care cumpără cu cardul urmăresc publicitatea online și TV, sunt influențați de reduceri sau extra-beneficii și vor produse de calitate
Studiul derulat de Cognition a relevat că atunci când vine vorba de plățile cu cardul, consumatorii români caută să achiziționeze produse de calitate ridicată (65%), urmate îndeaproape de produse care oferă recompense sau beneficii la achiziție, precum reduceri sau cadouri (43.3%), locul 3 al preferinței (39%) fiind ocupat de produse pentru care simt că au beneficiat de un nivel ridicat de serviciu clienți, ca principal factor determinant al achiziției.
Citeste si:
Sunt interesați de achiziții din domeniile cooking, entertainment și healthcare, principalele cumpărături pe care le fac cu cardul fiind pentru gătit (63.8%), urmate de TV (61.9%), muzică (61.8), filme & cinema (58.2%), sănătate (57%) și călătorii (55.8%).
Înainte de a face achiziții cu cardul, 65% dintre consumatorii români se documentează online pentru a afla mai multe informații despre produs, 55.5% caută online cele mai bune oferte pentru produsele pe care și le doresc, în timp ce 50.4% consideră că îi definește cel mai bine faptul că sunt constant loiali brandurilor pe care le apreciază. În plus, 46.8% folosesc coduri de discount sau vouchere, iar 40.3% sunt înrolați și utilizează programe de loializare pentru a optimiza cumpărăturile făcute cu cardul.
În proporție aproape egală, consumatorii români care fac achiziții cu cardul urmăresc publicitatea TV (36,6%) și cea online, livrată de motoarele de căutare (36.1%), locul 3 fiind ocupat de reclame primite prin e-mail sau direct mailing direct de la companii (30.7%), de abia după aceea urmând publicitatea din cadrul filmelor sau emisiunilor (25.3%) și recomandarea directă de la familie sau prieteni (24.7%) în planificarea unor achiziții.
Citeste si:
Sursa foto: Shutterstock
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: