Autoritatile americane si europene au anuntat luni ca au blocat 132 de site-uri de Internet, inclusiv romanesti, care sunt suspectate ca vand produse contrafacute, relateaza AFP, citat de Mediafax.
Statele Unite au desfasurat in mai multe randuri importante operatiuni de acest tip, dar aceasta a fost prima realizata in cooperare cu Uniunea Europeana.

Autoritatile britanice, belgiene, daneze, franceze si romane au participat la aceasta operatiune împreuna cu Europol si vamile americane (ICE), potrivit unui comunicat al ICE difuzat la Washington.

Site-urile blocate vindeau numeroase articole contrafacute, copii ale produselor Nike sau Hermes, precum si ale marcii pentru copii Ergobaby. Toate produsele vandute erau "falsuri, de calitate inferioara", potrivit directorului ICE, John Morton.

Operatiunea a coincis în Statele Unite cu "Cyber Monday", ziua unor importante reduceri online, care urmeaza in mod traditional weekendului de Ziua Recunostintei.

"Aceasta operatiune este un bun exemplu de cooperare excelenta intre ICE si partenerii nostri internationali", s-a bucurat Morton. "Este o problema importanta, nu numai pentru industria americana, ci si pentru cele legitime din Europa, Asia sau alte zone. Ne gandim la locurile de munca pierdute, la venituri din taxe pierdute".

Chanel, Gucci, Lacoste, Dior, McAfee, Symantec, Armani, Guess, Burberry, Tommy Hilfiger, Versace, YSL sau Michael Kors se afla, de asemenea, printre marcile contrafacute.

Site-urile blocate au nume de domenii care se termina in .com dar si .eu, .be, .dk, .fr, .ro si .uk. Guvernele respective au blocat site-urile pe care apare in prezent un mesaj ce informeaza consumatorii în legatura cu aceasta masura.

Aceasta noua operatiune ridica numarul site-urilor blocate pentru vanzare de produse contrafacute la 1.630 din 2010, potrivit ICE.
Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri