Pe 23 august, zi parca predestinata, administratorul judiciar al Hidroelectrica a adunat toata presa romaneasca intr-o galerie subterana de aductiune, lunga de 16,5 km, pe care compania urma sa o finalizeze langa orasul montan Nehoiu, din Valea Buzaului.

“Daca se intampla ceva, nu-i nicio probelma, mai scapa lumea de ‘mult iubitii’ avocati si ziarisiti. Si totul se intampla la o data istorica!”, glumeste, in stilul sau caracteristic, Remus Borza, avocatul care conduce Euro Insol - administratorul judiciar al Hidroelectrica.

Pana insa ca acesta sa ajunga la fata locului, presa viziteaza Centrala Hidroelectrica (CHE) Nehoiasu. Inginerii si muncitorii de la fata locului raspund oricarei intrebari despre turbine, capacitate, productia energetica sau punerea in functiune a viitoarelor hidroagregate.

Intr-un fel este o gura de aer proaspat sa auzi niste oameni vorbind despre planurile concrete ale companiei, despre proiectele in executie, decat despre banalul “potential” al companiei, al tarii sau al industriei din care fac parte – pe care aproape orice manager din Romania nu rateaza nicio sansa de a-l mentiona in discutiile cu presa.

Directori… directori la tot pasul

Incerc totusi sa intreb un inginer din centrul de comanda al centralei despre insolventa si lucrurile care s-au schimbat la Hidroelectrica in ultimele luni si care ar putea sa se mai schimbe dupa privatizare.

Are timp doar sa spuna ca “pe noi angajatii nu prea neintereseaza aceste lucruri”, apoi discutia este intrerupta brusc de aparitia directorului de centrala: “Domnul director va tine o prezentare, trebuie sa mergem”. Afara ne asetepta unul dintre directorii de dezvoltare ai amenajarii hidroenergetice. Director – aceasta functie am auzit-o la tot pasul in cursul vizitei de joi. La un moment dat aveam impresia ca nu mai exista alta functie in cadrul companiei decat cea de director.

De curiozitate am aruncat o privire asupra organigramei companiei. In conducerea executiva se regasesc 18 directori, insa la fata locului majoritatea erau directori din cadrul filialei Buzau.

Angajatii nu cred in salariul soferului de 9.900 lei: “Poate primise niste bani pentru concediu”