Ropharma, profit in crestere cu 11% in primul semestru, la 5,8 mil. lei

Profitul net al distribuitorului de medicamente Ropharma Brasov (RPH) a crescut cu 11,5% in primul semestru, de la 5,2 milioane lei in primele sase luni ale anului trecut la 5,8 milioane lei in acest an (1,3 milioane euro), dupa ce veniturile din exploatare, dar si cheltuielile, au urcat cu 12%.

Veniturile din exploatare au inregistrat un avans de 12%, de la 204,4 milioane lei in primul semestru din anul precedent la 229,2 milioane lei in aceeasi perioada din acest an, potrivit raportului financiar transmis de companie vineri Bursei de Valori Bucuresti (BVB), noteaza Mediafax.

Compania si-a majorat atat veniturile obtinute prin farmaciile proprii, cu 9%, la 153,67 milioane lei, cat si pe cele realizate din distributie, cu 24%, la 77,8 milioane lei. Reteaua de farmacii numara 129 de unitati, in timp ce activitatea de distributie se realizeaza prin intermediul a cinci depozite. Discounturile acordate au crescut de aproape sase ori in intervalul analizat, de la 643.100 lei in primele sase luni din anul trecut la 3,61 milioane lei in primul semestru al acestui an.

Piata farmaceutica de retail este estimata pentru primul semestru la 1,2 miliarde de euro, cu o crestere anuala de 2,5%. Ropharma se situeaza in topul distribuitorilor nationali pe pozitia a opta, cu o cota de 3,8%, in timp ce pe retail se afla pe locul cinci. Compania are o capitalizare de 170,7 milioane lei (38,6 milioane euro).

Ropharma este controlata de omul de afaceri Mihai Miron, care detine 31,65% din actiuni prin intermediul Rimia Investments (14,1%) si ADD Pharmaceuticals (17,6%), in timp ce Arrow Pharmaceuticals, din SUA, are un pachet de 31,3% din actiuni.

Citeste si:
Ropharma Brasov, profit cu 35% mai mare in S1
Ropharma Brasov, profit cu...

Sursa foto: Shutterstock / Medicamente
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri