Patria Bank (PBK) a reusit sa treaca pe profit la nivelul anul 2018, inregistrand un castig net de 495.000 lei, dupa ce in ultimele doua trimestre ale anului a reusit sa acopere pierderea din primul semestru.

“In mai putin de 2 ani de la data fuziunii, pe fondul intensificarii activitatii comerciale (in special de crestere a creditarii), a optimizarii in zona activelor fixe neproductive si al intensificarii recuperarii creditelor neperformante, Banca a atins punctul de „break-even”, intrand, incepand cu a doua jumatate a anului 2018, in teritoriu pozitiv de profitabilitate operationala lunara”, se mentioneaza intr-un comunicat de presa al bancii.

Reprezentantii bancii spun ca profitabilitatea continua inca sa fie sub presiune, pe fondul structurii sub-optimale a activelor din bilant unde surplusul semnificativ de lichiditate este investit in titluri de stat pe termen scurt, care, insa, genereaza venituri din dobanzi mai mici decat randamentele medii ale portofoliului de credite.

Cresterea portofoliului de credite pe parcursul anului 2018 a generat premisele pentru ca aceasta presiune sa se reduca treptat pe masura ce Patria Bank implementeaza strategia sa de crestere a activitatii de creditare.

“In acelasi timp, pe parcursul anului 2018 au fost identificate aspecte operationale care se afla deja in atentia managementului ca parte a procesului continuu de optimizare si care vor fi calibrate corespunzator in perioada urmatoare in contextul implicatiilor generate de noua taxa pe active astfel incat modelul de afaceri sa genereze rezultate viabile”, se mentioneaza in comunicat.

Daniela Iliescu este noul...
Citeste si: Daniela Iliescu este noul director general Patria Bank

Pe parcursul anului 2018 activitatea de creditare a avut o dinamica in crestere fata de anul 2017, fiind acordate credite noi in valoare de 978 mil. lei. Acest volum a asigurat realizarea planului de vanzari credite bugetat pentru anul 2018 concomitent cu cresterea cu 42% a volumului de credite noi acordat, in comparatie cu anul 2017.

Pe segmentul de clienti retail cresterea vanzarilor de credite acordate persoanelor fizice in 2018 a fost de 35%, respectiv 38,5 mil. euro (echiv. 179 mil. lei) comparativ cu 28,6 mil. euro (echiv. 133 mil. lei) in 2017.

Pe segmentul de credite acordate persoanelor juridice, cresterea semnificativa a productiei noi de credite se observa in cadrul tuturor sub-segmentelor de business, atat in zona de Micro si Agro (114%), cat si in zona de IMM & Small Corporate (109%), in conditiile in care banca reuseste sa castige lunar o cota de piata aferenta creditelor nou acordate semnificativ mai mare decat cota de piata aferenta creditelor in sold.

Portofoliul de credite (valoarea bruta contractuala) prezinta la finalul anului 2018 o crestere cu 224 mil. lei fata de finalul anului 2017 din care: plus 77 mil. lei pe segmentele Agro si Micro; plus 102 mil. lei segmentele IMM si Corporate; plus 45 mil. lei segmentul Retail.

BCR a realizat un profit net...
Citeste si: BCR, profit net de peste 1,2 mld de lei in 2018

Pe parcursul anului 2018 banca a desfasurat doua etape de consolidare a bazei de capital care au avut ca rezultat majorarea acestuia cu 84,41 mil lei (de la 227,12 mil lei la 311,53 mil lei) atat prin conversia unor imprumuturi subordonate (63,64 mil lei) cat si prin aport in numerar (20,77 mil lei). De asemenea, in luna decembrie 2018 actionarul majoritar a acordat un nou imprumut subordonat in suma de 3 mil euro.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Piete de capital »



Citeste si
Platforma de crowdfunding care ofera randament mediu de 15%