Elon Musk a vândut acțiuni Tesla în valoare de 4 miliarde de dolari, în doar două zile. Vânzarea acțiunilor a avut loc pe 26 și 27 aprilie, la două zile după anunțul oficial prin care fondatorul Tesla preia rețeaua socială Twitter, într-o tranzacție care se ridică la 44 de miliarde de dolari.

Elon Musk spune că nu vor mai exista alte vânzări de acțiuni Tesla și că se va concentra în următoarea perioadă pe finalizarea tranzacției cu Twitter, care este de așteptat să fie finalizată în maximum șase luni. Vânzarea acestor acțiuni în valoare de 4 miliarde de dolari vine în contextul în care Elon Musk strânge fonduri pentru a finaliza achiziția Twitter.

Citește și: Ce impact va avea preluarea Twitter de către Elon Musk pentru angajați

Miliardarul trebuie să-și folosească acțiunile Tesla pentru a strânge capitaluri proprii de 21 de miliarde de dolari pentru a-și finanța preluarea de 44 de miliarde de dolari a Twitter. Aproximativ 13 miliarde de dolari vor proveni din datorii, în timp restul de 12,5 miliarde de dolari sunt sub formă de împrumut în marjă de la creditori.

Cea mai recentă achiziție a lui Musk îi deranjează pe acționarii Tesla. Unii dintre aceștia sunt investitori de retail. Ei sunt îngrijorați de faptul că incapacitatea Twitter de a genera venituri îl va forța, la rândul său, pe Elon Musk să-și îndrepte atenția către alte părți pentru a strânge mai mulți bani cu care să plătească datoria necesară finanțării de achiziție a Twitter.

Retail jobs

Pe 27 aprilie, valoarea de piață a producătorului auto american Tesla au înregistrat o scădere de 126 de miliarde de dolari într-o singură zi. Înainte de sesiunea de tranzacționare de marți, capitalizarea bursieră a producătorului de mașini electrice scăzuse deja cu aproape 250 de miliarde de dolari ( 4 aprilie), atunci când Musk a dezvăluit că și-a crescut participația la Twitter.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri