“Companiile au trecut peste socul scaderii de vanzari sau a profitului si acum privesc inainte. 2010 a fost anul in care companiile s-au concentrat «sa stinga niste incendii» si au pus accent pe renegocieri sau chiar pe relocari in spatii mai ieftine. Perioada de renegociere a trecut, iar companiile incep sa se intrebe «ce urmeaza?»", spune Viorel Opait (foto), corporate services director in cadrul Colliers International Romania.

In prima jumatate a anului, pe piata de birouri din Bucuresti au fost tranzactionati circa 72.000 mp de birouri, dintre care aproximativ 65.000 mp au fost reprezentati de cerere noua, adica relocari, extinderi sau preinchirieri, restul de 7.000 mp fiind prelungiri de contracte.

Ce cauta companiile: preinchirieri si consolidari

Preinchirierile au atins in primul semestru o cota de 40% din totalul celor 72.000 mp tranzactionati, iar specialistul Colliers este de parere ca acestea vor deveni tot mai frecvente in perioada urmatoare.

„Avem clienti care iau in considerare din nou preinchirierea unui spatiu de birouri. Sunt companii din domeniile IT, financiar si FMCG. De asemenea, o tendinta pe piata de birouri este reprezentata de consolidari, cum au fost cazurile Flanco, eMag, ING si Pepsi”, continua Opait. Toate aceste tranzactii au fost consiliate de Colliers.