Statul, chirias bun in vremuri grele: Ministerul Fondurilor Europene dispus sa plateasca 24 euro/mp/luna pe birouri

Ministerul Fondurilor Europene isi va muta sediul in cladirea de birouri Tower Center din Piata Victoriei, proiect aflat in proprietatea oamenilor de afaceri Ioannis Papalekas si Dragos Bilteanu.

In prezent, Ministerul are sediul pe Bulevardul Mircea Voda.

Mutarea sediului Ministerului Fondurilor Europene a fost aprobata de Guvern in sedinta din 18 decembrie, iar pe 23 decembrie ministerul a anuntat ca s-a semnat contractul cu Tower Center, iar durata va fi pana la 31 decembrie 2015. Pretul nu se mentioneaza in anuntul de atribuire, insa in documentatia publicata anterior atribuirii se mentioneaza ca valoarea estimata a contractului pe o perioada de 30 de luni este de 2,88 mil. euro fara TVA, suma care include chiria, dar si mentenanta, compartimentarea si mobilarea spatiului. Costurile cu utilitatile sunt suportate separat de chirias. Astfel, pentru 24 de luni ministerul ar fi dispus sa plateasca 2,3 mil euro fara TVA, ceea ce la o suprafata de 4.000 de mp ( maximul mentionat in anunt) inseamna aproape 24 euro/mp/luna, un nivel foarte bun chiar si cu mentenanta inclusa. In ceea ce priveste lucrarile de compartimentare realizate de proprietar acestea nu sunt o exceptie pe piata si pe segmentul birourilor proprietarii oferind astfel de facilitati chiriasilor pentru a-i atrage.

Finantarea se va face din fonduri europene.

Chiriile prime ( pentru cladiri de calitate buna in zone centrale si ultracentrale-n.r.)din Bucuresti sunt cotate de companiile de consultanta imobiliara la 18-19 euro pe mp/luna. Potrivit Global Occupier Metrics, produs al DTZ Echinox, pentru o cladire aflata la 100% pe scara calitatii chiria pe mp ar fi lunar de 19,5 euro.

Citeste si:
Investiție de 45 mil. euro în extinderea unui complex de birouri...
Skanska investește 45...

In suma platita proprietarului va fi inclus si mobilierul spatiului de birouri.

In documentatia se mentioneaza ca se doreste doar inchirierea unui spatiu ultracentral sau central si ca spatiul trebuie dotat cu mobilier, utilitati si spatii de parcare.

De asemenea, in anunt se precizeaza ca birourile trebuie sa fie la 700 de m de metrou si 200 m de un alt mijloc de transport in comun. Imobilul trebuia sa fie construit sau consolidat recent, iar suprafata inchirabila necesara era estimata la 3.700-4.000 mp.

In anunt se mentioneaza si faptul ca ministerul nu va plati comision unei agentii imobiliare.

Citeste si:
Povestea tranzactiei de 50 mil. euro a cladirii "blestemate" de la...
Povestea tranzactiei de 50...

In Tower Center mai are birouri si Hidroelectrica. La data inchirierii Remus Borza, la aceea data administratorul judiciar al companiei, declara ca va plati o chirie de circa 17 euro pe mp plus circa 4 euro pe mp service charge in noul sediu.

In acelasi turn de birouri are sediul si compania EY.

Tower Center International a fost achizitionat in procedura de faliment de Lorient Limited, societate controlata de oamenii de afaceri Ioannis Papalekas si Dragos Bilteanu, cel mai puternic administrator de SIF-uri in momentul de fata. Turnul a fost dezvoltat de Avrig 35, dar a stat o perioada lung "parasit" desi era finalizat ca urmare a unor litigii ale dezvoltatorului, ajungand in final in faliment.

Tower Center International este o cladire de birouri de clasa A, de 110 metri inaltime, are 22 de etaje, 4 niveluri subterane si o suprafata totala de 32.000 de metri patrati.

Citeste si:
Ședinta Guvernului: rectificări bugetare - pe ordinea de zi
Ședinta Guvernului:...

Despre subiect a scris si HotNews.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »



Setari Cookie-uri