Achizitia proiectului comercial Shopping City Sibiu de catre NEPI (New Europe Property Investments), o tranzactie care a depasit pragul de 100 de milioane de euro, este cea mai mare realizata pana acum pe acest segment, dar si rezultatul unor negocieri purtate ani de zile, in care cele doua parti implicate in tranzactie au cantarit pana in cel mai mic detaliu oportunitatea centrului comercial de aproape 80.000 mp din Sibiu.

“NEPI urmarea proiectul de mult timp. Este un centru comercial cu foarte mult potential si a fost o miscare fireasca pentru investitorul imobiliar sa achizitioneze Shopping City Sibiu. Discutiile dintre Argo si NEPI s-au desfasurat in mai multe etape, dar in linie dreapta au intrat in urma cu mai bine de un an, iar discutiile pe pret au fost mai intense cand a fost vorba de micile detalii”, a declarat Andrei Vacaru (foto cover), associate director in cadrul JLL, care, impreuna cu echipa de capital markets, a intermediat vanzarea centrului comercial din Sibiu.

Proiectul Shopping City Sibiu, cu o suprafata inchiriabila de 80.000 mp, este unul dintre cele mai mai din regiunea Transilvaniei, fiind si centrul comercial care se remarca in piata prin prezenta unor ancore puternice de hipermarketuri.

“Pentru Sibiu nu mai exista un alt proiect comparabil, iar fara concurenta i-a fost permis sa creasca. Shopping City Sibiu este singurul proiect din tara cu doua hipermarketuri – un Carrefour si un Auchan. Cele doua, desi pare ca ar concura, sunt de fapt complementare, iar acest lucru face ca centrul comercial de 80.000 mp sa fie unul deosebit”, a mai aratat Andrei Vacaru.

JLL: Urmeaza si alte tranzactii mari in piata. Azi, un proces de vanzare, este abordat cu mult mai multa grija

Intrebat de wall-street.ro despre noi posibile tranzactii in piata de retail la nivel local, specialistul in tranzactii al JLL sustine ca pot urma si alte tranzactii mari chiar si in acest an, dar este foarte dificil sa ne asteptam la actiuni ca cele de pana in anul 2008, cand era depasit pragul de 1 miliard de euro intr-un an.

“Procesul de tranzactionare din prezent este abordat cu mai multa grija. Inainte de criza se faceau achizitii fara ca cel interesat sa vada macar ‘assettul’ (bunul pe care urmeaza sa il cumpere – n.red). In prezent, acest rol este atribuit consultantilor. Cumparatorii rareori isi luau o echipa de consultanti. (…) Sunt tranzactii care ne asteptam sa se concretizeze in perioada urmatoare, dar se pot amana intrucat partile verifica tot, cu foarte multa meticulozitate. Retailul a fost in ultimii ani un produs foarte scump la vedere, iar proiectele apareau tot mai greu la vanzare. In 2014 s-a realizat un singur proiect mare de retail, in 2015 a fost achizitionat Iris Titan (NEPI), iar in 2016 – proiectul din Sibiu”, a mai precizat Andrei Vacaru.

Reprezentantul departamentului de Capital Markets al JLL sustine ca in continuare exista un numar destul de ridicat de proiecte comerciale cu probleme financiare.

“Daca ne uitam la Liberty Center, un proiect preluat de catre bancile finantatoare sau Armonia Arad ori la proiectul Armonia Braila putem spune ca inca exista loc de schimbari pe piata. Sunt proiecte mari care trec prin mari dificultati si care au nevoie de o schimbare din temelii”, a mai adaugat Andrei Vacaru.

Reprezentantul JLL a mai spus ca in ceea ce priveste viitoarele dezvoltari de proiecte comerciale din Romania, ne putem astepta cel mult la proiecte punctuale. “In retail nu exista o reteta standard de succes. Este loc in Bucuresti, dar si in tara, iar asteptarile mele sunt legate de proiecte de mai mici dimensiuni, in zone inca neacoperite suficient de bine. Pentru proiecte sub 30.000 mp este loc atata vreme cat sunt foarte bine adaptate zonei in care sunt dezvoltate”.

El a adaugat ca Bucurestiul este un oras comparabil cu alte mari orase din Europa. “Rezultatele proiectelor din Romania sunt comparabile cu cele ale marilor orase din Vest. Bariera nu este legata de produs, cat de disponibilitatea produsului aflat spre vanzare”.

Consiliul Concurentei a dat unda verde NEPI pentru preluarea Shopping City Sibiu

Consiliul Concurentei a autorizat tranzactia prin care NEPI (New Europe Property Investments) a preluat proiectul comercial Shopping City Sibiu, detinut de firma Bel Rom Trei SRL, se arata intr-un comunicat dat publicitatii.

Cele doua companii tranzactionate sunt active in sectorul serviciilor de inchiriere a proprietatilor imobiliare cu destinatie comerciala din cadrul marilor centre comerciale din Sibiu si zonele limitrofe.

NE Property Cooperatief este companie membra a grupului NEPI (New Europe Property Investments), fond de investitii care detine mai multe centre comerciale si cladiri de birouri din Romania.

Autoritatea de concurenta a evaluat operatiunea de concentrare economica din punct de vedere al compatibilitatii acesteia cu un mediu concurential normal, in conformitate cu Regulamentul privind concentrarile economice. Ca urmare a analizei, Consiliul Concurentei a constatat ca aceasta operatiune nu ridica obstacole semnificative in calea concurentei efective pe piata romaneasca sau pe o parte substantiala a acesteia, in special prin crearea sau consolidarea unei pozitii dominante.

NEPI, unul dintre cei mai mari dezvoltatori de proiecte imobiliare la nivel local, a achiitionat centrul comercial Shopping City Sibiu la finele lunii iunie, intr-o tranzactie ce a depasit pragul de 100 de milioane de euro, fiind cea mai mare tranzactie de retail inregistrata in acest an.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri