Companiile din intreaga lume, dar si cele din Romania, care s-au aliniat la standardele internationale, pun accent tot mai mare pe calitatea activitatii de birou, iar un factor esential in tot acest proces este dat de calitatea spatiilor de lucru.

Pe piata din Romania se duce deja de cativa ani o lupta tot mai acerba pentru atragerea, dar mai ales pentru retinerea talentelor, a acelor angajati cu potential ridicat, care, de cele mai multe ori, sunt atrasi de pachetele salariale mai avantajoase, ceea ce, de cele mai multe ori, se finalizeaza cu parasirea echipelor in care lucreaza.

“Companiile care au inteles cum sa investeasca in crearea unui mediu de lucru care stimuleaza angajatii si este adaptat nevoilor generatiilor cu care lucreaza, par sa-si construiasca astfel mai multe avantaje. Birourile conventionale nu mai plac angajatilor, iar angajatorii au inteles rapid acest lucru cu precadere in industriile creative sau in cele ce gestioneaza Millenials sau post Millenials. Statiile clasice de lucru incep sa se combine cu spatii autentice de lucru. (…) Salile de sedinta clasice sunt inlocuite de canapele si fotolii confortabile cu mesaje motivationale pe pereti. Statiile de lucru clasice sunt ergonomice si moderne. Mesajele motivationale impanzesc peretii la fel si valorile dupa care se guverneaza compania. Apar spatii de relaxare, unele pentru relaxare activa. Deplasarea in spatiul de birou se poate face cu trotineta, rolele, chiar si cu toboganul. In ceea ce priveste spatiul de socializare si luare a mesei, acestea incep sa intre in competitie cu cele mai moderne cafenele sau restaurante”, este de parere Amalia Sterescu (foto cover), executive presence si public speaking coach, dar si membru al juriului „The Most Office”, cea mai importanta competitie a celor mai frumoase birouri din Romania.

In opinia sa, spatiul de lucru se redefineste continuu, inspira, motiveaza, uneste, stimuleaza, este confortabil si familiar. Dar reusesc companiile sa tina pasul cu evolutia acestui segment?

„Granita dintre ”la serviciu” si ”acasa” incepe sa se stearga – angajatii beneficiaza de sali de fitness, gradinite pentru copii, spatii pentru exersarea hobby-urilor personale. Totul pentru acel nivel de implicare atat de dorit de companii, pentru retinerea talentelor si pentru intarirea avantajului competitiv. Companiile lupta pentru acel ”employee engagement” si pentru stimularea inovatiei – pentru ele designerii vor scoate din focurile creatiei cele mai practice, ”green”, ergonomice, ”out of the box” - spatii de lucru. Pe de alta parte, exista companii care trebuie sa faca toate acestea insa nu au bugete semnificativ mai mari si aici intervine provocarea – cum sa ramai atractiv pe piata muncii in bugetul alocat? De aceea si in Romania se fac presiuni pe legislatie pentru a se permite angajatilor de a lucra de acasa intervale mai mari, iar altii opteaza pentru sistemul hoteling prin care se renunta la ideea de angajat si biroul sau, punand accent pe ideea primului venit la birou, primul servit. Pentru aceste companii probabil ca pe viitor spatiul de lucru va fi mai mult unul virtual iar cel fizic va arata mai mult ca un Hub office”, mai spune Amalia Sterescu.

Noul val de angajati: interesati de cultura organizatiei si mai putin de salariu

Amalia Sterescu sustine ca si Romania a inceput sa se alinieze tendintelor internationale, in care accentul la un loc de munca nu mai este pus exclusiv pe seama pachetului salarial primit, ci mai mult pe oportunitatile de dezvoltare in echipa sau pe cultura organizationala a companiei in care lucreaza.
“Sunt tot mai multi candidati tentati de oportunitatile de dezvoltare, de cultura companiei si apoi de salariu. Dar mai sunt si altii care sunt tentati de prima impresie, de oferta atractiva, de birouri fastuoase, dar pot avea surprize de neadaptare la cultura companiei. Sustin mereu ca nu e suficient ca si companie sa investesti in cel mai extravagant birou daca exista semne ca directiile companiei si viziunea sa lasa de dorit. Succes vor avea cei care vor armoniza tot timpul cultura organizatiei cu profilele angajatilor recrutati si cu instrumentele ce li se pun acestora la dispozitie ca sa-si atinga maximul potential”, da asigurari specialistul.

Meseria de designer interior, din ce in ce mai cautata

Meseria de designer interior a devenit una dintre cele mai cautate in Romania in ultimii ani, iar succesul de care se bucura vine ca urmare si a dezvoltarii continue a sectorului imobiliar din tara noastra, cu precadere in zona proiectelor de birouri sau a celor rezidentiale.

“Cunosc designeri de interior romani care au mai mult succes acum operand ca designeri pentru remodelarea spatiilor de birouri si adaptarea lor la cerintele unei piete din ce in ce mai competitive decat aveau inainte”, a mai adaugat Amalia Sterescu.

Amalia Sterescu este membru al juriului primei competitii ”The Most Office” organizata de CBRE si partenerii sai, si sustine ca pentru a descoperi birouri uimitoare nu trebuie sa ajungi pana in Silicon Valley, ele fiind tot mai populare in Romania – in orase precum Bucuresti, Cluj si Iasi – in industrii diverse.

“Angajatorii au inteles mai mult ca oricand ca un birou nu trebuie sa fie doar functional ci trebuie sa inspire, sa motiveze, sa uneasca echipa si sa stimuleze inovatia. Retinerea talentelor si cresterea nivelului de implicare a angajatilor sunt doar efectele unui cumul de factori unde spatiul de lucru incepe sa joace un rol din ce in ce mai important”, a conchis aceasta.

Competitia „The Most Office” este un proiect al companiei de consultanta CBRE, realizat in parteneriat cu dezvoltatorul si investitorul imobiliar Skanska, iar decernarea premiilor va avea loc in cadrul unui eveniment, pe 10 noiembrie.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri